Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

accuverlies enorm in slaapstand

This site may earn commission on affiliate links.
model 3 sr + accuverlies met 10% per dag in slaapstand. wat gaat er fout

wifi uit
alarm eraf
geen camera bewaking
geen app die info zoekt
zijn er meer mensen met deze bevinding. zo durf ik niet op wintersport

ik snap het niet meer.
buiten temp 3 graden.
 
Standaard is het rond 1 of misschien 2% per nacht. Als je sentry aan hebt meer. 10% is absurd.
- Heb je de computer al een (diepe) reset gegeven?
- Heb je Tesla al gebeld om mee te kijken?
- Wat is de status van je 12V accu?
- Summon disabled? Vreemd genoeg trok summon (terwijl ik die nooit gebruik) bij mij ook wat lading
- Hoe goed is je LTE bereik?
- USB sticks/ andere zaken op de USB eruit?
- Dashcam op de 14.2 continue spanning?
- Sharing data uit?
- overheat protection uit?

Zelf ken ik dit probleem niet en heb er niet eerder van vernomen.
 
Last edited:
Standaard is het rond 1 of misschien 2% per nacht. Als je sentry aan hebt meer. 10% is absurd.
- Heb je de computer al een (diepe) reset gegeven?
- Heb je Tesla al gebeld om mee te kijken?
- Wat is de status van je 12V accu?
- Summon disabled? Vreemd genoeg trok summon (terwijl ik die nooit gebruik) bij mij ook wat lading

heb de auto pas. wellicht domme vraag maar hoe doe ik een harde diepe reset.

status 12 volt accu. wat bedoel je

kan ik voor dit soort zaken gewoon tesla bellen??

dank je
een onderzoekende tesla 3 rijder
 
Google is je vriend:
== Steps
* Shift into Park.
* Hold down both scroll buttons on the steering wheel until the touchscreen turns black and the Tesla logo appears.
* Wait approximately 30 seconds for the touchscreen to restart
 
Password van je Tesla account wijzigen voor de zekerheid. Misschien is er een leasemaatschappij(?) of een Tesla service instelling die nog meesluimert.

Is dat elke dag zo, dus na twee dagen 20%? Of heb je blauw sneeuwvlokje/balkje bij je batterijstatus. Dan reserveert ie wat voor compenseren koude. Maar ook dan is 10% veel.

Bellen kan lastig zijn; App (service) werkt vaak veel sneller.

Hou ons op de hoogte.
 
  • Like
Reactions: Adm
Heb exact hetzelfde! 2019 M3. Ik denk wel dat het opwarmen is. Door een nieuwe bug (of feature) gaat ie aan, ook al ligt ie niet aan een laadpaal. Wat opvalt is dat er 5% in de ochtend wordt weggezogen, en de overige 5% gedurende de nacht en dag. Dus opwarmen is niet de hele oorzaak.

Het stopte bij mij op 22%, dus het is wel een soort service dat doorslaat.

Storingen - Problemen Model 3
 
In de winter van 2019/2020 stond ik 2 nachten geparkeerd in Crawley met een drain van 8 a 10% per nacht zonder Sentry, rond de 2 graden in de nacht en zeer hoge luchtvochtigheid.( geen Third party apps oid)
Thuis staat de auto altijd aan de paal dus heb er verder niet meer naar omgekeken.
 
In de winter van 2019/2020 stond ik 2 nachten geparkeerd in Crawley met een drain van 8 a 10% per nacht zonder Sentry, rond de 2 graden in de nacht en zeer hoge luchtvochtigheid.( geen Third party apps oid)
Thuis staat de auto altijd aan de paal dus heb er verder niet meer naar omgekeken.

Dat is dan wel weer vergelijkbaar.
Bij mij staat hij normaliter ook altijd aan de paal . Maar wat als ik de auto een week stil zet op een luchthaven . Je bent dan na een week of 2 heel wat kwijt of leeg.
IK ga in maart op wintersport. Staat hij een week stil zonder kans om te laden en koud en vochtig.
Ik ben contact aan het leggen met Tesla want ik wil dit zeker weten.
 
Heb exact hetzelfde! 2019 M3. Ik denk wel dat het opwarmen is. Door een nieuwe bug (of feature) gaat ie aan, ook al ligt ie niet aan een laadpaal. Wat opvalt is dat er 5% in de ochtend wordt weggezogen, en de overige 5% gedurende de nacht en dag. Dus opwarmen is niet de hele oorzaak.

Het stopte bij mij op 22%, dus het is wel een soort service dat doorslaat.

Storingen - Problemen Model 3
opmerking andere tesla rijder
In de winter van 2019/2020 stond ik 2 nachten geparkeerd in Crawley met een drain van 8 a 10% per nacht zonder Sentry, rond de 2 graden in de nacht en zeer hoge luchtvochtigheid.( geen Third party apps oid)
Thuis staat de auto altijd aan de paal dus heb er verder niet meer naar omgekeken.

mijn reactie

Dat is dan wel weer vergelijkbaar.
Bij mij staat hij normaliter ook altijd aan de paal . Maar wat als ik de auto een week stil zet op een luchthaven . Je bent dan na een week of 2 heel wat kwijt of leeg.
IK ga in maart op wintersport. Staat hij een week stil zonder kans om te laden en koud en vochtig.
Ik ben contact aan het leggen met Tesla want ik wil dit zeker weten.

Zal de uitkomst ( als ze reageren :) )delen
 
Een drie uur geleden tot 93% opgeladen, 3% naar huis gereden. Het staat nog steeds op 90%, dus hoopvol. Summon had ik gisteren uitgezet, vandaag de opwarmen-in-de-ochtend (die altijd al aan stond, maar dat alleen deed als ie aan de kabel lag)