Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vrijstelling gordeldracht

This site may earn commission on affiliate links.
Door een medisch probleem aan mijn schouders (krijg constant ontstekingen in schoudergewricht) ben ik vrijgesteld van het dragen van een veiligheidsgordel.
Bij mijn huidige wagen heb ik via de dealer een losse clip van een afgeschreven wagen gekregen die ik gebruik om de irritante biep toon te vermijden die men bij veel moderne wagens hoort bij het niet correct inkliken van de gordel.

Hoe lost Tesla dit op?
Zijn er al mensen die ook een medische vrijstelling hebben waar Tesla een extra clip bijlevert of schakelen ze de irritante toon gewoon uit in de software?
Natuurlijk wel na voorlegging van medisch document. Want anders zouden er veel mensen rond kunnen rijden die eigenlijk wel perfect een veiligheidsgordel kunnen dragen.
 
Door een medisch probleem aan mijn schouders (krijg constant ontstekingen in schoudergewricht) ben ik vrijgesteld van het dragen van een veiligheidsgordel.
Bij mijn huidige wagen heb ik via de dealer een losse clip van een afgeschreven wagen gekregen die ik gebruik om de irritante biep toon te vermijden die men bij veel moderne wagens hoort bij het niet correct inkliken van de gordel.

Hoe lost Tesla dit op?
Zijn er al mensen die ook een medische vrijstelling hebben waar Tesla een extra clip bijlevert of schakelen ze de irritante toon gewoon uit in de software?
Natuurlijk wel na voorlegging van medisch document. Want anders zouden er veel mensen rond kunnen rijden die eigenlijk wel perfect een veiligheidsgordel kunnen dragen.
Ik zou die clip die je nu bij je huidige wagen hebt maar goed bewaren... ;)
 
  • Like
Reactions: gelden
IMG_0045.JPG
Gewoon een van de de officiële oplossingen aanschaffen bij onze Chinese vrienden:
accessories packaging Picture - More Detailed Picture about 1Pc Universal Car Seat Belt Buckle Extender Extension Seatbelt Safe Clip High Quality Seat Belt Buckle Interior Accessories Picture in Seat Belts & Padding from Motorcycle_top Store | Aliexpress.com | Alibaba Group
 
Ik dacht dat elke constructeur een net iets andere clip gebruikte zodat hem niet van de ene naar de andere auto kan mee nemen.
Klopt dit?
Want hem houden en toch nog tot de vaststelling komen bij de Tesla dat het niet werkt zou niet zo leuk zijn natuurlijk.
Kan men softwarematig die verklikker niet uitzetten, eventueel als het officiele bewijs van vrijstelling gordelplicht voorleg bij aankoop?
 
Gordel achter je rug om inklikken werkt wellicht ook wel? De Tesla gordels verschillen verder niet van andere auto's wat 'gesp' betreft.
Die verklikker zal Tesla om homologatieredenen ws. Niet kunnen/willen uitzetten...