Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

About time to unveil the D

This site may earn commission on affiliate links.
De eerste review van de P85D, prachtig geschreven: 2015 Tesla Model S P85D First Test - Motor Trend

Pure Poezië:
"A rising-pitch ghost siren augers into your ears as you're not so much accelerating as pneumatically suctioned into the future"

Meanwhile, the Model S has undergone a quiet mid-cycle refreshing with better standard seats, terrific-looking and highly bolstered front and rear performance seats in the P85D (even in the back!), better whiplash protection, revised (and more conventional) steering column stalks, wider-opening rear doors, a self-closing charge port door, and bigger sunvisors. Everything's better. During a chat with Musk at the P85D's introduction, he mentioned that on average, Tesla implements about 20 modifications to the car per week. Not software, mind you, but actual hard parts. Per week.

20 gemodificeerde parts per week... Dit verklaart misschien voor een deel waarom veel problemen hier beschreven bij nieuwere S-een totaal onbekend zijn. En een 2014 model waarschijnlijk beter zou moeten zijn dan een 2013 met ca. 1000 verbeterde onderdelen. En waarom ook veel problemen verholpen kunnen worden door (verbeterde) parts te vervangen. Of niet, als een oudere revisie part wordt teruggeplaatst. Een logistieke uitdaging op zijn minst, al die revisies.

gelukkig zijn bijna alle forum problemen mij na 15.000km mij nog onbekend, DAB+ sucks maar ja. (heb wel een speaker opgeblazen op stand 11)

Happy driving!


So what about more conventional stalks: kan het nog gewoner dan de huidige huis tuin en keukensteeltjes van Mercedes??



 
In dat opzicht zou Tesla eens bij Apple in de leer moeten gaan. Als er in Apple software een fout blijkt te zitten, Apple had eerder een probleem met hun kaartapplicatie, blijkt Apple in staat om dat in no-time te herstellen. Bij Apple is dat een kwestie van dagen, niet van meer dan een jaar zoals bij Tesla.

Tenslotte vind ik het jammer dat Tesla in de persoon van Elon Musk heel open lijkt maar dat feitelijk totaal niet is. Bij alle problemen blijft Tesla doof en doet problemen als met de drivetrain af als 'een tikkend kabeltje'. Het continue doormodderende gedoe met de steeds noodzakelijke vervanging van de drivetrains is heel vervelend. Tesla heeft dit probleem kennelijk nog steeds niet onder controle. Bij mij zijn in één week drie nieuwe drivetrains gemonteerd en ook weer vervangen. Ik rij nu met de minst brommende versie van die drie rond. En helaas is deze drivetrain al weer lawaaiiger dan toen deze 5 maanden geleden werd gemonteerd.
En weet één van jullie wat er nu echt aan de hand is? Ik niet.

Nou het heeft bij Apple ook wel even geduurd voordat er een hoogwaardige Map-applicatie was. En op dit moment is de software van Apple ook niet helemaal betrouwbaar. Mijn Macbook Pro, nieuwe versie, is al een paar keer vastgelopen, wat ik vroeger nooit had. Maar natuurlijk, ze hebben het in het algemeen goed in de vingers en Cook heeft ook, na de eerste Maps-flop ronduit gezegd: "We screwed up".

Terug naar de brom. Ik denk dat er iets logistiek fout is gegaan bij jouw auto. Als je een drive-train vervangt vanwege de brom kan het niet zo zijn dat er een andere inkomt die datzelfde euvel heeft. Bij mij duurde het wel even maar de drive-train die ik nu heb is tot nu toe stil, ook na de 5.000 km die ermee gereden is. Zit de genoemde fix er in? Ik hoop het.

Nu heb ikzelf ook een bedrijf dat een applicatie beschikbaar stelt. Als er iets gemeld wordt dan ben ik daar naar buiten toe ook luchtig over en zeg dat het een goede is en dat we het gaan oplossen.
Dat we vervolgens ons een dag en een nacht in de rondte werken om de oorzaak te achterhalen en vervolgens een fix moeten maken die dan ook nog geïmplementeerd moet worden hoeft men niet te weten.
Het lijkt me ook niet handig als Elon Musk zou zeggen, "het is een probleem en we hebben geen idee hoe we dit moeten aanpakken", ook al zal dat op enig moment best wel (even) het geval geweest kunnen zijn.

