Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

4G in Frankrijk

This site may earn commission on affiliate links.
Volg het forum al sinds m'n bestelling in oktober anoniem, maar nu wordt het toch tijd om het advies van ervaren rijders in te roepen.

Ben nu in Nancy en sinds de Franse grens is er geen verbinding meer. Heb de auto al een complete powerdown gegeven en een paar keer met beide knoppen het scherm opnieuw gestart, maar niets helpt.

Iemand de ultieme suggestie voor mij?
 
Volg het forum al sinds m'n bestelling in oktober anoniem, maar nu wordt het toch tijd om het advies van ervaren rijders in te roepen.

Ben nu in Nancy en sinds de Franse grens is er geen verbinding meer. Heb de auto al een complete powerdown gegeven en een paar keer met beide knoppen het scherm opnieuw gestart, maar niets helpt.

Iemand de ultieme suggestie voor mij?

Niet je gezochte oplossing, maar wel een work around als het echt moet:
Stel je smartphone in als hotspot (data roaming aan dan), en verbind de auto dan via WiFi met de smartphone.
Kun je in ieder geval op weg en de superchargers of bestemmingen invoeren en dan weer verder desnoods alleen op de kleine navigatie.
Suc6!
 
Volg het forum al sinds m'n bestelling in oktober anoniem, maar nu wordt het toch tijd om het advies van ervaren rijders in te roepen.

Ben nu in Nancy en sinds de Franse grens is er geen verbinding meer. Heb de auto al een complete powerdown gegeven en een paar keer met beide knoppen het scherm opnieuw gestart, maar niets helpt.

Iemand de ultieme suggestie voor mij?
Bel even met Tesla service, die weten als het goed is meer. Ik had het begin van de maand ook. Twaalf uur downtime, toen was het een GSM netwerk probleem.
 
Niets te maken met Frankrijk maar met die 4G Module van die nieuwe S sinds Maart '16 ongeveer. SIM bug and moet gereset worden.
Twee wieletjes van stuur ingedrukt houden gedurende 5 sec.... na elke verlies van data connectie na een grens

Als ik het goed begrijp heeft ErwinL dat al geprobeerd, maar hielp dat niet. Ik zou Tesla service bellen inderdaad.
 
Onlangs hetzelfde aan de hand in Duitsland.
Ontelbare resets gedaan (zonder succes)

Na contact met Tesla Service advies gekregen om een "hardere reset" uit te voeren.
Scrollwieltjes samen met onderste knoppen gelijktijdig indrukken en wachten tot op het display de melding verschijnt "bij het verdwijnen van deze melding rempedaal indrukken" (of zo iets ongeveer), wanneer melding verdwijnt rempedaal indrukken en dan geduld tot alles weer opgestart is.
een 15 tal minuten (en hamburger) later had ik weer ontvangst.
 
Niet je gezochte oplossing, maar wel een work around als het echt moet:
Stel je smartphone in als hotspot (data roaming aan dan), en verbind de auto dan via WiFi met de smartphone.
Kun je in ieder geval op weg en de superchargers of bestemmingen invoeren en dan weer verder desnoods alleen op de kleine navigatie.
Suc6!
Voor de navigatie heb je geen 3/4G nodig, navigatie in dashboard. Voor Google maps wel, navigatie op centrale scherm. Je hoeft dus niet continue je dataroaming aan te zetten wat aardig in de papieren kan lopen.
 
  • Informative
Reactions: Steven
In België zijn de roamingkosten wel gezakt. Maar er is nog wel steeds een meerkost. Pas in de zomer van 2017 vallen ze weg.
In Nederland betaal je bij bijv. KPN voor 500 MB 10 euro voor een buitenland internetbundel. Ik weet nog van de tijd dat het 5 euro per MB was. En dat is nog maar enkele jaren geleden. Ik huurde 4 jaar geleden een Droam. Ik zat volgens hun opgave nog onder de 1 GB verbruik in Denemarken. Leuk om op de laptop de sluitingsceremonie van de Olympische Spelen te bekijken. Was het verbruik tot net boven 1 GB totaal gekomen en kwam er een extra factuur van 250 euro. Gelukkig is die idiotie langzamerhand verleden tijd.
 
Yep... Ze gebruiken het proximus netwerk. Maar om 1á2 x jaar eens te roamen ben ik goedkoper af bij Mobile Vikings. In het slechtste geval is dat 20€ voor 700MB... Verschil in maandvergoeding is een paar keer 20€ op jaarbasis
Mobile Vikings is op het Base netwerk, met minder dekking. Qua netwerk wil ik alleen het beste, steeds bereikbaar voor klanten. Maakt me dan niet uit wat het kost.