Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Afgebroken. En we zitten in Italië

This site may earn commission on affiliate links.
Ik moet wel zeggen dat m'n Tesla de meest eenvoudige auto is om cosmetisch uit mekaar te halen. Waar ik in mijn Audi en BMW toch wat bezig was om uit te dokteren hoe panelen vast zaten, zitten bijvoorbeeld de meeste interieurpanelen in de X gewoon met clips vast. Een keertje netjes trekken en je kan ze zo demonteren, en later weer monteren.
Bij Wooter is het glas altijd half vol.
 
Morgenochtend zou de ranger komen. Heb echter niks maar dan ook helemaal niks meer vernomen. Afgelopen dagen stond de afspraak nog in de app, inmiddels verdwenen. Uiteraard onmogelijk na te vragen hoe of wat

Iets zegt me dat ik morgen lang kan wachten.
 
Morgenochtend zou de ranger komen. Heb echter niks maar dan ook helemaal niks meer vernomen. Afgelopen dagen stond de afspraak nog in de app, inmiddels verdwenen. Uiteraard onmogelijk na te vragen hoe of wat

Iets zegt me dat ik morgen lang kan wachten.

Had ik vandaag ook last van, krijg vandaag een SMS dat mijn afspraak met mobile service voor volgende week verplaatst is naar SeC Amsterdam, maar kan natuurlijk altijd de afspraak herplannen in de app. %^&&**@
 
  • Informative
Reactions: Exiteer
Je afspraak is uit de app verdwenen toch? Je zou er van uit kunnen gaan dat er iets mis is gegaan. En Tesla service is tegenwoordig toch weer gewoon telefonisch bereikbaar?
Ja natuurlijk. Je maakt een afspraak, je krijgt een bevestiging per SMS, de afspraak staat in de app en dan is opeens zonder wat voor bericht ook de afspraak weg. Je denkt toch niet dat ik nog ga nabellen? Ik heb niet het woord gek op mijn voorhoofd staan.
 
Wat er op je voorhoofd staat weet ik niet. Ik snap alleen niet dat je in dit geval gelijk uit gaat van opzet. Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Meestal op te lossen met een simpel belletje. En van slechte service spreken terwijl je een afspraak kon maken om ergens in het buitenland op locatie een lullig plastic stripje te laten vervangen... Ik weet het niet hoor. Of eigenlijk wel misschien.
 
  • Like
Reactions: MaH
Wat er op je voorhoofd staat weet ik niet. Ik snap alleen niet dat je in dit geval gelijk uit gaat van opzet. Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Meestal op te lossen met een simpel belletje. En van slechte service spreken terwijl je een afspraak kon maken om ergens in het buitenland op locatie een lullig plastic stripje te laten vervangen... Ik weet het niet hoor. Of eigenlijk wel misschien.
Beweer ik ergens dan dat er sprake is van opzet? Nee dus. Wel dat dit een waardeloze service is. Als er een afspraak gemaakt wordt welke wordt bevestigd en dan ineens verdwijnt en dan niet reageren op een SMS omdat in een eerdere SMS staat dat ik daarop kan replyen lijkt me niet normaal. Als je dat normaal vindt, prima. Ik niet. En nee, het is niet levensbedreigend. Bied dan helemaal geen service aan.
Maar zoals ik hierboven al schreef, dit verbaast me helemaal niks. Een godswonder dat dit bedrijf nog bestaat. Als over enkele jaren de bijtelling 22% is sterven binnen 5 jaar de Tesla's uit in Nederland.
 
Last edited:
Wat denk je?

Ik wacht op de Tesla rijders die teleurgesteld zijn dat ze in het buitenland niet in perfect Nederlands werden geholpen, en luidop vertellen hoe ze dat met hun Citroën nooit aan de hand hadden want de dealer reed zelf op zondagochtend van Nederland helemaal tot in Italië om de auto op te halen... Dàt is pas service, en het is schande dat je dat bij Tesla niet kan!
@wooter Je hoeft niet langer te wachten. Wat zo mooi leek is een tegenvaller verworden. Mi dispiace...

Ps niet om jou uit de tent te lokken. Please sluit dit topic!
 
Wel jammer, wij hadden vorig jaar een heel andere ervaring.

Aan de SuC van Steg ging ineens het alarm af: de frunk bleef openstaan volgens de software in de auto. Op het eerste zicht was er niets aan de hand, dus wij reden verder over de Sempione naar het Lago d'Orta. Onderweg valt autopilot uit wegens open frunk... Allerlei meldingen op het scherm en met de billen toegeknepen verder gereden. Bij het vakantiehuisje aangekomen heb ik nog eens goed gekeken: niks te zien. 's Nachts ging echter het alarm opnieuw af (fijn voor de buren) en bleek de frunk opnieuw "open" te staan. Oplossing: frunk half open zetten en de rest van de auto op slot.
De volgende de dag heb ik eens gebeld met Tesla Rome, want het standaardnummer was geen doorkomen aan. Vriendelijk te woord gestaan en doorverbonden met Tesla Milaan. Blijkbaar was er een probleem met de secundaire sluiting van de frunk. Ze gingen het onderdeel bestellen en stelden voor om dan eens langs te komen in Milaan. Enkele dagen later toch eens teruggebeld: het duurde wat langer om het onderdeel vanuit NL in Italië te krijgen, konden we een afspraak maken op een ander tijdstip. Ik heb dan gezegd dat we de week daarop in Turijn zaten en vervolgens in Aosta. "Geen probleem, we sturen wel een ranger."
Zes dagen later zaten we op de camping in Dzovennoz en hadden we al een hele reeks grappen doorlopen met de nieuwe reisgenoten over het tanken en hoe duur het was (vervolgens opstaan en je auto inpluggen is hilarisch). Genietend van een biertje met de buren zien we ineens een steviggebouwde maar kleine Italiaanse werkmens het terrein oplopen.
"Signore Roberto?"
"Sì, sono io."
"Sono qua per la vostra Tesla."
"Ah, bene grazie. Mannen, ik moet even naar de garage met de auto." Uitpluggen, eens kijken naar de blikken en de opengevallen monden en naar de parkeerplaats rijden.

Jammergenoeg had de geblokte zuiderling niet het juiste onderdeel bij (wel van een facelift Model S), dus enkel symptomatisch opgelost. De Takata-airbag werd ook even vervangen, was nog een recall lopende.

Vijf dagen later in Bern gewoon het SeC binnengewandeld, probleem uitgelegd, half uur gewacht en met een gerepareerde, volledig functionele auto weer naar België.

IMG_3001.jpeg