Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Auto doet helemaal niets meer, wat nu?

This site may earn commission on affiliate links.
En volgens hun website lossen ze het probleem van transport naar hun bedrijf voor je op.
Daar is het nu te laat voor; Precies volgens de toch-al-lage verwachting, belde de bergingsdienst dat de auto niet open ging. Dit is dus d'r eerste rodeo. Vanochtend ging hij nog wel open, maar zonder HV accu is dat ook maar een kwestie van tijd.

Volgens de overlevering kost een refurbished accu bij Tesla dus €11.800. Dat is veel geld, dat ik liever aan wat anders besteed had, maar het is was het is. En het is ook niet zo dat deze auto daar de afgelopen geen financiele voordelen tegenover gezet heeft, troost ik mezelf maar.

Nu is het dus even afwachten, en hopen op het beste. Het kan kennelijk ook goedkoper bij derde partijen, maar dat is blijkbaar ook niet zonder nadelen of risico's.
 
Daar is het nu te laat voor; Precies volgens de toch-al-lage verwachting, belde de bergingsdienst dat de auto niet open ging. Dit is dus d'r eerste rodeo. Vanochtend ging hij nog wel open, maar zonder HV accu is dat ook maar een kwestie van tijd.

Volgens de overlevering kost een refurbished accu bij Tesla dus €11.800. Dat is veel geld, dat ik liever aan wat anders besteed had, maar het is was het is. En het is ook niet zo dat deze auto daar de afgelopen geen financiele voordelen tegenover gezet heeft, troost ik mezelf maar.

Nu is het dus even afwachten, en hopen op het beste. Het kan kennelijk ook goedkoper bij derde partijen, maar dat is blijkbaar ook niet zonder nadelen of risico's.

Inderdaad is het met zo'n derde partij afwachten wat het resultaat is.
Ik hoop dat je weer gauw weer met de auto de weg op kan.
Houd ons hier svp op de hoogte van je ervaringen!
 
Volgens de overlevering kost een refurbished accu bij Tesla dus €11.800. Dat is veel geld,
Na 300000km is dat niet veel geld. 4ct per km. Naast je elektriciteitsverbruik, verbruik je ook nog je batterij en dat mag je dus bij je verbruik tellen. Je bent nog steeds goedkoper af dan met een ICE.
En met een ICE zou je op 300000km al een veelvoud van dat bedrag gespendeerd hebben aan onderhoud en vervangen van onderdelen.
Verder zou je auto redelijk versleten zijn, terwijl de Tesla het na die kost weer ongeveer even goed zal doen als nieuw.
 
Na 300000km is dat niet veel geld. 4ct per km. Naast je elektriciteitsverbruik, verbruik je ook nog je batterij en dat mag je dus bij je verbruik tellen. Je bent nog steeds goedkoper af dan met een ICE.
En met een ICE zou je op 300000km al een veelvoud van dat bedrag gespendeerd hebben aan onderhoud en vervangen van onderdelen.
Verder zou je auto redelijk versleten zijn, terwijl de Tesla het na die kost weer ongeveer even goed zal doen als nieuw.
Dat ga je er van uit dat dit de enige reparatie is. Ik zag iets over een jaarlijkse 12V accu vervanging dus ik denk dat er al meer kosten zijn (maar dat weet MindBender beter)
 
Inderdaad is het met zo'n derde partij afwachten wat het resultaat is.
Ik hoop dat je weer gauw weer met de auto de weg op kan.
Houd ons hier svp op de hoogte van je ervaringen!
Ga ik zeker doen!

Na 300000km is dat niet veel geld. 4ct per km. Naast je elektriciteitsverbruik, verbruik je ook nog je batterij en dat mag je dus bij je verbruik tellen. Je bent nog steeds goedkoper af dan met een ICE.
En met een ICE zou je op 300000km al een veelvoud van dat bedrag gespendeerd hebben aan onderhoud en vervangen van onderdelen.
Verder zou je auto redelijk versleten zijn, terwijl de Tesla het na die kost weer ongeveer even goed zal doen als nieuw.
Zo mag je helaas niet rekenen, want de kosten zijn voor een nog onbekende toekomst. En de kosten voor het bekende verleden zijn veel hoger, want daar zit ook onder andere de aanschafprijs bij.
Maar ik begrijp je wel; Ik heb de afgelopen jaren - vergeleken met een ICE - ook veel voordeel van deze auto gehad. Dat daar nu (forse) kosten tegenover staan, is helaas zo, maar doen die voordelen bij lange na niet teniet. Zo praat ik het voor mezelf toch nog een beetje goed, terwijl normale mensen nu waarschijnlijk hun verlies zouden nemen en de auto laten pletten.

