Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

4G in de Model S

This site may earn commission on affiliate links.
Is dat zo? Das balen, want die browser is nu niet bruikbaar in mijn (wellicht wat ongeduldige) ogen..

Idd de browser is drama... Die gebruik ik nagenoeg nooit. Maar vind dat meer een dingetje dat ik aan de neefjes laat zien op feestjes.

- - - Updated - - -

Zeker, voor die EUR 600,00 doe ik het direct.

Verder, 4G gaat niet veel sneller zijn. Maar wat je nu al ziet gebeuren:

- 3G frequentie ruimte wordt vrij gemaakt voor 4G
- Providers investeren hevig in 4G
- 4G heeft een factor 10 lagere latency dan 3G

Het hoeft niet dus direct sneller te zijn, maar op plekken waar je bijv nu Edge hebt kan je ineens wel LTE hebben.

4G is verder een veel beter protocol dan 3G, op alle vlakken ga je vooruit.

Daar heb je zeker een punt. 3G zal uitfaseren... Ik ging er eigenlijk vanuit dat mijn S uit december 2015 al 4G ready zou zijn.
Nou moet ik zeggen dat ik denk ik al wel eens LTE heb zien staan (en toen dacht..wat is dit??), maar let er niet zo op. Op dit moment zag ik idd gewoon 3G staan.
 
Waarschijnlijk niet, dan was het in een van de Tesla teardown of hacking topics gemeld. Ga er voorlopig van uit dat er dezelfde tegra 3 in zit.

Inderdaad, dat is nog steeds de Tegra 3 (ik volg ook alle teardowns :)) . Maakt ook niet zo veel uit, ik verwacht dat ook die vooral niets staat te doen, zoals de meeste processoren.
Wel wordt de onderliggende kernel met enige regelmaat bijgewerkt. Ook is de resultatie van het displays al eens verhoogd.

Voor de 4G, de chip kan er wel inzitten waardoor je bereik beter is - andere palen, cel structuur etc. Maar aangezien Daniël echter geen performance verbetering ziet, gok ik dat er nog een 3G abonnement op zit. Pas als dat ook wordt bijgewerkt, zal het wat oplossen qua snelheid.
 
cb13175812e0d2cece633dcfad04b6ca.jpg


Na het verlaten van een parkeergarage was er helemaal geen ontvangst meer??? (Gedurende een minuut of 5)
Na een reset weer terug LTE
 
cb13175812e0d2cece633dcfad04b6ca.jpg


Na het verlaten van een parkeergarage was er helemaal geen ontvangst meer??? (Gedurende een minuut of 5)
Na een reset weer terug LTE

Dat gebeurd met 3G ook wel vaker. Dan duurt het enige tijd voordat je connectie hebt.

Ik ga in ieder geval zo snel mogelijk een afspraak maken voor de LTE inbouw in mijn Classic Model S.
 
Zijn we er nu al uit sedert wanneer die 4G-hardware in de wagen zit (juli? december?), en dus alleen maar zou moeten 'geactiveerd' worden?

Dat vraag ik mij dus ook af. Heb een mail gestuurd aan mijn DS. Die gaf aan contact op te nemen met ServicehelpEU. Dus heb ik hun een mail gestuurd. In hun antwoord gaven ze aan dat SeC Duiven contact met mij opneemt. Daar ben ik vorige week al geweest omdat mijn hele systeem zich spontaan gedurende het rijden resette (best scary trouwens als alles uitgaat, auto bleef wel rijden). Na analyse bleek dat de modem zich had gereset en dan gaat ook het hele systeem blijkbaar uit.
Goed toen hebben ze dus al naar het modem gekeken en nu gaan ze daar weer contact over opnemen? Ben benieuwd.
 
Dinsdag hebben zij mij in het SeC meegedeeld dat dit geen eenvoudige aanpassing was en dat hiervoor het scherm volledig dient vervangen te worden ...
Dit kwam neer op min. 5.000 euro, dus bestelbaar zal het wel zijn. :wink:

Geloof ik niet. Modem is een losse kaart en in de US is de upgrade $750

Dat modem is gewoon te wisselen voor een 4G versie. Is alleen wat werk.
 
Geloof ik niet. Modem is een losse kaart en in de US is de upgrade $750

Dat modem is gewoon te wisselen voor een 4G versie. Is alleen wat werk.
Twee weken geleden is mijn scherm vervangen. Op de oude modellen zit de modem vast op het moederbord. In de nieuwere modellen zit hij apart. Ik heb nog een extra dag moeten wachten omdat ze die aparte module voor het nieuwe type scherm waren vergeten te bestellen.

Scherm trouwens in garantie gemaakt. Gelukkig maar nu ik lees dat zoiets 5.000€ kost.
 

LTE Retrofit

Elon announced (in a Tweet 5-Jun-2015) that a LTE cellular retrofit will be available for older Model S cars later in 2015.
Retrofit cost is $500 ($200 in parts and $300 for an estimated 1.6 hours labor) in the USA market. The retrofit kit is now generally available at service centers. The costs may vary slightly in different regions due to labor costs.
All new cars as of June 2015 for North America include the new LTE hardware. Some cars a few weeks before June 2015 may also have LTE. If you have cars made in May 2015 and are unsure if you have LTE capability, contact Tesla service.
To perform the upgrade, the center display must be removed, a fairly complex process requiring much of the dash to be disassembled. The 3G/GPS module inside the display module is replaced with a new 3G/LTE/GPS module from UBLOX and a new SIM card.
Here is the detailed parts list from the kit:

  • 1 – PCB ASSEMBLY, LTE CONNECTIVITY, UBLOX GPS (1054968-01-A)
  • 1 – SIM CARD, JASPER (1035347-00-A)
  • 3 – SCREW, M3x4.PH.TRX10.W/PATCH (1010052-00-A)
  • 12 – SCREW, M5X6.PH.TRX25.SST.W/PATCH (1010058-00-A)
  • 3 – CABLE, COAXIAL.50.OHM,100mm.U.FL (1010854-00-A)
  • 3 – SCREW, M3x6.TPH.RX10.W/PATCH (1010062-00-A)
  • 3 – SPACER, M3X6.M/F.HEXAGON.W/PATCH (1010816-00-A)









- - - Updated - - -

Here's the parts list and invoice from the LTE install. For security reasons please note that the Jasper SIM card is VPN

Concern: LTE Retrofit, United States and Canada
Total Labor & Miscellaneous Items: 202.50
Pay Type: Customer Pay
Corrections: Perform LTE Retrofit On MCU With Gyro Board, United States and Canada
Performed 4G retrofit on MCU with gyro board. Verified proper operation.
Part Quantity Unit Price
PCBA, LTE CONNECTIVITY, UBLOX GPS
(1054968-01-A)
1 177.68 177.68
SIM CARD, JASPER (1035347-00-A) 1 16.00 16.00
SCR,M3x4.PH.TRX10.W/PATCH (1010052-
00-A)
3 0.12 0.36
SCR,M5X6.PH.TRX25.SST.W/PATCH
(1010058-00-A)
12 0.16 1.92
CBL,COAXIAL.50.OHM,100mm.U.FL
(1010854-00-A)
3 1.08 3.24
SCR,M3x6.TPH.RX10.W/PATCH (1010062-
00-A)
3 0.10 0.30
SDF,M3X6.M/F.HEXAGON.W/PATCH
(1010816-00-A)
3 0.50 1.50
Total Parts 201.00

- - - Updated - - -

factuur in bijlage van een retrofit
 

Attachments

  • LTE Retrofit.jpg
    LTE Retrofit.jpg
    86.6 KB · Views: 66