Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aanpassing onderhoudscontracten?

This site may earn commission on affiliate links.

gelden

Well-Known Member
Apr 21, 2013
5,568
1,758
Breda, Netherlands
Zie dit artikel: Tesla onderhoudscontracten worden duurder maar blijven overdraagbaar
Het leek er op dat de nieuwe pre-paid onderhoudscontracten niet meer overdraagbaar zouden zijn, maar dat bleek een foutje.
Ik zie wel een overzicht van de prijzen van de diverse losse beurten. Volgens mij was dat voorheen een vaste prijs van 700 euro per beurt. Nu is er onderscheid, is afhankelijk van het aantal km's.
Lijkt me een goede ontwikkeling. Bij de ene beurt moet nou eenmaal meer gebeuren dan bij de andere. Prijzen blijven wel hoog.
Tesla-onderhoudsplan.jpg

Ik heb intussen 65000 km gereden. Omdat mijn garantie in de loop van jaar zal vervallen (80.000 km) was ik van plan dit jaar maar eens een (eerste) onderhoudsbeurt in te plannen. Als ik het overzicht zo zie, zou dat € 825 of € 1025 gaan kosten (remvloeistof dient vervangen te worden en airconditioning onderhouden. En eventueel ook al de koelvloeistof van de accu vervangen, al is dat waarschijnlijk gebeurd toen de accu is vervangen).
 
Met mijn bijna 60k per jaar wordt het dan minimaal EUR 2450 in (maximaal) 1,5 jaar.
Regulier onderhoud, geen reparaties!

Lijkt me dat geen enkele andere 'nieuwe' auto aan dit soort bedragen komt. Zelfs niet inclusief distributieriem vervanging.
Maar omdat mijn vorige (oude) diesels nooit in de garage kwamen mis is vergelijkingsmateriaal.
 
Had deze vooraf ingekocht, maar 3 van de 4 gebruikt tot en met 80000 km, antwoord van Tesla was dat ik na de 4de kon fluiten. Vond ik niet helemaal netjes.
Mij is recent (bij 60k km) toch weer meegedeeld dat ik de derde niet nu hoef af te nemen, mag er gewoon vier afnemen, als ik het wil uitstellen is dat geen probleem. Tesla blijft verwarring zaaien?
 
Ik doe gewoon een beurt per 80.000km. Komt neer op jaarlijks. Teller staat bijna op 190.000km nu...

ik heb na 52K problemen met de remmen gehad, men heeft de wagen onder handen genomen, maar ze melde mij wel in het service center dat ik best zo snel mogelijk een volledig onderhoud zou doen, ik vraag me af of het een & ander wel met elkaar te maken heeft. Volgens de tabel hier in de post zou men de remolie vervangen na 40K, dat lijkt me gewoon dikke zever, bij mijn vorige wagens werd die pas op 100k of 120K vervangen.

De prijs van een beurt bij 80K km, is dat een cummul van de 20+40+60+80Kkm beurten?
 
In de vorige onderhoudstabel stond de vervanging van de batterijkoelvloeistof elke 4 jaar. Nu geven ze de indruk dat het alle 80.000km of alle 4 jaar is.

Het enige wat ik niet zelf kan is die batterijkoelvloeistof en de airco (vervanging van de "dessicant bag"). Zou eigenlijk eens een offerte enkel hiervoor willen zien. Aan hun uurloon van 100€/u zou dit dus zo'n 200Euro moeten kosten. Dat heb ik er elke 2 of 4 jaar wel graag voor over. Voor de rest zou die auto minder in onderhoud moeten kosten tov. een ICE.

Ze hebben trouwens toch al werk genoeg in de SeC's afgaande op de wachttijden voor een reservatie :rolleyes:
 
Wat rekende Tesla dan aan? 700 EUR tot voor deze prijsverhoging?
Misschien gaan ze dan nu 1025 EUR aanrekenen?
Lijkt me nog steeds behapbaar na 80.000 km.
Gewoon 700€ voor een beurt bij 80.000km betaald in oktober 2015.
Wel controleer ik af en toe even de dikte van de remblokken. Wat geen probleem is gebleken, na 80.000km zijn de remblokken bij mij ca. 50% versleten. Veel snelwegkm's en ik rem niet zo veel.
 
2200 betaald minus 1000 referral = 1200/1,21=1000 voor 80.000km onderhoud. Dat is 1,25 cent p/km. Veel goedkoper wordt het Tesla leven voorlopig niet. En onderhoud uitgevoerd volgens fabrieksschema kan noot kwaad, ook voor de restwaarde en coulance.
 
Het enige wat ik niet zelf kan is die batterijkoelvloeistof en de airco (vervanging van de "dessicant bag"). Zou eigenlijk eens een offerte enkel hiervoor willen zien.

Daar heb ik al eens naar gevraagd, d.w.z. gevraagd naar de kosten van een "halve" onderhoudsbeurt. Daarbij had ik een lijstje gemaakt welke punten ze zouden moeten doen. Maar dat wil Tesla dus niet. Een complete beurt of geen beurt. En omdat het geen garantiegevolgen heeft en ik niet zou weten waarom ik vaker dan eens per jaar een onderhoudsbeurt zou moeten laten doen, heb ik er voor gekozen om elke 80.000km een beurt te doen.
 
Daar heb ik al eens naar gevraagd, d.w.z. gevraagd naar de kosten van een "halve" onderhoudsbeurt. Daarbij had ik een lijstje gemaakt welke punten ze zouden moeten doen. Maar dat wil Tesla dus niet. Een complete beurt of geen beurt. En omdat het geen garantiegevolgen heeft en ik niet zou weten waarom ik vaker dan eens per jaar een onderhoudsbeurt zou moeten laten doen, heb ik er voor gekozen om elke 80.000km een beurt te doen.

Waarom schrik ik daar niet van van Tesla?

Met jouw kilometrage wel begrijpelijk.
 
Het enige wat ik niet zelf kan is die batterijkoelvloeistof en de airco (vervanging van de "dessicant bag"). Zou eigenlijk eens een offerte enkel hiervoor willen zien.

Ik heb, lang geleden, op het Amerikaans forum al eens het product zien passeren dat ze gebruiken als koelvloeistof. Als je daar een paar bussen van koopt en dan de on-line service manual consulteert zou het niet onmogelijk moeten zijn de batterijkoelvloeistof zelf te vervangen.
 
Ik heb, lang geleden, op het Amerikaans forum al eens het product zien passeren dat ze gebruiken als koelvloeistof. Als je daar een paar bussen van koopt en dan de on-line service manual consulteert zou het niet onmogelijk moeten zijn de batterijkoelvloeistof zelf te vervangen.

Dat zou inderdaad mogelijk moeten zijn.

Echter bij het vervangen van mijn batterij is dat ook bij Tesla niet in één keer helemaal goed gegaan. Na een dag kwamen er allerlei waarschuwingen, en zijn ze toch nog ruim een uur bezig geweest om het hele systeem te ontluchten. Zeker gezien de risico's om je batterij te beschadigen door oververhitting zou ik daar heel erg voorzichtig mee zijn.