Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Andere wieldoppen voor Gemini-velgen

This site may earn commission on affiliate links.
Over 5 dagen mag ik mijn Tesla MYrwd ophalen.
Ik heb vanwege het bereik en het comfort bewust gekozen voor de Gemini-velgen met standaard wieldoppen.
Nu vind ik die wieldoppen niet bepaald mooi en is dus het plan om (betaalbare) matzwarte wieldoppen te scoren die het bereik niet al te negatief beïnvloeden.
Ik heb zelfs wieldoppen gevonden die (volgens de reclame) het bereik positief beïnvloeden. Die komen echter uit de VS en komen dan na invoerrechten nogal duur uit.
Gelukkig zijn er op de bekende Aziatische site genoeg voordelige alternatieven te vinden. Het zijn tenslotte maar wieldoppen...

Veel wieldoppen hebben iets weg van de induction-velgen of lijken op de standaard wieldoppen maar dan in (mat) zwart. Ik veronderstel dat de standaard wieldoppen dusdanig aerodynamisch zijn ontworpen dat dit het bereik positief beïnvloed. Hetzelfde geldt wellicht voor de induction-velgen.
Ik krijg echter de indruk dat de standaard wieldoppen en induction velgen voor elke zijde van de auto hetzelfde zijn. Als je in de Tesla shop bijvoorbeeld een extra standaard Gemini-wieldop wilt bestellen, wordt er niet gevraagd of je een linker- of rechtermodel nodig hebt. Het lijkt mij dat de aerodynamica alleen nuttig is voor 1 zijde. Aan de andere zijde werkt dezelfde wieldop wellicht juist averechts. Weet iemand hoe dit zit?

Overigens heb ik op de Aziatische site een set wieldoppen gevonden die wel symmetrisch is:
Symmetric.png

Helaas kunnen die niet met een Tesla-logo geleverd worden.
 
Ik zie geregeld mensen die zoeken naar de bekende wieldoppen voor MY19inch van Ali-expres. Aangezien je daar met lange levertijden te maken hebt, heb ik wat amazon verkopers getest op kwaliteit en prijs. Hieruit kwam het volgende lijstje die snel leveren en tegen nagenoeg dezelfde prijzen als ALI (niet mijn winkel). Tevens geen dropshippers en ook allemaal prima te retourneren:

Uberturbine:

Blade:

Turbine met dunne spaak:

Gemini in het zwart:

Nogmaals... niet mijn winkel, heb ze alleen getest. Ik heb zelf nu de Uberturbine er onder liggen van de eerste link.
 
  • Like
Reactions: Arnout 2904
Die "Turbine met dunne spaak" heb ik gehad als "training wheels". Zo noemde ik ze maar omdat ik er erg veel curb rash mee heb opgelopen. Gaf niet, want ik was er al vrij gauw van overtuigd dat ik ze zsm wou weggooien. Het is met die doppen niet praktisch haalbaar om je banden even bij te pompen zonder de hele doppen er af te halen. Het gat voor het ventiel is namelijk uitgesneden op de rand van een hoog en laag deel van de velg. Je komt er dus niet tussen met je vingers.

Ik heb nu een setje die op die andere lijkt, waar je wel gewoon met je vingers het ventieldopje los kan draaien. Het is maar dat je het weet.
 
  • Like
Reactions: EddYct