Een tijd geleden, misschien wel 20 jaar, was ik één van de eersten die met de Nissan Primera ging rijden. Toen een bijzondere auto want het was één van de eerste familiekoetsen die de 200 km/uur haalden. Maar met de keuze van de remschijven was het niet goed gegaan. Na een paar maanden trokken deze krom en de vervangende set (wat wel wat voeten in de aarde had destijds) deed na een paar maanden hetzelfde zodat ik bijna een jaar aan het tobben was. Pas de derde set was, kennelijk van andere makelij , had het euvel niet. Niet prettig wanneer bij fors remmen het stuur uit je handen trilt.

Natuurlijk wil ik zaken niet bagatelliseren en is de brom een erg hinderlijk fenomeen. Ik ben maar wat blij dat ik er voor nu (en altijd?) vanaf ben. Gelukkig heeft het geen invloed op de bedrijfszekerheid tenzij er iets bij komt als een "clung" in de aandrijving. Dat kan dan tot stilvallen leiden.

Een ander probleem, dat dat ook heeft, is een relais ergens in de batterij dat de voeding van de 12w volt accu regelt (als ik het goed omschrijf). Hapert dat relais, valt de auto stil. Ik heb dat op het forum een aantal keren voorbij zien komen. Wie weet kan dat mij ook gebeuren of wellicht is het al aangepast? Who knows?

Verder lijkt mij dat de bedrijfszekerheid over het algemeen erg groot is, hoewel het natuurlijk enorm vervelend is als je het overkomt.
 
Nou het heeft bij Apple ook wel even geduurd voordat er een hoogwaardige Map-applicatie was. En op dit moment is de software van Apple ook niet helemaal betrouwbaar. Mijn Macbook Pro, nieuwe versie, is al een paar keer vastgelopen, wat ik vroeger nooit had. Maar natuurlijk, ze hebben het in het algemeen goed in de vingers en Cook heeft ook, na de eerste Maps-flop ronduit gezegd: "We screwed up".

Terug naar de brom. Ik denk dat er iets logistiek fout is gegaan bij jouw auto. Als je een drive-train vervangt vanwege de brom kan het niet zo zijn dat er een andere inkomt die datzelfde euvel heeft. Bij mij duurde het wel even maar de drive-train die ik nu heb is tot nu toe stil, ook na de 5.000 km die ermee gereden is. Zit de genoemde fix er in? Ik hoop het.

Nu heb ikzelf ook een bedrijf dat een applicatie beschikbaar stelt. Als er iets gemeld wordt dan ben ik daar naar buiten toe ook luchtig over en zeg dat het een goede is en dat we het gaan oplossen.
Dat we vervolgens ons een dag en een nacht in de rondte werken om de oorzaak te achterhalen en vervolgens een fix moeten maken die dan ook nog geïmplementeerd moet worden hoeft men niet te weten.
Het lijkt me ook niet handig als Elon Musk zou zeggen, "het is een probleem en we hebben geen idee hoe we dit moeten aanpakken", ook al zal dat op enig moment best wel (even) het geval geweest kunnen zijn.

Een tijd geleden, misschien wel 20 jaar, was ik één van de eersten die met de Nissan Primera ging rijden. Toen een bijzondere auto want het was één van de eerste familiekoetsen die de 200 km/uur haalden. Maar met de keuze van de remschijven was het niet goed gegaan. Na een paar maanden trokken deze krom en de vervangende set (wat wel wat voeten in de aarde had destijds) deed na een paar maanden hetzelfde zodat ik bijna een jaar aan het tobben was. Pas de derde set was, kennelijk van andere makelij , had het euvel niet. Niet prettig wanneer bij fors remmen het stuur uit je handen trilt.

Natuurlijk wil ik zaken niet bagatelliseren en is de brom een erg hinderlijk fenomeen. Ik ben maar wat blij dat ik er voor nu (en altijd?) vanaf ben. Gelukkig heeft het geen invloed op de bedrijfszekerheid tenzij er iets bij komt als een "clung" in de aandrijving. Dat kan dan tot stilvallen leiden.

