Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Advies gevraagd: vermogen electrisch systeem is verminderd

This site may earn commission on affiliate links.
Waarom niet door een 12V LiFePO4, moest het kunnen?

Ik kan via service-mode 2 verschillende type's 12V accu's selecteren.
Ik zou het bij de te selecteren versies houden (kan voor elke Tesla weer anders zijn).

Het laden van de 12V accu moet bij bepaalde spanning (idem voor stoppen met laden -> bij bepaalde spanning)
Dat kan voor ieder type/soort accu weer anders zijn. Anders kunnen er problemen ontstaan met de 12V accu.
 
Even een update: @Herbie65 van Tesland is gister nog even langs geweest. Auto zit echter helemaal op slot. Hebben nog net de motorkap open gekregen en die opengelaten.
Vanochtend de transporteur. Helaas was de motorkap wel open maar nog steeds in slot. Met hulp van telefoon naar tesland en YouTube motorkap open gekregen. Booster voor 12V accu werkte niet. Zwaardere booster gehaald. Werkt ook niet. Auto toen maar zo goed als het ging op de auto getakeld. Vakwerk van de chauffeur, 3mm speling :)
Auto nu bij Tesland. Uiteraard (andere klanten hebben afspraken) even geduld, maar ik hoop volgende week iets te horen.

Dank alvast voor de moeite Tesland!
 
UPDATE

Bij Tesland de conclusie dat het aan de grote batterij ligt. Beste is daarom de auto naar Tesla te sturen (nog binnen de acht jaar garantie). 4 januari bij Tesla aangekomen. Geplande oplosdatum 10 januari. Helaas vandaag verplaatst naar 12 januari...

Ik hoop dat het reparabel item is. Mijn batterij had na 6 jaar pas 6% degradatie!! Om een refurbished van 70% te krijgen is geen vooruitgang...
 
Inderdaad zeer informatief draadje...

Heb even getwijfeld over Electrify.eu maar gezien dat ik nog in garantie zit, de auto niet meer rijdt (dus naar België gesleept moet worden) toch maar naar Tesla...
Gelijk heb je. Heb je screenshots die het huidige bereik bij 100% laten zien? Die zou ik voor de zekerheid maar bij Tesla neerleggen voordat ze een pack van een oude taxi onder je auto schroeven.
 
  • Like
  • Informative
Reactions: Hbrink and Mars2020
Ik volg hier al meer dan 7 jaar.
Nog nergens iets gelezen over meer dan 15% degradatie.
En als ze gerefurbished zijn gaan ze zeker niet meer dan 10% degradatie hebben. Anders worden ze gerecycleerd.
Ik ga daar toch overheen helaas.
Nieuw met 100% was 395Km en 90% ca 350
Nu 100% 330 en 90% 306km
En nog erger ik kom eigenlijk op 90% niet verder meer dan 200 km (en rijd dan 110km stabiel twee keer 100km per rit. Thuis warme accu en interieur en net vooraf geladen bij vertrek.
Na de 200 km nog 30km restant in accu. Verbruik van de verwarming ed. is fors blijkbaar want het motor gebruik is op die dagen 215Wh/km
Rij nu ruim 5 jaar met inmiddels 180K op de klok. Het berekende verbruik versus de hoeveelheid elektriciteit die echt steeds nodig is om de accu dagelijks weer op 90% te brengen loopt (voor mijn gevoel) steeds verder uit elkaar.

Dus na meer dan 10 jaar te rijden begint de range me erg te storen.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
Ik ga daar toch overheen helaas.
Nieuw met 100% was 395Km en 90% ca 350
Nu 100% 330 en 90% 306km
En nog erger ik kom eigenlijk op 90% niet verder meer dan 200 km (en rijd dan 110km stabiel twee keer 100km per rit. Thuis warme accu en interieur en net vooraf geladen bij vertrek.
Na de 200 km nog 30km restant in accu. Verbruik van de verwarming ed. is fors blijkbaar want het motor gebruik is op die dagen 215Wh/km
Rij nu ruim 5 jaar met inmiddels 180K op de klok. Het berekende verbruik versus de hoeveelheid elektriciteit die echt steeds nodig is om de accu dagelijks weer op 90% te brengen loopt (voor mijn gevoel) steeds verder uit elkaar.

Dus na meer dan 10 jaar te rijden begint de range me erg te storen.
Heb je die meting van de zomer gedaan?
 
Heb je die meting van de zomer gedaan?
Ook< en al meerdere keren aandacht gevraagd aan Tesla. Ze melden dat de accu in orde is en het verbruik wat hoger is. Dan steevast de mededeling
dat ik de accu moet kalibreren door drie keer onder de 19% leeg te rijden en na enkele uren pas te gaan laden tot 100%. Hier ook weer meerdere uren zo laten staan. Dit voelt als niet "goed voor de accu" maar heb het wel gedaan. Gevolg het werd en niet beter op. Ook bij fraaie temperaturen van ca 20 graden celsius is het verbruikzeker lager maar de range bij 100% is ca 330Km en bij 250 Km in de zomer is het toch wel op.
 
Ook< en al meerdere keren aandacht gevraagd aan Tesla. Ze melden dat de accu in orde is en het verbruik wat hoger is. Dan steevast de mededeling
dat ik de accu moet kalibreren door drie keer onder de 19% leeg te rijden en na enkele uren pas te gaan laden tot 100%. Hier ook weer meerdere uren zo laten staan. Dit voelt als niet "goed voor de accu" maar heb het wel gedaan. Gevolg het werd en niet beter op. Ook bij fraaie temperaturen van ca 20 graden celsius is het verbruikzeker lager maar de range bij 100% is ca 330Km en bij 250 Km in de zomer is het toch wel op.
Toch vreemd dat je waarde bij 9% eerst lager was dan verwacht aan de hand van 100% capaciteit en nu juist hoger.