Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Wel interieur opwarmen maar niet opladen.

This site may earn commission on affiliate links.
Het laagst in te stellen percentage is 50% dus het ligt eraan hoe vol je batterij is of dit werkt.
Ik vermoed dat het wel met de app kan (en misschien zelfs gewoon met het touchscreen): thuis aangekomen kabel aansluiten, laden start en dan gewoon het laden stoppen. Ik vermoed dat als je (later) de verwarming inschakelt, dat de MS de energie daarvoor uit het net haalt.
 
Jouw manier van laden is briliant maar hoe bepaal je hoe lang die laatste 10% gaat duren? Volgens mij gebruikt de kachel tussen de 4 en 7 kwh dus die gaan dan van je oplaad stroom af waardoor je niet meer weet hoe lang het gaat duren ....

Volgens mij pakt je kachel zelfs rond de 10 kWh. Maar als je laatste 15 min (20 bij flinke vorst) voor vertrek reserveert voor verwarmen is t toch weer prima in te stellen?
 
Volgens mij pakt je kachel zelfs rond de 10 kWh. Maar als je laatste 15 min (20 bij flinke vorst) voor vertrek reserveert voor verwarmen is t toch weer prima in te stellen?

Ik merk dat het bij mij max 5 min langer duurt, maar sta in een verwarmde garage. En bovendien is het nog niet extreem koud geweest. Dus gewoon een 15/20 min extra rekenen voor verwarmen als hij altijd buiten staat.

Voor de geïnteresseerde hierbij mijn drie schedules van VisibleTesla:
(Auto staat gescheduled om te laden om 0u00, ik vertrek altijd rond 6u40 en heb met 11kw oplaadpunt 42min nodig voor 10% erbij)
- 5u45 zet SOC op 90% en start laden (is 1 schedule in VT)
- 6u15 start verwarmen op 22C
- 7u00 set SOC op 80%
 
Wagen stond deze ochtend ingeplugd en met max range al bereikt (369 km met mijn 2013 S85 met zo'n 60K km). Stond buiten onder carport; binnentemperatuur 6° om 7u00.

Na 5 minuten voorverwarmen was binnentemperatuur al 24°. Range nog steeds 369 km.

Nog 20 minuten laten voorverwarmen op die temperatuur. Range na die 20 minuten nog steeds 369 km.

Moraal: (i) MS voorverwarmt zeer snel (had dit nog niet echt in de gaten gehouden); en (ii) MS gebruikt blijkbaar 'nieuwe' stroom daarvoor en ontlaadt bij het voorverwarmen niet de batterij, dus geen invloed op range, schijnlijk.

Eenmalige ervaring en geen wetenschappelijke studie weliswaar !
 
Moraal: (i) MS voorverwarmt zeer snel (had dit nog niet echt in de gaten gehouden); en (ii) MS gebruikt blijkbaar 'nieuwe' stroom daarvoor en ontlaadt bij het voorverwarmen niet de batterij, dus geen invloed op range, schijnlijk
Klopt, je ziet dit mooi als je in de wagen zit en de verwarming aanzet dan gaat die 13A gebruiken en dit daalt naar een 4-5A als deze op temperatuur is na 10 min. Gebruikt daarbij de batterij niet als die aangesloten is.