Een ander probleem, dat dat ook heeft, is een relais ergens in de batterij dat de voeding van de 12w volt accu regelt (als ik het goed omschrijf). Hapert dat relais, valt de auto stil. Ik heb dat op het forum een aantal keren voorbij zien komen. Wie weet kan dat mij ook gebeuren of wellicht is het al aangepast? Who knows?

Verder lijkt mij dat de bedrijfszekerheid over het algemeen erg groot is, hoewel het natuurlijk enorm vervelend is als je het overkomt.

De Primera.... wow. Was toen voor de Honda Accord gegaan ipv de Primera. Ook als op en top betrouwbaar bekend, want Japans, maar na 3 jaar ruim 2 maanden uit de running wachtend op het reserve-onderdeel uit Japan voor de automaat wat nooit kapot zou moeten gaan. Later een V70 gehad met stilvallende motor, hier kon men maanden "niets vinden". en omgekeerd, met de elektronische remmen uit de E-Klasse nooit problemen gehad in tegenstelling tot een legioen taxi-chauffeurs. I guess you never can tell....
 
Was toen voor de Honda Accord gegaan ipv de Primera. Ook als op en top betrouwbaar bekend, want Japans, maar na 3 jaar ruim 2 maanden uit de running wachtend op het reserve-onderdeel uit Japan voor de automaat wat nooit kapot zou moeten gaan. Later een V70 gehad met stilvallende motor, hier kon men maanden "niets vinden". en omgekeerd, met de elektronische remmen uit de E-Klasse nooit problemen gehad in tegenstelling tot een legioen taxi-chauffeurs. I guess you never can tell....

Ik herinner mij nog ... een Lancia :crying: een Renault :mad: een BMW :cursing: met allemaal verhalen die ik eigenlijk wil vergeten. Dan was, eerlijk waar, de Peugeot die ik nog heb gewoon qua betrouwbaarheid de beste. De behandeling van mijn issues met de S zijn zo'n verademing... Op ééntje na, maar daar krijgen ze deze week weer een kans voor.
 
Ha! Ik had een van de eerste Citroën C5's. Mooiste probleem daar was wel dat mijn ramen naar BENEDEN gingen als het ging regenen. Maar alleen onder de 50 km per uur. Of het rebooten van de auto. Totaal random, je verloor stuur- en rembekrachtiging. De
Meeste schrik daarmee opgelopen terwijl het gebeurde in de gotthard tunnel.
 
Ha! Ik had een van de eerste Citroën C5's. Mooiste probleem daar was wel dat mijn ramen naar BENEDEN gingen als het ging regenen. Maar alleen onder de 50 km per uur. Of het rebooten van de auto. Totaal random, je verloor stuur- en rembekrachtiging. De
Meeste schrik daarmee opgelopen terwijl het gebeurde in de gotthard tunnel.

hahaha. ik voel een nieuw off topic draadje aankomen: leren relativeren: problemen met andere automerken:tongue:
 
het grootste probleem dat ik in een jaar tijd met mijn auto heb gehad?
Dat mijn vrouw met vuile voeten was ingestapt...:redface:
Gebrom ken ik niet en heb ik nog niet kunnen horen. 2 keer een rariteit met de navigatie en de radio (standaard) kan wel beter, maar is niet dat het niet om aan te horen is....Ik ben in ieder geval nog zeer tevreden van mijn aankoop.


+1 !
 
Morgan Stanley (Mobileye analyst) wist vandaag nog iets te vertellen over de "something else":

“What about Tesla? They are doing it themselves, right?” Not really. Tesla is the only OEM that MBLY directly supplies (as a Tier 1 supplier). So while TSLA is one of the only OEMs that is developing its own ADAS system, it does use a MBLY vision system. Indeed, it may be that the only lines of code in a Model S that are not written by TSLA itself could be written by MBLY.

Hieruit kunnen we op zijn minst afleiden dat dit door Tesla als strategisch wordt aanzien.
 
Blijkbaar kun je nu de P zonder velgen samenstellen :tongue: (bug) wel een lekker agressieve look!
image.jpg