Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Airco settings Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Ik ben al jaren zeer gevoelig aan airco, meer bepaald toch gevoel. Direct heb ik daar een pijnlijke keel van (airco allergie blijkbaar).
Nu, in mijn vorige wagen plaatste ik de ventilatieroosters aan de bestuurderskant altijd redelijk dicht. Aan de andere kant richtte ik deze dan weg van mij. Zo had ik wel airco, maar geen tochtgevoel.
In mijn nieuwe Tesla Model 3 krijg ik dit precies niet echt goed.
Op eender welke manier ik die "roosters" zo aanpas, richting naar boven, onder, link, rechts, ik voel altijd tocht.
Setting op stand 1 is al te veel dat ik voel. Uitzetten is dan weer geen optie, dan wordt het zeer snel warm.

Kan je aan de bestuurderskant die flow eigenlijk uitzetten, zodoende dit alleen maar aan de andere kant blaast?
Of wat zouden jullie aanbevelen van setting om geen tochtgevoel te hebben en toch de airco aan te hebben staan?
 
Ik vermoed dat er meerdere kanalen zijn waardoor de lucht verplaats wordt, het zal vast wel aan te passen zijn (mits je handig bent of laat doen)

ik zou het aan een senior service engineer(niet sales) vragen bij een Service Center.

zelf testen kan met wat ducktape of andere afplak tape o.i.d. voor experiment wel, maar zeker niet voor een permanente oplossing.
 
Helpt het ook niet om de airco op de voeten en het raam te richten en de middenstand uit te zetten?

Overigens vind ik de airco in de zomer veel te koud in plaats van energie te sparen lijkt het wel of de airco wat over enthousiast is, ik kan de temperatuur een paar graden hoger zetten maar dan gaat de auto 's morgens (als het nog niet warm is) verwarmen en dit kost ook weer energie hebben meer mensen hier "last" van?
Is hier een oplossing voor behalve de temperatuur 2 graden hoger in te stellen?
 
Wat je voor de bovenste air vents kunt doen is een verschuifbaar scherm plaatsen, zoals ze in deze Amerikaanse thread hebben gedaan. Hiermee kan je de air flow tegenhouden. En gebruik je het scherm niet, dan schuif je hem achter je bedieningspaneel. 3d printen en een wrap erover, je kunt het heel netjes maken.

Blocking or covering the air vent output?
Ik zou eerder software matig iets willen vinden... misschien zie ik daar iets over het hoofd.
Vrees dat zo een afdekkapje dan weer voor rammelend geluid zal zorgen? Was wel netjes gedaan inderdaad.
 
Helpt het ook niet om de airco op de voeten en het raam te richten en de middenstand uit te zetten?

Overigens vind ik de airco in de zomer veel te koud in plaats van energie te sparen lijkt het wel of de airco wat over enthousiast is, ik kan de temperatuur een paar graden hoger zetten maar dan gaat de auto 's morgens (als het nog niet warm is) verwarmen en dit kost ook weer energie hebben meer mensen hier "last" van?
Is hier een oplossing voor behalve de temperatuur 2 graden hoger in te stellen?
Wat bedoelt u met de middenstand uitzetten? Waar kan ik dit ergens vinden?
Op voeten en raam heb ik ook al geprobeerd maar dan nog voel ik die tocht en koude.
Het is inderdaad wel altijd zeer koud wat er uit komt.
 
Wat bedoelt u met de middenstand uitzetten? Waar kan ik dit ergens vinden?
Op voeten en raam heb ik ook al geprobeerd maar dan nog voel ik die tocht en koude.
Het is inderdaad wel altijd zeer koud wat er uit komt.

I denk dat dit bedoeld wordt. Zie pijltje. "Bovenstand" is analoog ook uit te zetten.

Helemaal rechts in het menu (niet op foto) is ook achter manueel aan/uit te zetten. Normaal is dat automatisch afhankelijk van wel of geen bezetting van achterbank.

20200525_222419.jpg