Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

4G in de Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb afgelopen woensdag mijn 85D opgehaald en ik zie wel LTE staan. Natuurlijk ook even naar Antwerpen gereden (just for fun), maar als ik de grens al over kwam, viel Spotify gelijk weg (en LTE ook). Klopt dat wel?

Op zich wel, dat is ook met 3G zo. Dan moet hij wisselen naar een buitenlandse provider en als het goed is komt hij weer terug. Wel jammer dat dat nog niet is opgelost, maar dat ligt aan de netwerkbeheerders. Overigens geldt dat ook voor de telefoon, alleen merk je dat niet omdat je daar niet streamt zoals bij Spotify en valt het niet op dat er even (een paar minuten) geen signaal is.
 
Super! Wil je MijnIP.nl Wat is mijn IP adres? en hostname? voor Online radio ipadres? ip-adres? ipv6 ipv4 hostname spellen speel eens openen en vertellen wat er staat?

Aan het IP kunnen we dan zien welke provider je hebt. Ik gok Telefonica, maar toch.

Volgens mij ging je autocorrect los of je spellchecker...

Zie screenshot, KPN dus, daar heeft een sales director iets teveel golf met de CTO van Tesla gespeeld :)


image.jpeg
 
Ik kan me voorstellen dat je met Telefonica betere dekking hebt in NL. Die pakt waarschijnlijk het sterkste signaal, terwijl KPN alleen het eigen netwerk gebruikt.
Dat hangt van de roaming afspraken af die Telefonica heeft gemaakt m.b.t. de bundels. Kan mij voorstellen dat ze juist met het idee van een voorspelbaar tarief dat ook weer niet doen...
 
Bart, leg eens uit als je wil?

Is heb een alactel one Touch Y855V in de wagen. Deze is de in car hotspot waar ook de wagen op zelf werkt.
Ik weet niet hoe het is in NL maar in Belgie BVB bij Mobistar heb ik gratis een datakaart gekregen bij mijn huidig abonnement. (Panter Pro)

Ik heb dus overal 4G dekking in de wagen maar ook wifi .

Werkt perfect. En de alcatel is klaar voor 4G+

Alcatel OT-Y855V - Routercenter.be

- - - Updated - - -

Een 4G of 3G abbo is niet goedkoper voor Tesla of de telco. Tesla zal echt geen upgrade gratis voor je doen.

Tesla liet me weten dat dit minstens een retrofit kit gaat zijn van 600 Eur incl. Werk uren. Het display moet er nl uit. Vandaar de hotspot oplossing

- - - Updated - - -

Op zich een goed idee, maar dan heb je wel een extra sim kaart nodig met onbeperkte databundel
In Europa. Dat kost wel wat per maand. Dan is €500 voor 4G upgrade niet zo'n slecht idee.
Maar ik hoop toch eigenlijk stiekem dat de hardware er al wel in zit.
Heb vandaag mijn DS gevraagd, maar die wist het niet, moet nu de helpdesk bellen. Zal ik morgen doen.

Weeral in Belgie is de Panter Pro abonnement incl data kaart en 500Mg in het buitenland. Dus voor mij was die kost nihil

- - - Updated - - -

Dit zou dan ook met mijn Iphone moeten kunnen mocht straks in mijn nieuw geleverde MS nog geen 4G zitten.

Sander ook geprobeerd , gaat idd maar deze zet zichzelf continue uit om batt te sparen. In dat opzicht werkt het niet handig
 
Dit zijn speciale M2M abonnementen, daarbij zijn er afspraken gemaakt over internationale roaming. In Nederland is dat KPN, in België Base , dacht ik.

KPN Corporate - KPN zorgt voor M2M-connectiviteit in Tesla

Een 4G hotspot werkt prima lokaal, maar zodra je de grens overgaat wordt het een dure grap. Dat is dan ook meteen het voordeel van de Tesla oplossing, alles is inbegrepen.

René deze kost 49,50 Eur / Maand en internationaal is inbegrepen 500MB/ 9 uur voice evenals de simkaart en domestic voice ongelimiteerd en 10Gb data. Valt voor mij nogal mee wat de prijs betreft.
Panter | Mobistar voor Professionelen & Bedrijven
 
René deze kost 49,50 Eur / Maand en internationaal is inbegrepen 500MB/ 9 uur voice evenals de simkaart en domestic voice ongelimiteerd en 10Gb data. Valt voor mij nogal mee wat de prijs betreft.
Panter | Mobistar voor Professionelen & Bedrijven

Geen slechte aanbieding, inderdaad. Ik vraag me wel af of 500 mkb genoeg is voor kaarten, spotify, etc. Ik zal eens kijken of daar cijfers over zijn, in de US rijden er ook heel wat met MiFi kastjes wegens slechte dekking.

50 euro per maand = 600 per jaar. Dat ben je ook aan de Tesla upgrade kwijt. Ik zou trouwens eerst wel eens willen zien hoeveel het uitmaakt. Vooral de browser is erg traag, maar dat ligt aan de code van die browser, een 4G gaat daar niet bij helpen
 
50 euro per maand = 600 per jaar. Dat ben je ook aan de Tesla upgrade kwijt. Ik zou trouwens eerst wel eens willen zien hoeveel het uitmaakt. Vooral de browser is erg traag, maar dat ligt aan de code van die browser, een 4G gaat daar niet bij helpen

Zeker, voor die EUR 600,00 doe ik het direct.

Verder, 4G gaat niet veel sneller zijn. Maar wat je nu al ziet gebeuren:

- 3G frequentie ruimte wordt vrij gemaakt voor 4G
- Providers investeren hevig in 4G
- 4G heeft een factor 10 lagere latency dan 3G

Het hoeft niet dus direct sneller te zijn, maar op plekken waar je bijv nu Edge hebt kan je ineens wel LTE hebben.

4G is verder een veel beter protocol dan 3G, op alle vlakken ga je vooruit.
 
Mijn eerste ervaringen met 4g:

Bereik is beter. In de parkeergarage onder ons kantoor in Den Haag (parkeergarage Muzenplein) heb ik nu LTE ontvangst. Ik heb nooit enige ontvangst gehad met de p85.

In parkeergarage oosterdok in Amsterdam heb ik op -2 nog steeds geen ontvangst, maar als ik naar buiten rijd heb ik nog voor ik buiten ben weer ontvangst. Bij de p85 duurt het soms bijna tot aan de ring voor ik weer ontvangst heb.

Qua snelheid ervaar ik geen verschil. Al met al zeer tevreden met deze vooruitgang, met name het snelle herstel van de verbinding.