Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Storingen - Problemen Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Aan de telefoon nu met road assistence, is druk ofzo :/
Je hebt toch gekozen voor pechgeval? Die optie heeft voorrang op "ik heb assistentie nodig met voertuigfuncties".

Wanneer is het laatste contact van je app met de auto? Hoe vol was de batterij toen? Hing ie aan de lader of stond ie gewoon ergens geparkeerd? Bewegen de ruiten als je de deur open doet en terug sluit?
 
Vandaag wil het scherm niet meer wakker worden.
  • scroll wielen ingedrukt -> niets
  • scroll wielen + rem ingedrukt -> niets
  • via app kan ik de auto niet wakker maken
Aan de telefoon nu met road assistence, is druk ofzo :/

Heb dit paar manden terug ook eens een paar keer gehad, hielp toen om gewoon het knopje voor de handrem even paar seconde in te drukken. Geen idee waarom maar daarna ging het scherm telkens weer aan bij mij. Was toen van plan om de tijden te gaan noteren en langs Service te gaan ermee maar sindsdien niet meer gehad eigenlijk.
 
Inmiddels iemand gesproken, ze kunnen niets meer zien van mijn wagen sinds vrijdag al. wordt weg gesleept :(
Ik ga handrem even proberen
[edit] Hamdrem knopje geprobeerd niets nada. Wel vreend alles lijkt wel te werken, kan klein stukje naar voor en achter rijden, maar ga er zo niet de weg op, levensgevaarlijk. Wachten op de sleper dan maar.
 
Last edited:
Je hebt toch gekozen voor pechgeval? Die optie heeft voorrang op "ik heb assistentie nodig met voertuigfuncties".

Wanneer is het laatste contact van je app met de auto? Hoe vol was de batterij toen? Hing ie aan de lader of stond ie gewoon ergens geparkeerd? Bewegen de ruiten als je de deur open doet en terug sluit?

Tesla zegt dat ze sinds vrijdag middag geen vitals meer binnen krijgen van mij auto. Dat was denk ik ook de laatste keer dat ik keek. vrijdag stond batterij nog op 50%-60%, alles lijkt gewoon te werken, kan wat naar voren rollen en achter rollen. in Drive/parking zetten werkt, ruitenwissers ook. deuren sluiten ook netjes, gaat automatisch dicht, achteruitkijkspiegels klappen netjes in
 
Er is dus nog 12V. Lijkt me dat de centrale computer dus vast zit.

Als ik stout zou zijn, zou ik de 12V accu even loskoppelen en terug aankoppelen, om de centrale computer een harde restart te geven. Vergelijk het met de accu uit je laptop halen omdat je 'm niet meer krijgt opgestart met de start-knop.

De 12V batterij zit in het midden onder de afdekking in de frunk.


Maar met mijn auto doe ik natuurlijk wat ik wil ;)
 
Ik vroeg of ze niet gewoon een ranger wilden sturen die dat doet :) Ik heb nog garantie op de auto, en wil eigenlijk geen dingen doen waar ze me later voor verwijt kunnen maken. Ik zal vragen wanneer ze hier zijn of ze dat willen doen. Scherm kan ik niet bedienen, dus ik kan hem niet veilig in power off krijgen... als ik video bekijk..
 
Er is dus nog 12V. Lijkt me dat de centrale computer dus vast zit.

Als ik stout zou zijn, zou ik de 12V accu even loskoppelen en terug aankoppelen, om de centrale computer een harde restart te geven. Vergelijk het met de accu uit je laptop halen omdat je 'm niet meer krijgt opgestart met de start-knop.

De 12V batterij zit in het midden onder de afdekking in de frunk.


Maar met mijn auto doe ik natuurlijk wat ik wil ;)
heb je echt de prima Tesla 12v batterij vervangen door zo’n overpriced hipster batterij o_O
 
heb je echt de prima Tesla 12v batterij vervangen door zo’n overpriced hipster batterij o_O
Nee, maar het filmpje geeft makkelijk aan waar de batterij zit.

In beide Tesla's heb ik de standaard batterij. In de X is de batterij door Tesla vervangen, en zelfs het vervangen door een mobile service was goedkoper dan zo een aftermarket batterij.
 
Ik vroeg of ze niet gewoon een ranger wilden sturen die dat doet :) Ik heb nog garantie op de auto, en wil eigenlijk geen dingen doen waar ze me later voor verwijt kunnen maken. Ik zal vragen wanneer ze hier zijn of ze dat willen doen. Scherm kan ik niet bedienen, dus ik kan hem niet veilig in power off krijgen... als ik video bekijk..
Een ranger komt op afspraak, dus dat zal niet gebeuren. Je zal een takeldienst krijgen, die 'm gewoon afsleept want zij kennen enkel afslepen en de batterij boosten. Ik weet niet of ze de batterij afkoppelen kennen of willen uitvoeren.

Ik begrijp je wens om de garantie te behouden. Op zich is het loskoppelen van 12V geen ingreep die de garantie doet vervallen, maar eens je zelf gaat klussen bestaat er altijd wel een risico natuurlijk. Maar ik heb afgelopen zomer 2 keren met een dooie X in de garage gestaan omwille van de eMMC chip, en beide keren de auto zelf terug tot leven gewekt door de 12V af te koppelen. Dat scheelde tenminste een onaangename takeling op zondagochtend en dan een onbekend aantal dagen wachten tot het nabije SeC tijd had om een kostelijke reparatie uit te voeren die op zich niet nodig was, tesamen met een onbekend aantal dagen met een benzine of diesel moeten rijden.
 
heb je echt de prima Tesla 12v batterij vervangen door zo’n overpriced hipster batterij o_O

Prima Tesla 12V batterij? Ik vind ze niet echt prima als je ziet hoe vaak ze stuk gaan en meestal al binnen 2 jaar. Ben het met je eens dat die Ohmmu's een beetje overpriced zijn maar dat is nu eenmaal het geval met lithium. Voordeel is wel dat ze veel langer mee zullen gaan en veel minder gewicht hebben als je iets om gewichtsbesparing geeft. :p Ik heb zelf zo'n Ohmmu klaar staan hier om een van deze dagen in te bouwen, maar is bij mij ook echt nodig vanwege de lucht setup die ik in de frunk heb. Trekt best veel stroom, daar is die standaard accu niet echt voor gemaakt. Dan gaat die nog sneller stuk denk ik. ;)
 
Waar zit dat knopje??

Gewoon dat knopje rechts op die hendel voor Drive/Reverse etc. Daarmee zet je hem ook in Park. ;) Best raar probleem toen, had ook steeds dat ik wel in de auto kon komen, airco enzo ging aan maar kreeg geen beeld op het scherm. Alleen na het even inhouden van dat knopje kwam er binnen paar seconde die Tesla T op het scherm en paar seconde later gewoon beeld. Gelukkig de laatste paar maanden niet meer gehad, waarschijnlijk software bug ofzo geweest, verholpen door een van de updates.
 
Inmiddels diagnose gehad. Auto computer is helemaal stuk en moet vervangen worden. Gelukkig wel op voorraad. Vandaar dat reboot/loskoppelen 12v niets doet.

Ik moet toegeven dat de service ervaring deze keer als erg positief is. Je wordt op de hoogte gehouden etc. Hopelijk deze week auto weer terug...
 
  • Like
Reactions: RoaldH