Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

actie Tesla: 24 uur proefrit. Dubbele fail.

This site may earn commission on affiliate links.
Vooral als de volgende EV significant duurder gaat zijn dan de benzine/diesel variant; hoor ik van veel collega's dat de volgende lease auto toch weer niet EV gaat zijn. En van mensen die privé een auto rijden hoor ik ook veelal dat zij de EV te duur vinden; naast de gangbare range anxiety / laad ongemak.
 
  • Disagree
Reactions: DM231191
Range anxiety en laad ongemak is zo 2018.
Nope, niet voor newbees. Maat van mij, bepaald niet laag opgeleid en mét eigen oprit voor laadpaal, heeft zojuist wéér een ICE gekocht want ‘we moeten er wel mee op vakantie kunnen’. Het kost ons, ervaren EV-rijders, misschien moeite maar er zijn nog hele volksstammen die geen idee hebben wat er waar is en wat niet van wat Big Oil de wereld in heeft geslingerd over EVs.
 
  • Like
Reactions: OttoR
Range anxiety en laad ongemak is zo 2018.
Ook hier met regelmaat de vraag hoe ver de Tesla kan en hoe je dat dan doet met opladen. Zo onwetend dat meeste mensen zijn. Zelfs auto verkopers die er weinig tot geen verstand van hebben. De manier van zinvorming is mooi.
Wat ik dan mee had gemaakt.
Hoe ver kom je. 450 - 500 km. Oh en dan moet je verplicht laden. 🤷🏼‍♂️
Ja als je tank leeg is moet je ook tanken.
Kijken ze je dom aan. Er is nog een flinke stap te maken met voorlichting.
 
Ook hier met regelmaat de vraag hoe ver de Tesla kan en hoe je dat dan doet met opladen. Zo onwetend dat meeste mensen zijn. Zelfs auto verkopers die er weinig tot geen verstand van hebben. De manier van zinvorming is mooi.
Wat ik dan mee had gemaakt.
Hoe ver kom je. 450 - 500 km. Oh en dan moet je verplicht laden. 🤷🏼‍♂️
Ja als je tank leeg is moet je ook tanken.
Kijken ze je dom aan. Er is nog een flinke stap te maken met voorlichting.
Als iemand aan mij vraagt hoe ver ik kom met mijn EV dan zeg ik vaak “verder dan met mijn diesel”, die was na 230k km zo goed als afgeschreven.
 
Ik antwoord dan: “700km als je een half uur pauze neemt. Of neem jij geen pauze misschien als je 700km moet rijden?”.
Op de aantallen kilometers na, precies mijn antwoord!

edit: al moet ik eerlijk zijn: vorig najaar met mijn broer in 1 dag van Breda naar Cap d'Agde gereden in een diesel. Soms reed hij, soms reed ik. 05:00 vertrokken, 15:00 aankomst bij de zee. Toen moest ik inderdaad bekennen dat dit absoluut onmogelijk was geweest met een EV.
 
  • Like
Reactions: OttoR and Hbrink
Op de aantallen kilometers na, precies mijn antwoord!

edit: al moet ik eerlijk zijn: vorig najaar met mijn broer in 1 dag van Breda naar Cap d'Agde gereden in een diesel. Soms reed hij, soms reed ik. 05:00 vertrokken, 15:00 aankomst bij de zee. Toen moest ik inderdaad bekennen dat dit absoluut onmogelijk was geweest met een EV.
Ja, voor Cap d’Agde geldt dit niet natuurlijk ;-).
Met 2 chauffeurs heb je inderdaad de uitzondering op de regel gevonden.
 
Ik heb mijn collega, die een Kia rijdt, en bij nacht en ontij bij bijzonder duistere benzinepompen moet laden, deze aanbieding van Tesla doorgestuurd. Ze heeft daarna zelf even gebeld naar Tesla, en 5 dagen later is ze werkelijk heel Nederland doorgecrosst. Twee dagen later heeft ze een Y besteld. Die is er al volgende week. Dus hier kan deze actie van Tesla niet meer stuk.
 
Had een maat van mij een uitnodiging gestuurd, nadat ik hem min of meer had overtuigd om een Tesla te nemen ipv een BMW i4.

Hij had een afspraak gemaakt in Arnhem voor de testrit. Een dag of twee voor de testrit kreeg hij bericht dat het niet doorging, omdat ze het demo model hadden verkocht en dat ze contact zouden opnemen voor een nieuwe afspraak, zodra ze weer eentje hadden om te testen 😒🤨😤
 
Nope, niet voor newbees. Maat van mij, bepaald niet laag opgeleid en mét eigen oprit voor laadpaal, heeft zojuist wéér een ICE gekocht want ‘we moeten er wel mee op vakantie kunnen’. Het kost ons, ervaren EV-rijders, misschien moeite maar er zijn nog hele volksstammen die geen idee hebben wat er waar is en wat niet van wat Big Oil de wereld in heeft geslingerd over EVs.

Hoogopgeleid zegt geen bal over of iemand een early adaptor is of een laggard.

Anecdotes zijn leuk maar eveneens weinig relevant. Als we uitzoomen is nu in de insignificante Nederlandse markt één op de vier verkochte auto’s een EV.

In de grootste automarkt ter wereld, de Chinese, gaat men over de 40% EV’s heen, van de nieuw verkochte auto’s.

De EV adaptatie is al ruim voorbij het tipping point.
 
  • Like
Reactions: Phil V and Hbrink
Dit is wel heeeeeel dom van Tesla. Heb al paar keer goede kennissen/vrienden een Tesla meegegeven voor dag of zelfs weekend (even geruild) en daarna is het gewoon zwaar overtuigd en/of kopen.

Korte proefrit werkt deels, maar gewoon hier ga maar rijden en alleen uitleggen hoe dat rechter hendeltje werkt en de rest zoek je maar uit.
Ze komen allemaal terug met: dat gaat wel heel gemakkelijk (beetje swipen) en verbaasd over het snelladen (het gemak en snel).

Dit gedrag helpt niet echt....
 
  • Like
Reactions: SpeedyEddy
Allemaal relatief. Ik hoor van niet-Tesla-rijders dat ze tevreden zijn, maar ze regelen dan wel een diesel van een collega om op vakantie te gaan. Mijn buurman z'n e-tron heb ik ook niet meer gezien en nu rijdt ie in een Mercedes met tankklep en uitlaten.
De enige reden hiervoor kan zijn dat je een caravan hebt, anders zie ok geen reden om je EV tijdelijk te ruilen voor een ICE.
 
Ik vind het heerlijk om met de Tesla in het buitenland te rijden. Echt comfortabel voor de lange ritten, tussendoor een plas- en koffiepauze bij de Supercharger is eigenlijk wel prettig. Ik moet wel zeggen dat in Polen de Superchargers een beetje schaars zijn, dus daar zul je vaker gebruikmaken van een Destination Charger...
 
Over een paar dagen heb ik weer een Tesla hoor.. weer een aanname..
Uhm het is geen aanname, het je gezien dat ik een vraagteken gebruik als leesteken?

Bovendien ga je hier wel een beetje tekeer toch?
En hierom ben ik blij dat ik (ook al is het met verlies) mijn Tesla heb verkocht. Voor service moet je daar absoluut niet zijn. Arrogante medewerkers (althans, niet allemaal).

Je maakt jezelf een beetje belachelijk door mij een duimpje naar beneden te geven en mij vervolgens te beschuldigen van een aanname. Volgens mij ben juist degene die vragenstellers wel meer dan eens op hun plek wil zetten.