Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Aflevering Tesla

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag de S100D geleverd. Ontvangst was ok, presentatie gehad en daarna werden mensen op naam naar binnen geroepen. Kenteken platen werden erop gezet en toen bleek dat mijn auto er nog niet stond. Na enige vertraging werd deze op z'n plek gezet. De auto was ook zichtbaar in de app maar anders als bij andere bestuurders kreeg ik de melding "mobile access disabled". Ik dacht wellicht omdat mijn auto vertraagd werd geplaatst. Later bleek dat een optie te zijn in de instellingen die bij andere eigenaren al wel standaard was aangezet. Delivery in de fabriek wist dit niet en zei dat als ik naar buiten reed de app het zou moeten doen wat niet het geval was. Ik belde toen naar delivery en er werd aangegeven dat in nog max 48 uur moest wachten en dat ik maar even de app moest herinstalleren ondanks dat ik zei dat de auto al in de app stond maar deze melding gaf. Medewerkers bij SeC Rotterdam wisten gelukkig wel meteen wat het was.


Maar nu de echte puntjes, helaas toch wel aardig wat.

- Veel lak problemen op de achterklep en haren in de lak, grote vlekken met kleurverschillen

- De achterbumper is waarschijnlijk opnieuw gespoten en had een andere structuur

- De deurpost rechtsachter zitten spuit fouten

- Een hele hoek op de rechterachterwielkas richting de kofferbak waar het paneel dof was van het spuiten, circa 16cm2

- Voorbumper zit niet goed op z'n plek

- Krassen op de voorruit

- Paneel bij usb aansluiting in middenconsole heeft 2 vlekken, alsof er slijtage zit

- Tesla embleem achterzijde zit een kier in

- Deukje in de linkerachterdeur

- Kras in de achterbumper van 20/25 cm

- Vlek/beschadiging in bijrijdersstoel

- Windgeruis rechterportier bij de spiegel

- Rubber rechterportier vreemde vouw bij de middenstijl

- Bij de SuC Dord stak er een stuk tape met lak uit het linkervoorwiel. Foto gemaakt en daarna met beleid los getrokken.

- Chroomstrip rechtsachter komt van de auto af

- Nog tal van kleine lak issues maar ben nu al lang blij als bovenstaande punten worden verholpen


Wat kleinere maar toch vrij irritante dingen:

- SoC van nog geen 40% bij levering, kon dus meteen gaan laden bij SuC Dord die op dat moment ook nog eens zeer druk was

- Software update met pincode moest nog geïnstalleerd worden en zat de auto al om te zeuren toen in de 1e keer instapte. Dit werd wel bij de presentatie aangegeven dat een enkeling dit zou kunnen hebben

- Veel polijstmateriaal resten over de hele auto waardoor deze erg vettig is


Ik moet zeggen gewoon een teleurstellende aflevering. Het vervelende is dat delivery niet zelf met de meeste punten komt en dat ik zelf deze moest inventariseren. Wel veel excuses maar het maakt het moment toch minder fraai en ik baalde flink ondanks dat ik me had ingesteld dat er puntjes zouden zijn maar dit was toch iets te gortig.

Bijna alle punten al aangegeven bij Sec Rotterdam maar deze avond na nog een inspectie een paar interieur dingetjes die ik morgen nog moet melden. Al een afspraak gepland ook en hopelijk krijg ik de auto dan wel in een nieuwstaat terug.
 
Vandaag de S100D geleverd. Ontvangst was ok, presentatie gehad en daarna werden mensen op naam naar binnen geroepen. Kenteken platen werden erop gezet en toen bleek dat mijn auto er nog niet stond. Na enige vertraging werd deze op z'n plek gezet. De auto was ook zichtbaar in de app maar anders als bij andere bestuurders kreeg ik de melding "mobile access disabled". Ik dacht wellicht omdat mijn auto vertraagd werd geplaatst. Later bleek dat een optie te zijn in de instellingen die bij andere eigenaren al wel standaard was aangezet. Delivery in de fabriek wist dit niet en zei dat als ik naar buiten reed de app het zou moeten doen wat niet het geval was. Ik belde toen naar delivery en er werd aangegeven dat in nog max 48 uur moest wachten en dat ik maar even de app moest herinstalleren ondanks dat ik zei dat de auto al in de app stond maar deze melding gaf. Medewerkers bij SeC Rotterdam wisten gelukkig wel meteen wat het was.


