Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Actie vereist: Uw Powerwall Award - mailt van Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb de mail vorige week ook gehad. Nog voordat ik richting Tesla had kunnen reageren werd ik gisteren door een medewerker van sales gebeld met de vraag of ik de mail had ontvangen. Hij gaf aan dat er veel negatieve reacties waren en dat ze aan het onderzoeken zijn hoe groot de belangstelling voor de daadwerkelijke levering is. In Nederland zijn ze officieel nog niet leverbaar en eventueel willen ze kijken of ze een partij naar Nederland kunnen laten komen om toch aan 'award-houders' te kunnen leveren.

Ik heb aangegeven dat het alternatief, een tegoed in geld, voor mij alleen acceptabel zou zijn als de termijn wordt verlengd zodat deze bijvoorbeeld ingezet kan worden voor de aanschaf van de Cybertruck. Die suggestie zou hij ook meenemen.

Zijn er meer mensen telefonisch benaderd?
 
Ik snap het precies niet helemaal, want powerwalls zijn wel gewoon bestelbaar op de Tesla website voor onze regio. Wat zie ik over het hoofd?
Voor zover ik alles kan volgen zouden er 2 zaken een rol kunnen spelen in België:
- Ons 3-fasen net kan voor problemen zorgen tijdens de installatie
- Beschikbaarheid over de hele wereld is problematisch (ofwel wachten ze op battery day ofwel kunnen ze de vraag gewoon niet bijhouden)
 
Waardeloos. Heb contact gehad met SeC Rotterdam en die vertellen dat je het tegoed kan gebruiken voor de aanschaf van een nieuwe wagen... maar wel voor september 2021 :mad: alleen dan is mijn auto pas 3,5 jaar oud en wat moet ik met 2 stuks...? Andere optie: Accessoires kiezen! :confused: Wat moet ik dan kiezen? 30 matten voor in de achterbak? Vrijwel iedereen die deze geward heeft behaald heeft ook al één of meerder sets velgen gescoord.

Begrijp het goed, blijft een cadeautje, maar wel een verdiend cadeau!. Ik wil liever die PowerWall.
 
Voor de Vlamingen onder ons... Grondwettelijk hof heeft de regeling rond de terugdraaiende teller verworpen. Komt er dus op neer dat je zal betalen voor stroom die je 's nachts verbruikt en dit niet meer kan compenseren met opgewekte stroom van overdag. 's Nachts laadt de wagen op en meestal niet overdag, dus zeer sneu voor zonnepaneeleigenaars en al zeker de grootverbruikers met een elektrische wagen.

Een batterijinstallatie komt dus sneller dan ooit in het vizier. Met een verbruik van 22 à 30 kWh aan stroom per dag voor werkdagen met verplaatsing met de elektrische wagen (afhankelijk van het seizoen) zouden 2 powerwalls moeten volstaan om hier, toch zeker in de zomer (dagelijkse opbrengst 30 à 40 kWh met mijn zonnepaneelinstallatie) een oplossing voor te kunnen bieden. Momenteel is er een subsidie met een maximum van 35 % (én 3 200 EUR) van je installatie, maar deze moet in 2021 al geïnstalleerd zijn.

Suggesties, standpunten, meningen?
 
Voor de Vlamingen onder ons... Grondwettelijk hof heeft de regeling rond de terugdraaiende teller verworpen. Komt er dus op neer dat je zal betalen voor stroom die je 's nachts verbruikt en dit niet meer kan compenseren met opgewekte stroom van overdag. 's Nachts laadt de wagen op en meestal niet overdag, dus zeer sneu voor zonnepaneeleigenaars en al zeker de grootverbruikers met een elektrische wagen.

Een batterijinstallatie komt dus sneller dan ooit in het vizier. Met een verbruik van 22 à 30 kWh aan stroom per dag voor werkdagen met verplaatsing met de elektrische wagen (afhankelijk van het seizoen) zouden 2 powerwalls moeten volstaan om hier, toch zeker in de zomer (dagelijkse opbrengst 30 à 40 kWh met mijn zonnepaneelinstallatie) een oplossing voor te kunnen bieden. Momenteel is er een subsidie met een maximum van 35 % (én 3 200 EUR) van je installatie, maar deze moet in 2021 al geïnstalleerd zijn.

Suggesties, standpunten, meningen?
Misschien even een apart draadje voor maken Sebastien?
Er zijn meer belgen die met dit probleem zitten.