Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

And then we wait

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo allemaal!

Van de week een S 90 D besteld in Amsterdam. Inventory model welke nu in Duitsland staat. Men denkt de auto met 3 a 4 weken te kunnen leveren. Ik hoop natuurlijk op eerder, maar dat zal wel ijdele hoop zijn :)

Intussen heb ik me al een slag in de rondte gelezen en Youtube video's gekeken over van alles en nog wat.

Hebben jullie nog absolute top tips waar ik rekening mee kan houden in het allereerste begin?

Thanks!
Björn
 

Attachments

  • IMG_0004.jpg
    IMG_0004.jpg
    166.1 KB · Views: 62
Zeker! Overweeg nu een The new motion 11kw ding icm slimme meter. We koken op inductie en ik wil niet dat de hoofdzakelijk eruit klapt zeg maar. Mocht iemand hier nog tips hebben mbt thuislader dan hoor ik het hee graag!
Ik zag al ergens dat je het laden kunt schedulen. Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld elke dag vanaf 12 uur snachts te gaan laden zonder dat je dat elke dag opnieuw moet instellen?
 
Zeker! Overweeg nu een The new motion 11kw ding icm slimme meter. We koken op inductie en ik wil niet dat de hoofdzakelijk eruit klapt zeg maar. Mocht iemand hier nog tips hebben mbt thuislader dan hoor ik het hee graag!
Ik zag al ergens dat je het laden kunt schedulen. Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld elke dag vanaf 12 uur snachts te gaan laden zonder dat je dat elke dag opnieuw moet instellen?
Afhankelijk van je stroomcontract kun je een starttijd voor het laden instellen (na 21 of 23 uur). Ik heb zelf een simpel rood stopcontact met tussenmeter laten plaatsen. Daarmee laad je in een nacht op. Een TNM laadpaal betekent toch weer dat er iemand tussen zit die ook geld moet verdienen.
 
Zeker! Overweeg nu een The new motion 11kw ding icm slimme meter. We koken op inductie en ik wil niet dat de hoofdzakelijk eruit klapt zeg maar.
Al naar Smart-charging gekeken?
Ik laad tot 17 kW middels een Maxem tussen meterkast en laadpaal; dat is dus zonder verzwaring van je huisaansluiting. Ding meet real-time overig verbruik in je huis,en stuurt de rest naar je laadpaal. Ideaal en zorgeloos
 
  • Like
Reactions: Ivo-G
Zeker! Overweeg nu een The new motion 11kw ding icm slimme meter. We koken op inductie en ik wil niet dat de hoofdzakelijk eruit klapt zeg maar. Mocht iemand hier nog tips hebben mbt thuislader dan hoor ik het hee graag

Voor de zekerheid... je weet wel zeker dat je een 3-fase aansluiting hebt thuis?
Mij viel dat ff goed tegen toen ik eens ging kijken en erachter kwam dat ik helaas maar een 1-fase hoofdaansluiting heb.
 
Voor de zekerheid... je weet wel zeker dat je een 3-fase aansluiting hebt thuis?
Mij viel dat ff goed tegen toen ik eens ging kijken en erachter kwam dat ik helaas maar een 1-fase hoofdaansluiting heb.
Hij kookt al op inductie dus zeer waarschijnlijk al 3 fase. Mijn inductieplaat trekt 11kW. De oplossing is eigenlijk kinderlijk eenvoudig: de MS mag pas vanaf 1u s nachts laden, kan je gewoon instellen in de auto. Er "draait" verder niets in huis op dat tijdstip dat stroom trekt.
 
Het gebruik van de TNM kost toch niet extra? Je hebt toch alleen de (hogere) aanschafkosten?
Die starttijd, stel je die eenmalig in, of elke dag als je uitstapt?

Je hebt alleen maandelijkse kosten indien je een maandelijkse doorfacturering wilt van je verbruik (zakelijk naar privé -> plus abonnement). Ik heb nu ook al een laadpaal staan van TNM (nog niet in gebruik... nog wachten op Tesla)
Paal is iets minder groot dan bvb een Keba.

De wagen onthoudt de ingestelde starttijd per locatie.
 
Hij kookt al op inductie dus zeer waarschijnlijk al 3 fase. Mijn inductieplaat trekt 11kW. De oplossing is eigenlijk kinderlijk eenvoudig: de MS mag pas vanaf 1u s nachts laden, kan je gewoon instellen in de auto. Er "draait" verder niets in huis op dat tijdstip dat stroom trekt.
Veel inductie kookplaten hebben aan 2 groepen voldoende, dus als je een 1 fase 35a hebt, kan je al elektrisch koken en hou je nog.... 3a over voor andere verbruikers.
 
  • Like
Reactions: Ivo-G