Maar nu de echte puntjes, helaas toch wel aardig wat.

- Veel lak problemen op de achterklep en haren in de lak, grote vlekken met kleurverschillen

- De achterbumper is waarschijnlijk opnieuw gespoten en had een andere structuur

- De deurpost rechtsachter zitten spuit fouten

- Een hele hoek op de rechterachterwielkas richting de kofferbak waar het paneel dof was van het spuiten, circa 16cm2

- Voorbumper zit niet goed op z'n plek

- Krassen op de voorruit

- Paneel bij usb aansluiting in middenconsole heeft 2 vlekken, alsof er slijtage zit

- Tesla embleem achterzijde zit een kier in

- Deukje in de linkerachterdeur

- Kras in de achterbumper van 20/25 cm

- Vlek/beschadiging in bijrijdersstoel

- Windgeruis rechterportier bij de spiegel

- Rubber rechterportier vreemde vouw bij de middenstijl

- Bij de SuC Dord stak er een stuk tape met lak uit het linkervoorwiel. Foto gemaakt en daarna met beleid los getrokken.

- Chroomstrip rechtsachter komt van de auto af

- Nog tal van kleine lak issues maar ben nu al lang blij als bovenstaande punten worden verholpen


Wat kleinere maar toch vrij irritante dingen:

- SoC van nog geen 40% bij levering, kon dus meteen gaan laden bij SuC Dord die op dat moment ook nog eens zeer druk was

- Software update met pincode moest nog geïnstalleerd worden en zat de auto al om te zeuren toen in de 1e keer instapte. Dit werd wel bij de presentatie aangegeven dat een enkeling dit zou kunnen hebben

- Veel polijstmateriaal resten over de hele auto waardoor deze erg vettig is


Ik moet zeggen gewoon een teleurstellende aflevering. Het vervelende is dat delivery niet zelf met de meeste punten komt en dat ik zelf deze moest inventariseren. Wel veel excuses maar het maakt het moment toch minder fraai en ik baalde flink ondanks dat ik me had ingesteld dat er puntjes zouden zijn maar dit was toch iets te gortig.

Bijna alle punten al aangegeven bij Sec Rotterdam maar deze avond na nog een inspectie een paar interieur dingetjes die ik morgen nog moet melden. Al een afspraak gepland ook en hopelijk krijg ik de auto dan wel in een nieuwstaat terug.

Klinkt alsof de delivery wat tegenviel, wat ik me heel goed kan voorstellen. Jammer, maar het gaat ongetwijfeld helemaal goed komen met de auto. Wel heftige dingen eigenlijk, als ik dat zo lees. Vooral dat een nieuwe auto overgespoten moet worden vind ik verbazingwekkend. Ik zou er ook geen goed gevoel aan overhouden. Het zit waarschijnlijk in mijn hoofd, maar ik associeer overspuiten met schade. Nou is dit ook wel schade natuurlijk, maar dat verwacht je niet bij een nieuwe auto.

Ongetwijfeld gaat het helemaal goed komen en wordt alles netjes gefixed!
 
Vandaag de S100D geleverd. Ontvangst was ok, presentatie gehad en daarna werden mensen op naam naar binnen geroepen. Kenteken platen werden erop gezet en toen bleek dat mijn auto er nog niet stond. Na enige vertraging werd deze op z'n plek gezet. De auto was ook zichtbaar in de app maar anders als bij andere bestuurders kreeg ik de melding "mobile access disabled". Ik dacht wellicht omdat mijn auto vertraagd werd geplaatst. Later bleek dat een optie te zijn in de instellingen die bij andere eigenaren al wel standaard was aangezet. Delivery in de fabriek wist dit niet en zei dat als ik naar buiten reed de app het zou moeten doen wat niet het geval was. Ik belde toen naar delivery en er werd aangegeven dat in nog max 48 uur moest wachten en dat ik maar even de app moest herinstalleren ondanks dat ik zei dat de auto al in de app stond maar deze melding gaf. Medewerkers bij SeC Rotterdam wisten gelukkig wel meteen wat het was.


Maar nu de echte puntjes, helaas toch wel aardig wat.

