TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

4G in Frankrijk

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by ErwinL, May 29, 2016.

1. ErwinL

ErwinL Member

Volg het forum al sinds m'n bestelling in oktober anoniem, maar nu wordt het toch tijd om het advies van ervaren rijders in te roepen.

Ben nu in Nancy en sinds de Franse grens is er geen verbinding meer. Heb de auto al een complete powerdown gegeven en een paar keer met beide knoppen het scherm opnieuw gestart, maar niets helpt.

Iemand de ultieme suggestie voor mij?

2. BobbyKings

BobbyKings Silver

Niet je gezochte oplossing, maar wel een work around als het echt moet:
    Stel je smartphone in als hotspot (data roaming aan dan), en verbind de auto dan via WiFi met de smartphone.
    Kun je in ieder geval op weg en de superchargers of bestemmingen invoeren en dan weer verder desnoods alleen op de kleine navigatie.
    Suc6!

3. pvkeep

pvkeep Paul van Keep

Bel even met Tesla service, die weten als het goed is meer. Ik had het begin van de maand ook. Twaalf uur downtime, toen was het een GSM netwerk probleem.

4. UlrA

UlrA Member

#4 UlrA, May 29, 2016
    Last edited: May 29, 2016
    Niets te maken met Frankrijk maar met die 4G Module van die nieuwe S sinds Maart '16 ongeveer. SIM bug and moet gereset worden.
    Twee wieletjes van stuur ingedrukt houden gedurende 5 sec.... na elke verlies van data connectie na een grens

Edit : Toch een provider probleem blijkbaar ! Orange geeft probleem in Frankrijk Bug GPS - Forum Club Tesla Magazine

• Informative x 1
  5. Steven

Steven Member

Als ik het goed begrijp heeft ErwinL dat al geprobeerd, maar hielp dat niet. Ik zou Tesla service bellen inderdaad.

6. Pebe

Pebe Member

Onlangs hetzelfde aan de hand in Duitsland.
    Ontelbare resets gedaan (zonder succes)

Na contact met Tesla Service advies gekregen om een "hardere reset" uit te voeren.
    Scrollwieltjes samen met onderste knoppen gelijktijdig indrukken en wachten tot op het display de melding verschijnt "bij het verdwijnen van deze melding rempedaal indrukken" (of zo iets ongeveer), wanneer melding verdwijnt rempedaal indrukken en dan geduld tot alles weer opgestart is.
    een 15 tal minuten (en hamburger) later had ik weer ontvangst.

7. ErwinL

ErwinL Member

Nu in Beaune ineens weer LTE, de hele tijd met hotspot gereden.

8. HWS

HWS Speedjunkie

Voor de navigatie heb je geen 3/4G nodig, navigatie in dashboard. Voor Google maps wel, navigatie op centrale scherm. Je hoeft dus niet continue je dataroaming aan te zetten wat aardig in de papieren kan lopen.

• Informative x 1
  9. pvkeep

pvkeep Paul van Keep

Die roamingkosten vallen sinds 1 mei reuze mee. Je MBs gaan bij de meeste abonnementen gewoon uit je bundel. Pas als die op is gaat de teller lopen

10. KristofL

KristofL Member

In België is er nog geen enkele provider die niets extra aanrekent per MB. Hier is dat meestal 6 cent en de MB gaat uit je bundel.

11. ErwinL

ErwinL Member

Hele dag met hotspot gereden en iets minder dan 150 MB verbruikt, valt dus best mee.

• Informative x 2
  12. pvkeep

pvkeep Paul van Keep

Wat ik begrepen had is dat de providers in NL de voorwaarden hebben aangepast in het kader van de verplichte Europese regels omtrent 'free roaming'.

13. Noelis

Noelis Member

In België zijn de roamingkosten wel gezakt. Maar er is nog wel steeds een meerkost. Pas in de zomer van 2017 vallen ze weg.

14. Wim S.

Wim S. Active Member

In Nederland betaal je bij bijv. KPN voor 500 MB 10 euro voor een buitenland internetbundel. Ik weet nog van de tijd dat het 5 euro per MB was. En dat is nog maar enkele jaren geleden. Ik huurde 4 jaar geleden een Droam. Ik zat volgens hun opgave nog onder de 1 GB verbruik in Denemarken. Leuk om op de laptop de sluitingsceremonie van de Olympische Spelen te bekijken. Was het verbruik tot net boven 1 GB totaal gekomen en kwam er een extra factuur van 250 euro. Gelukkig is die idiotie langzamerhand verleden tijd.

15. Noelis

Noelis Member

Bij ons heb je bij mobile vikings roamingpakketen van 300MB voor 10€ of 700MB voor 20€. Het is wel maar een maand geldig.

16. diegop

diegop LaTrêve

Scarlet heeft de roamingkosten nu al afgeschaft. (Scarlet Postpaid - GSM abonnementen in België)

• Like x 1
  17. Noelis

Noelis Member

18. Cohiba

Cohiba Member

Inderdaad. Is een low-budget dochter van Proximus. Zouden zij dan dezelfde (goede) dekking hebben in België?

19. Noelis

Noelis Member

Yep... Ze gebruiken het proximus netwerk. Maar om 1á2 x jaar eens te roamen ben ik goedkoper af bij Mobile Vikings. In het slechtste geval is dat 20€ voor 700MB... Verschil in maandvergoeding is een paar keer 20€ op jaarbasis

20. Cohiba

Cohiba Member

Mobile Vikings is op het Base netwerk, met minder dekking. Qua netwerk wil ik alleen het beste, steeds bereikbaar voor klanten. Maakt me dan niet uit wat het kost.

Share This Page