Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

90D - vermogen verschillend in BE en NL?

nico180

creating simple things - is true talent
Apr 9, 2016
1,496
823
Zutphen, Netherlands

specialk

Member
Sep 6, 2021
11
2
Westmalle
Ik ben er toch nog altijd niet uit. Heeft iemand brochures van 2016 of 2017 waar de specs van de 90D in staan? Ik heb een Amerikaanse brochure van 2016 gevonden waarde 85D en P85D in staan, en een Zweedse waar oa de 100D in staat.
Ook de 75D zie je regelmatig met 525pk geafficheerd staan; zou er evt een verschil tussen modeljaar 2016 en modeljaar 2017 zijn?

Een collega heeft een 90D met volgens de papieren 525 pk en die beweert toch rond de 4 seconden aan 100 te zitten. Dus volgens mij bestaat die wel degelijk :)

Maurice1

Active Member
Oct 22, 2018
1,946
954
Nijmegen
Ik ben er toch nog altijd niet uit. Heeft iemand brochures van 2016 of 2017 waar de specs van de 90D in staan? Ik heb een Amerikaanse brochure van 2016 gevonden waarde 85D en P85D in staan, en een Zweedse waar oa de 100D in staat.
Ook de 75D zie je regelmatig met 525pk geafficheerd staan; zou er evt een verschil tussen modeljaar 2016 en modeljaar 2017 zijn?

Een collega heeft een 90D met volgens de papieren 525 pk en die beweert toch rond de 4 seconden aan 100 te zitten. Dus volgens mij bestaat die wel degelijk :)
Je collega heeft gelijk. Zoals in eerder in dit draadje aangegeven komen de gegevens letterlijk uit de papieren die Tesla met de auto meegeeft en overeenkomstig met die van jouw collega. Overigens heb ik wel een 2015 model. Welk model jouw collega heeft, weet ik niet.

specialk

Member
Sep 6, 2021
11
2
Westmalle
Okay, dus in feite bevestig je mijn vermoeden.
Als ik deze
en deze
naast elkaar zou zetten zou de rode wel degelijk sneller zijn, ook al zijn het allebei "gewone" S90D AWD's?

Je zou toch denken dat zo een online merk als Tesla duidelijkere informatie zou aanleveren :)

Maurice1

Active Member
Oct 22, 2018
1,946
954
Nijmegen
Okay, dus in feite bevestig je mijn vermoeden.
Als ik deze
en deze
naast elkaar zou zetten zou de rode wel degelijk sneller zijn, ook al zijn het allebei "gewone" S90D AWD's?

Je zou toch denken dat zo een online merk als Tesla duidelijkere informatie zou aanleveren :)
De enige manier om het zeker te weten is het opvragen van Tesla's document: Complete Vehicles EC Certificate of conformity.

Ook Tesla maakt gebruik van de grijze gebieden waarmee speculatie een voordeel kan zijn.

fisheke_

Member
Nov 23, 2016
66
57
Antwerpen
Op mijn inschrijvingsbewijs (gele kaart) staart toch vrolijk 386kW, al de rest (verzekeringen) zullen daar rekening mee houden.

Ingeschreven Maart '17, dus een van de latere 90D's.

Products we're discussing on TMC...

About Us

Formed in 2006, Tesla Motors Club (TMC) was the first independent online Tesla community. Today it remains the largest and most dynamic community of Tesla enthusiasts. Learn more.

Do you value your experience at TMC? Consider becoming a Supporting Member of Tesla Motors Club. As a thank you for your contribution, you'll get nearly no ads in the Community and Groups sections. Additional perks are available depending on the level of contribution. Please visit the Account Upgrades page for more details.

SUPPORT TMC