- Veel lak problemen op de achterklep en haren in de lak, grote vlekken met kleurverschillen

- De achterbumper is waarschijnlijk opnieuw gespoten en had een andere structuur

- De deurpost rechtsachter zitten spuit fouten

- Een hele hoek op de rechterachterwielkas richting de kofferbak waar het paneel dof was van het spuiten, circa 16cm2

- Voorbumper zit niet goed op z'n plek

- Krassen op de voorruit

- Paneel bij usb aansluiting in middenconsole heeft 2 vlekken, alsof er slijtage zit

- Tesla embleem achterzijde zit een kier in

- Deukje in de linkerachterdeur

- Kras in de achterbumper van 20/25 cm

- Vlek/beschadiging in bijrijdersstoel

- Windgeruis rechterportier bij de spiegel

- Rubber rechterportier vreemde vouw bij de middenstijl

- Bij de SuC Dord stak er een stuk tape met lak uit het linkervoorwiel. Foto gemaakt en daarna met beleid los getrokken.

- Chroomstrip rechtsachter komt van de auto af

- Nog tal van kleine lak issues maar ben nu al lang blij als bovenstaande punten worden verholpen


Wat kleinere maar toch vrij irritante dingen:

- SoC van nog geen 40% bij levering, kon dus meteen gaan laden bij SuC Dord die op dat moment ook nog eens zeer druk was

- Software update met pincode moest nog geïnstalleerd worden en zat de auto al om te zeuren toen in de 1e keer instapte. Dit werd wel bij de presentatie aangegeven dat een enkeling dit zou kunnen hebben

- Veel polijstmateriaal resten over de hele auto waardoor deze erg vettig is


Ik moet zeggen gewoon een teleurstellende aflevering. Het vervelende is dat delivery niet zelf met de meeste punten komt en dat ik zelf deze moest inventariseren. Wel veel excuses maar het maakt het moment toch minder fraai en ik baalde flink ondanks dat ik me had ingesteld dat er puntjes zouden zijn maar dit was toch iets te gortig.

Bijna alle punten al aangegeven bij Sec Rotterdam maar deze avond na nog een inspectie een paar interieur dingetjes die ik morgen nog moet melden. Al een afspraak gepland ook en hopelijk krijg ik de auto dan wel in een nieuwstaat terug.
[X] Acceptabel
[X] Begrijpelijk
[X] Teleurstellend
[X] Komt niet meer goed
[X] Zal alsnog jarenlang happy zijn

Ruimte voor toelichting:

Niemand heeft hier om gevraagd, roeien met de riemen die ze hebben, spades, planken, koffielepeltjes kunnen ook worden gebruikt




(Nog 3,5 uur :rolleyes:)
 
En, tevreden? happy face??
je hebt die 100D inmiddels nu bijna een half uur... dit schiet niet op zo. -;)
Is waarschijnlijk de auto nog aan het inspecteren omdat íe zich na alle verhalen op het forum niet kon voorstellen dat die van hem wel perfect is!

en nog een rondje eromheen...

en nog eens...

Misschien hier een lakbeschadiging? Nee, is een stofje...

nog een rondje...

:D
 
En, tevreden? happy face??
je hebt die 100D inmiddels nu bijna een half uur... dit schiet niet op zo. -;)
:D sorry...

Happy face, waddagie?!

Niet 100% maar wel 98,75%. Paar kleine dingen die door of via SeC zullen worden hersteld.

Introsessie niet meegemaakt, wel drie paar zeer kritische ogen gebruikt, genoeg tijd gekregen.

Opnieuw een heerlijke wagen, anders dan de P85 qua rij-eigenschappen, en u vindt mij raar maar ik moet wennen want nog steeds fan van RWD, maar zo netjes, degelijk, stil, soepel ... afijn what can I say. Staat nu te updaten, daar was men dus niet aan toegekomen, maar wel 80% geladen en dat is met een 100D veeeeel :).

Jawel dames en heren TSLA mag gerust 1,5% erbij vandaag ;)
 
Last edited:
Vanmiddag mijn nieuwe opgehaald en afscheid genomen van mijn oude. Na 50kms deed AP het.

Paar krasjes op de afdekplaat in de middenconsole en lak is 95% strak. Niet perfect maar zeer tevreden!

4B7C7AA5-0F36-471C-B83B-590B08F12C23.jpeg