Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

2 jaar oude Model S inruilen ivm wijziging bijtelling

This site may earn commission on affiliate links.
Iedereen bedankt,

Conclusie to zover is:

1) ik ben dga. Je zou hem naar privé kunnen halen en kms schrijven. Dat kms schrijven is niet mijn sterkste kant, dus niet doen in mijn geval.

Dus nu inruilen, mijn verlies nemen en 2 jaar langer van 4% profiteren

2) en zzp er kan doorrijden omdat de bijtelling in zijn geval max de kosten zijn

3) verwachte model 3 sr net boven de 51k.

OPtie 2 lees ik vaker. Maar wat is nu echt het voordeel? Dan je de auto kan blijven rijden tegen werkelijke kosten?
Normaal mag je km's schrijven en dan mag dat niet.
 
Dag, ik weet niet precies waar ik mijn bericht het beste kan plaatsen en dit onderwerp lijkt me wel geschikt. Ik twijfel om mijn MS van september 2017 met 45.000 km in te ruilen, 90.000 euro nieuwwaarde, aanbod nu is slechts 58.100 bij Tesla zelf. Au, dat doet pijn, maar ik heb de MX vanwege onverwachte gezinsuitbreiding wel echt graag. Ik begrijp dat ik niet de hoofdprijs krijg, dan raak ik ook nog het onbeperkt superchargen kwijt... hoe stom is het om deze ruil te doen? Ik heb nog maar heel kort om op tijd te zijn om op tijd op naam te staan voor het bijtellingsvoordeel, en haastige spoed... Benieuwd naar reacties.
 
Dag, ik weet niet precies waar ik mijn bericht het beste kan plaatsen en dit onderwerp lijkt me wel geschikt. Ik twijfel om mijn MS van september 2017 met 45.000 km in te ruilen, 90.000 euro nieuwwaarde, aanbod nu is slechts 58.100 bij Tesla zelf. Au, dat doet pijn, maar ik heb de MX vanwege onverwachte gezinsuitbreiding wel echt graag. Ik begrijp dat ik niet de hoofdprijs krijg, dan raak ik ook nog het onbeperkt superchargen kwijt... hoe stom is het om deze ruil te doen? Ik heb nog maar heel kort om op tijd te zijn om op tijd op naam te staan voor het bijtellingsvoordeel, en haastige spoed... Benieuwd naar reacties.

Je hoeft niet in te ruilen he. Jouw auto zal elders best gewild zijn. Je kunt m ook zelf verkopen. Dat scheelt misschien iets in de afschrijvings-pijn...
 
Je hoeft niet in te ruilen he. Jouw auto zal elders best gewild zijn. Je kunt m ook zelf verkopen. Dat scheelt misschien iets in de afschrijvings-pijn...
Dank voor je reactie. Klopt en eens, maar aangezien ik snel (erg snel zelfs) moet beslissen voor de bijtellingsvoordeel of ik die MX aanschaf, weet ik ook niet zeker of ik tegelijk die MS nog wil hebben en moet afwachten hoe snel ik hem kan verkopen. Zekerheid is ook iets waard. Maar hoeveel?
 
Dank voor je reactie. Klopt en eens, maar aangezien ik snel (erg snel zelfs) moet beslissen voor de bijtellingsvoordeel of ik die MX aanschaf, weet ik ook niet zeker of ik tegelijk die MS nog wil hebben en moet afwachten hoe snel ik hem kan verkopen. Zekerheid is ook iets waard. Maar hoeveel?
Ik zou m lekker houden, je verliest ook je Mia voordeel (in geval van eigen ondernemer). Ik heb net een nieuwe 100d gekocht en het deed mij heel veel pijn om mijn volvo uit 2016 weg te doen voor een bodem prijs, maar dit was een diesel.
 
Dag, ik weet niet precies waar ik mijn bericht het beste kan plaatsen en dit onderwerp lijkt me wel geschikt. Ik twijfel om mijn MS van september 2017 met 45.000 km in te ruilen, 90.000 euro nieuwwaarde, aanbod nu is slechts 58.100 bij Tesla zelf. Au, dat doet pijn, maar ik heb de MX vanwege onverwachte gezinsuitbreiding wel echt graag. Ik begrijp dat ik niet de hoofdprijs krijg, dan raak ik ook nog het onbeperkt superchargen kwijt... hoe stom is het om deze ruil te doen? Ik heb nog maar heel kort om op tijd te zijn om op tijd op naam te staan voor het bijtellingsvoordeel, en haastige spoed... Benieuwd naar reacties.

tja, een pakje Durex was een stuk goedkoper geweest natuurlijk.. -;)

Maar ik zou de auto niet 123 inruilen bij Tesla ... de prijs is gewoon te laag tov wat de markt doet... Je moet dan alleen wel dit financieel kunnen overbruggen.
Dat gratis superchargen klinkt leuk, maar is uiteindelijk qua kosten marginaal in relatie tot je totale kosten.. Niet naar kijken.
Als je het kan overbruggen zou ik voor verkoop eens kijken bij Verhoeks Exclusief, aardige jongens. Je houdt zeker meer over dan dat Tesla je biedt...
 
.. Ik heb nog maar heel kort om op tijd te zijn om op tijd op naam te staan voor het bijtellingsvoordeel, en haastige spoed...
Misschien even een misvatting corrigeren, W.
Voor 4% bijtelling is het niet van belang wanneer de auto op jouw naam komt, maar wanneer de auto voor de eerste keer een kenteken krijgt. Dat kan dus best een voorraadauto van Tesla zijn, met een 2018 kenteken. Die koop dan je ergens volgend jaar, wanneer je een fatsoenlijke prijs voor je eigen auto hebt gekregen. Momenteel komt er natuurlijk een golf van gebruikte Tesla's op de markt die of naar het buitenland moeten gaan of door een toevallige particuliere koper worden aangeschaft.
Ook geen 100% zekerheid, geef ik toe.
 
Dank voor je reactie. Klopt en eens, maar aangezien ik snel (erg snel zelfs) moet beslissen voor de bijtellingsvoordeel of ik die MX aanschaf, weet ik ook niet zeker of ik tegelijk die MS nog wil hebben en moet afwachten hoe snel ik hem kan verkopen. Zekerheid is ook iets waard. Maar hoeveel?
Mijn advies: bel morgen eens de bekende partijen (Verhoeks werd al genoemd) op voor een snelle telefonische richtprijs en leveringsduur. Dan wordt het al wat minder een gok. Bereken dan het verschil om naar ex. btw en kijk wat het je netto kost. Heb je het uiteindelijk maar over een verschil van een paar duizend euro dan kun je nog overwegen een paar opties van de MX weg te laten en je huidige voor het gemak bij Tesla in te ruilen... Dat gaat verder echt heel erg makkelijk, autosleutel (plus auto, ongewassen) achterlaten wanneer je de nieuwe komt ophalen, poot zetten, enkele banktransacties, factuurtje, that's it.

De MX is echt wel handig met kids, maar ik mis de S wel....