Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Airbag lampje aan

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn buurman heeft exact hetzelfde. Kreeg ook bij het SeC zo'n verhaal dat de browser het probleem zou zijn. Gebruikt hij nooit, dus is BS verhaal. Er zit gewoon wat fout in de software (of hardware) waardoor de boel vastloopt. Hij hoopt dat het met V9 over zal zijn...

Ik hoop ook op v9. Het is eigenlijk pas gekomen met versie .36 en de hardware was daarvoor al 3x vervangen dus dat zal het niet zijn gok ik.
Wel moet ik zeggen dat de AP een stuk minder Fantom braking geeft met versie .36 terwijl de FCW nog steeds geregeld in paniek raakt zonder reden.
Het rijden zelf op de AP is minder comfortabel geworden met versie .36 hij over compenseert te veel op de voorgangers.
Hij remt bijv. te laat maar dan wel harder af dan de voorganger om daarna weer harder dan de voorganger te acceleren met als gevolg dat hij weer moet afremmen wat hij dan ook weer te hard doet en dan begint het weer van voren af aan.
 
Ik weet niet waarom ik nog steeds op .34 zit en ik heb geen ervaring met eerdere versies. Maar mijn AP reageert ook erg laat en vrij heftig. Stel ik mag 50km/u en ik rij nog maar 30km/u, dan accellereert de Tesla naar 50km/u. Als je dan auto's nadert, dan gaat die niet rustig van het gas af, maar staat redelijk hard op de rem. Dat is erg irritant. Een beetje alsof die hooguit 30m voor zicht uit kijkt...

Mijn auto heeft nog nooit een update uitgevoerd, dus ben benieuwd of ik naar V9 kan als die uitkomt...
 
Ik weet niet waarom ik nog steeds op .34 zit en ik heb geen ervaring met eerdere versies. Maar mijn AP reageert ook erg laat en vrij heftig. Stel ik mag 50km/u en ik rij nog maar 30km/u, dan accellereert de Tesla naar 50km/u. Als je dan auto's nadert, dan gaat die niet rustig van het gas af, maar staat redelijk hard op de rem. Dat is erg irritant. Een beetje alsof die hooguit 30m voor zicht uit kijkt...

Mijn auto heeft nog nooit een update uitgevoerd, dus ben benieuwd of ik naar V9 kan als die uitkomt...
Dat zal nog wel even duren.
 
Ik zit op de 9.42 software en ook rode airbag light en Celsius die wegvalt.
Geen webbrowser gebruikt en na reset nog steeds aanwezig
 

Attachments

  • DDED36FB-8178-4B5B-96A3-8E387D613A33.jpeg
    DDED36FB-8178-4B5B-96A3-8E387D613A33.jpeg
    216.8 KB · Views: 70
Bij ook elke rit wel even paar seconden airbag lampje tijdens rijden....
Volgens mij hangt het samen met het wegvallen van verbinding. Radio of Spotify hapert dan ook even.

Zolang het niet blijft branden, wacht ik wel even af. Tesla service is bijna net zo erg als een kapotte airbag :mad:
 
Ik heb nu ook problemen met de passagiersairbag. De eerste keer dat het gebeurde was op 19 april. Toen kwam er ook een melding in het display met het verzoek een serviceafspraak te maken. Daarna heb ik niet echt veel meer gereden, wel een paar keer met mijn dochter naar Amsterdam of terug. Ook toen ging het storingslampje branden. Maar ik dacht, maandag staat de afspraak om het te fixen, dus gewoon even niet tegen iemand aanrijden.
Maar nu komt het: Tesla service ging SMSjes sturen met het verzoek het probleem te reproduceren. Maar dat gaat niet zomaar, zeker niet nu in een tijd dat we bijna niet in de auto zitten. En omdat ik niet op commando de fout kan reproduceren annuleren ze vrolijk de afspraak van maandag. Ik heb via SMS aangegeven dat ik Tesla volledig verantwoordelijk hou voor alle schade waar ze me nu aan blootstellen. Maar ik overweeg ook om contact op te nemen met de RDW hierover.
Dit is echt te gek voor woorden. De auto geeft aan dat ik een afspraak moet maken, dus mag je verwachten dat de auto weet wat er fout is. Dat het dan drie weken duurt voor een afspraak te maken is is bij zo’n storing van levensbelang al ronduit slecht, maar het cancellen vind ik beneden alle peil.
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp