Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aflevering Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Vanochtend m'n nieuwe S100D opgehaald. In en uit binnen 30 minuten - en dat met name omdat ik de auto wilde inspecteren. Op de minuut af 5 jaar minus twee dagen na de eerste in 2013. Geen issues muv de frunk-kap die niet helemaal centraal zit. Dat lossen we binnenkort wel op in eoa SeC. Samen met de "oude" S90D weggereden. Wat meteen opviel is het verschil in snelheid bij de 0-100 stoplicht sprint. Niet geklokt, maar het lijkt of je een snelle fossiel achter je laat. Had dat niet verwacht. De nieuwe kleur blauw is overigens wat donkerder - en wat mij betreft daarmee mooier geworden. (Niet zo donker als de classic uiteraard). AP sprong na 43km (!) al aan.
 
Geesten van mannen worden vaak helemaal niet volwassen... toen ik in december 2013 m'n P85 op mocht halen in Tilburg, deed ik na de allereerste bocht al een sprintje... :D
En vorig jaar november, toen ik m'n nieuwe RWD 75 op mocht halen, heb ik zelfs een paar zwarte streepjes op de marmeren vloer binnen (een meter van de afleveringsplek) gelegd. Met toestemming van de Tesla-delivery-guys overigens... :rolleyes:

Niet eens OT :D
 
  • Funny
Reactions: CO2CLEAN and Keezje
Vanochtend m'n nieuwe S100D opgehaald. In en uit binnen 30 minuten - en dat met name omdat ik de auto wilde inspecteren. Op de minuut af 5 jaar minus twee dagen na de eerste in 2013. Geen issues muv de frunk-kap die niet helemaal centraal zit. Dat lossen we binnenkort wel op in eoa SeC. Samen met de "oude" S90D weggereden. Wat meteen opviel is het verschil in snelheid bij de 0-100 stoplicht sprint. Niet geklokt, maar het lijkt of je een snelle fossiel achter je laat. Had dat niet verwacht. De nieuwe kleur blauw is overigens wat donkerder - en wat mij betreft daarmee mooier geworden. (Niet zo donker als de classic uiteraard). AP sprong na 43km (!) al aan.
Vanavond de nieuwe S75D opgehaald. Pano kraakt bij het opendoen. Verder geen onhebbelijkheden kunnen ontdekken. Of ik heb er geen oog voor. Na 47km AP2, voelt iets meer ‘smooth’.
Stuk sneller en lijkt ook soepeler te rijden. Laat nu V9 maar komen!
 
Misschien is het beter om eerst even af te stemmen of het wel gewenst is. Lijkt me vervelend als je daar de wijsneus gaat uithangen en hun eigen personeel in de weg gaat lopen. Maar op zich lijkt het me wel leuk om te doen. Blije mensen die een prachtige auto in ontvangst gaan nemen. Mooie job lijkt me.

Het was Twentse humor, Technative. Toch spreekt het beeld van zo’n 40 kerels die morgenochtend gelijktijdig op de stoep staan in Tilburg onder het motto “Dat moest van Elon” me wel aan...
 
  • Funny
Reactions: ramonneke
Ga vooral lol hebben met jullie nieuwe speeltje (zoals mijn teerbeminde de auto vaak noemt) :)
De rest leggen we jullie hier verder wel uit. (En lijden met jullie mee over gebreken en exotische levertijden voor onderdelen)
Have fun! :)
 
Ook ik heb afgelopen vrijdag mijn Tesla Model S 75D opgehaald in wart metallic. Ik zal later mezelf voorstellen in de voorstel topic.

De aflevering zelf ging me een beetje te snel. Je moet zelf tijd opeisen om de auto te inspecteren. Het licht in de hal was ook niet fel genoeg om de lak te inspecteren (een bekend punt is dat het lak niet perfect is). Ze waren heel erg gehaast, want er moesten 100 autos afgeleverd worden op vrijdag. Alsof je geen auto van 100K heb gekocht....

Er waren veel krasjes rond de kofferbak. Het aflever-mannetje probeerde deze dingen op te lossen met een poetsdoekje, maar het waren "echte" krassen. Dus de auto moet op z'n minst gepolijst worden..

Toen ik buiten was, zag ik bij daglicht meer dingen. Krassen en zelfs deukjes rond de instaplijsten. Krassen op de spiegelkappen. Het rubber rond de deuren zat niet goed vast bij beide achterportieren. Dus weer naar binnen en deze punten toegevoegd aan het rapport. Onderweg naar huis had ik de ruitenwissers nodig en die maakten een geluid alsof ze uit elkaar vallen.

Verder is de auto zelf heel mooie en rijdt die heerlijk. Alleen hoop ik dat deze gevallen geen voorbode zijn van super slechte kwaliteitscontrole. De nadruk lijkt te liggen op kwantiteit en niet per se kwaliteit.
 
Ook ik heb afgelopen vrijdag mijn Tesla Model S 75D opgehaald in wart metallic. Ik zal later mezelf voorstellen in de voorstel topic.

De aflevering zelf ging me een beetje te snel. Je moet zelf tijd opeisen om de auto te inspecteren. Het licht in de hal was ook niet fel genoeg om de lak te inspecteren (een bekend punt is dat het lak niet perfect is). Ze waren heel erg gehaast, want er moesten 100 autos afgeleverd worden op vrijdag. Alsof je geen auto van 100K heb gekocht....

Er waren veel krasjes rond de kofferbak. Het aflever-mannetje probeerde deze dingen op te lossen met een poetsdoekje, maar het waren "echte" krassen. Dus de auto moet op z'n minst gepolijst worden..

