Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Bye bye Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Beste Tesla vrienden, na twee Tesla’s te hebben gereden, een model S zodra het zo’n beetje kon en de eerste 3 zodra het zo’n beetje kon ga ik nu geen derde Tesla kopen. Het gaat een EX30 worden.

De markt is opengebroken ooit door een eigenwijze ondernemer en ik moest iedereen overtuigen waarom ik electrisch ging rijden in een computer op wieltjes. Bij mijn model 3 moest ik zelfs eerst de tent in om een uit elkaar gevallen interieur te laten herstellen. Nog net geen duct tape kwam er aan te pas. Allemaal mooie verhalen. Ik zie echter steeds meer dat Tesla rijden niet meer het plezier geeft van vroeger. De autopilot wordt maar niet beter en dat “gepiep” en “let op de weg” irritante meldingen verstoren het rijplezier. Daarnaast heeft de oprichter een koers ingezet waar ik de kriebels van krijg.

Ik heb altijd met veel plezier dit forum gevolgd. Vooral in de begintijden en met “wanneer komt die boot nu aan” spannende tijden.

Het is Tesla gelukt om elke cynische autobouwer aan een electrische auto te krijgen. Een prestatie van formaat.

Tot ziens en veel electrisch reisplezier gewenst. Tot stekkers!

Roland.
 
Ik hoop het voor je maar ga er maar vanuit dat de EX30 deze geluidjes ook heeft :) Iets met regelgeving 😇
Tja vroeger kon Tesla zich nog onderscheiden van de andere merken met al deze piepjes, maar door de regelgeving zal dit op steeds meer merken gaan komen. Er kan natuurlijk wel een verschil zijn In de manier waarop het wordt geïmplementeerd in de auto, maar piepjes en trillingen zijn de toekomst voor alle merken.
Neemt niet weg dat de EX30 een mooie auto is en het minimalistische interieur met het grote scherm is wel innovatief 🤔
 
Heb je de versie met Lane Change Assist en Pilot Assist? Ik ben wel benieuwd hoe die systemen tegenwoordig zijn bij een Volvo.
Ik heb in een S90 uit 2017 gereden met die opties en die is wat mij betreft beter dan wat Tesla doet met de FSD opties die ik heb.
- remmen voor rotondes was beter
- remmen achter auto's die voor een rotonde of verkeerslicht remmen is beter
- hij reed volledig zelfstandig de rotonde over (iets te vlot voor mijn gevoel, maar een Tesla doet dat gewoon niet)

En dat is dan een auto uit 2017.
 
Heb je de versie met Lane Change Assist en Pilot Assist? Ik ben wel benieuwd hoe die systemen tegenwoordig zijn bij een Volvo.
Ik heb in een S90 uit 2017 gereden met die opties en die is wat mij betreft beter dan wat Tesla doet met de FSD opties die ik heb.
- remmen voor rotondes was beter
- remmen achter auto's die voor een rotonde of verkeerslicht remmen is beter
- hij reed volledig zelfstandig de rotonde over (iets te vlot voor mijn gevoel, maar een Tesla doet dat gewoon niet)

En dat is dan een auto uit 2017.
 
Beste Tesla vrienden, na twee Tesla’s te hebben gereden, een model S zodra het zo’n beetje kon en de eerste 3 zodra het zo’n beetje kon ga ik nu geen derde Tesla kopen. Het gaat een EX30 worden.

De markt is opengebroken ooit door een eigenwijze ondernemer en ik moest iedereen overtuigen waarom ik electrisch ging rijden in een computer op wieltjes. Bij mijn model 3 moest ik zelfs eerst de tent in om een uit elkaar gevallen interieur te laten herstellen. Nog net geen duct tape kwam er aan te pas. Allemaal mooie verhalen. Ik zie echter steeds meer dat Tesla rijden niet meer het plezier geeft van vroeger. De autopilot wordt maar niet beter en dat “gepiep” en “let op de weg” irritante meldingen verstoren het rijplezier. Daarnaast heeft de oprichter een koers ingezet waar ik de kriebels van krijg.

Ik heb altijd met veel plezier dit forum gevolgd. Vooral in de begintijden en met “wanneer komt die boot nu aan” spannende tijden.

Het is Tesla gelukt om elke cynische autobouwer aan een electrische auto te krijgen. Een prestatie van formaat.

Tot ziens en veel electrisch reisplezier gewenst. Tot stekkers!

Roland.
Gecondoleerd met je nieuwe aanwinst.
Maar zonder gekheid ieder zijn keuze en fijn dat je elektrisch blijft rijden.