Ik heb maar aan weinig dingen zo'n hekel als aan remlichten voor me op de snelweg, zonder dat er geremd wordt. En al helemaal als er een gat van 100m of meer voor die remlichten zit, maar dat terzijde.
Ik maakte er met mijn Diesel dan ook zelf een gewoonte van om mijn rem niet te gebruiken als dat niet echt nodig is. Met de Tesla is dat wat anders: 90kW regenerative braking decellereert sneller dan zelfs bij een Diesel van gas-loslaten verwacht wordt. Dus is het oplichten van de remlichten hier terecht, maar daartussen zit nog een groot grijs gebied.
Weet iemand onder welke omstandigheden, buiten het bedienen van het rempedaal, de remlichten oplichten? Is het bij een bepaald niveau van regeneratie? Of bij een bepaalde decelleratie? En gebeurt dit al bij het naar beneden bijstellen van de CC?
Er is hier al eens de tip gegeven om dit te bepalen met de achteruitrijcamera, maar ik kan niet èn de regenaratiemeter, èn de achteruitrijcamera èn de verkeerssituatie in de gaten houden. Dus het zou fijn zijn als iemand het weet.
Ik maakte er met mijn Diesel dan ook zelf een gewoonte van om mijn rem niet te gebruiken als dat niet echt nodig is. Met de Tesla is dat wat anders: 90kW regenerative braking decellereert sneller dan zelfs bij een Diesel van gas-loslaten verwacht wordt. Dus is het oplichten van de remlichten hier terecht, maar daartussen zit nog een groot grijs gebied.
Weet iemand onder welke omstandigheden, buiten het bedienen van het rempedaal, de remlichten oplichten? Is het bij een bepaald niveau van regeneratie? Of bij een bepaalde decelleratie? En gebeurt dit al bij het naar beneden bijstellen van de CC?
Er is hier al eens de tip gegeven om dit te bepalen met de achteruitrijcamera, maar ik kan niet èn de regenaratiemeter, èn de achteruitrijcamera èn de verkeerssituatie in de gaten houden. Dus het zou fijn zijn als iemand het weet.