Toen ik buiten was, zag ik bij daglicht meer dingen. Krassen en zelfs deukjes rond de instaplijsten. Krassen op de spiegelkappen. Het rubber rond de deuren zat niet goed vast bij beide achterportieren. Dus weer naar binnen en deze punten toegevoegd aan het rapport. Onderweg naar huis had ik de ruitenwissers nodig en die maakten een geluid alsof ze uit elkaar vallen.

Verder is de auto zelf heel mooie en rijdt die heerlijk. Alleen hoop ik dat deze gevallen geen voorbode zijn van super slechte kwaliteitscontrole. De nadruk lijkt te liggen op kwantiteit en niet per se kwaliteit.

Allemaal kleine punten die weliswaar de beleving minder leuk maken, maar zeker niet onoverkomelijk. Mijn indruk tot op heden is dat het service center echt de beste doet om alles op te lossen (mijn auto is nu bijna 2 weken weg) en ik word regelmatig op de hoogte gehouden van voortgang. Ik zou ook per sms status updates moeten krijgen masr die heb ik nog niet ontvangen.

Rubbers en lak zijn bekende zaken en dat wordt allemaal netjes opgelost. No worries!
 
Je kan dus pech hebben... was er ook vrijdag .. om 9:30.. Heb rustig alle tijd kunnen nemen zonder die te moeten "opeisen". Ik werd niet met zachte hand het pand uitgewerkt of zoiets...Er was geen sprake van enige haast. Heb nog rustig met een paar andere Tesla mensen kunnen spreken.... Dacht ook wat krasjes te vinden, maar de aardige jongen die mij hielp kon de vlekjes die het waren met een doekje verwijderen. Buiten - in inderdaad veel beter licht - de auto nog eens nagelopen..Zag toen pas dat de frunk-klep niet helemaal recht zit. Werd keurig genoteerd. Mijn ruitenwissers waren gelukkig helemaal stil.

Je conclusie op basis van één (je eigen) ervaring dat "De nadruk lijkt te liggen op kwantiteit en niet per se kwaliteit" is bij deze volledig ontkracht door mijn ervaring (is immers ook N=1). Veel plezier met je auto!
 
Je kan dus pech hebben... was er ook vrijdag .. om 9:30.. Heb rustig alle tijd kunnen nemen zonder die te moeten "opeisen". Ik werd niet met zachte hand het pand uitgewerkt of zoiets...Er was geen sprake van enige haast. Heb nog rustig met een paar andere Tesla mensen kunnen spreken.... Dacht ook wat krasjes te vinden, maar de aardige jongen die mij hielp kon de vlekjes die het waren met een doekje verwijderen. Buiten - in inderdaad veel beter licht - de auto nog eens nagelopen..Zag toen pas dat de frunk-klep niet helemaal recht zit. Werd keurig genoteerd. Mijn ruitenwissers waren gelukkig helemaal stil.

Je conclusie op basis van één (je eigen) ervaring dat "De nadruk lijkt te liggen op kwantiteit en niet per se kwaliteit" is bij deze volledig ontkracht door mijn ervaring (is immers ook N=1). Veel plezier met je auto!

Ik vind het alleen maar goed om positieve feedback van anderen te lezen. Ik heb liever dat dit niet de standaard manier van werken is en dat ze het oplossen. Ik heb er alle hoop in dat ze dit doet goed oppakken.

Toch was het niet goed hoe het proces is gegaan. Het waren niet super verborgen gebreken/krassen in dit geval. De poetser had dit heel eenvoudig kunnen zien en van te voren kunnen oplossen. Ik heb net mijn ogen laten laseren en mijn zicht is nog niet eens op 100%.

Wat wel goed is gegaan is de ontvangst en de presentatie.

De kritiek is trouwens niet om Tesla af te kraken. Ik heb bewondering voor het merk en dat ze de markt zo wisten te bewegen. Maar soms is eerlijke kritiek nodig om dingen beter te laten gaan. Hopelijk lezen ze mee en doen ze er wat aan.
 
  • Like
Reactions: PaulusdB
Ik vind het alleen maar goed om positieve feedback van anderen te lezen. Ik heb liever dat dit niet de standaard manier van werken is en dat ze het oplossen. Ik heb er alle hoop in dat ze dit doet goed oppakken.

Toch was het niet goed hoe het proces is gegaan. Het waren niet super verborgen gebreken/krassen in dit geval. De poetser had dit heel eenvoudig kunnen zien en van te voren kunnen oplossen. Ik heb net mijn ogen laten laseren en mijn zicht is nog niet eens op 100%.

Wat wel goed is gegaan is de ontvangst en de presentatie.

De kritiek is trouwens niet om Tesla af te kraken. Ik heb bewondering voor het merk en dat ze de markt zo wisten te bewegen. Maar soms is eerlijke kritiek nodig om dingen beter te laten gaan. Hopelijk lezen ze mee en doen ze er wat aan.

Het lijkt erop dat jouw ervaringen overeenkomen met een groot deel van de mensen die hiervoor gepost hebben. Ik zou zo zeggen dat jouw bevindingen nog licht zijn in vergelijking met wat anderen hebben meegemaakt.
 
Je mag best kritiek hebben, daar zit ik niet mee. Heb alleen altijd wat moeite met generieke conclusies die vaak volgen - op basis van één ervaring. "De nadruk lijkt te liggen op kwantiteit en niet per se kwaliteit".
En eigenlijk ook wel met het negatieve en subjectieve gebruik van woorden/frase als "..zelf tijd opeisen om de auto te inspecteren.." en het niet al te respectvolle "aflever-mannetje".. Zo praat je toch niet over mensen die gewoon hun werk staan te doen?
Je zet in ieder geval een beeld neer dat ik absoluut nog nooit bij Tesla ben tegengekomen. Maar ja, je kan pech hebben natuurlijk -;)
 
  • Like
Reactions: grommelsch