Dat ga je er van uit dat dit de enige reparatie is. Ik zag iets over een jaarlijkse 12V accu vervanging dus ik denk dat er al meer kosten zijn (maar dat weet MindBender beter)
Cosmetisch ie mijn auto nog bijna nieuw. Zelfs het central console heb ik vorig jaar nog laten vervangen. Niet omdat dat nodig was, maar omdat ik de nieuwere versie wilde hebben. Elk jaar gedetaild en coating laten bijwerken.

Tja, die 12V accu, dat is wel een dure, maar andere reparaties, zoals de spoorstangen die ooit vervangen zijn, waren weer erg goedkoop. You win some, you loose some.

Het wordt dus een lastige afweging: Een andere Tesla dan maar? Met een gebruikte loop ik hetzelfde risico. Een model 3 wil ik niet, en terug naar een ICE is ook wel weer afzien. Maar die Tesla service, he? Die zal ik missen als spijkers door m'n ballen.

En het is niet zo dat de individuele jongens en meisjes van Tesla Service niet hun uiterste best doen, hoor. Die zijn namelijk altijd, zonder uitzondering, vriendelijk en welwillend. En met coulance is Tesla ook nooit flauw geweest. Maar hebben helaas de procedures nog steeds niet op orde om klanten echt te kunnen ontzorgen, helaas.
 
  • Like
Reactions: Phil V
Dat ga je er van uit dat dit de enige reparatie is. Ik zag iets over een jaarlijkse 12V accu vervanging dus ik denk dat er al meer kosten zijn (maar dat weet MindBender beter)
Ik heb 6 jaar en 200000km gereden met mijn MS. 12V batterij is 1 keer vervangen in garantie.
Vervanging kost 150€ als je het bij Tesla laat doen, de helft als je het zelf doet. Dat zal de slinger niet negatief doen overhellen.
 
Ga ik zeker doen!


Zo mag je helaas niet rekenen, want de kosten zijn voor een nog onbekende toekomst. En de kosten voor het bekende verleden zijn veel hoger, want daar zit ook onder andere de aanschafprijs bij.
Maar ik begrijp je wel; Ik heb de afgelopen jaren - vergeleken met een ICE - ook veel voordeel van deze auto gehad. Dat daar nu (forse) kosten tegenover staan, is helaas zo, maar doen die voordelen bij lange na niet teniet. Zo praat ik het voor mezelf toch nog een beetje goed, terwijl normale mensen nu waarschijnlijk hun verlies zouden nemen en de auto laten pletten.


Cosmetisch ie mijn auto nog bijna nieuw. Zelfs het central console heb ik vorig jaar nog laten vervangen. Niet omdat dat nodig was, maar omdat ik de nieuwere versie wilde hebben. Elk jaar gedetaild en coating laten bijwerken.

Tja, die 12V accu, dat is wel een dure, maar andere reparaties, zoals de spoorstangen die ooit vervangen zijn, waren weer erg goedkoop. You win some, you loose some.

Het wordt dus een lastige afweging: Een andere Tesla dan maar? Met een gebruikte loop ik hetzelfde risico. Een model 3 wil ik niet, en terug naar een ICE is ook wel weer afzien. Maar die Tesla service, he? Die zal ik missen als spijkers door m'n ballen.

En het is niet zo dat de individuele jongens en meisjes van Tesla Service niet hun uiterste best doen, hoor. Die zijn namelijk altijd, zonder uitzondering, vriendelijk en welwillend. En met coulance is Tesla ook nooit flauw geweest. Maar hebben helaas de procedures nog steeds niet op orde om klanten echt te kunnen ontzorgen, helaas.
Ik stond ooit in panne op vakantie in Engeland. Toen de kosten op 5000€ geschat werden, ging ik ook door het lint. Direct inruilwaarde aangevraagd en naar een alternatief gezocht. Dat was er toen nog niet. De MY bestond nog niet. Dan beginnen bedenken dat ik al voor ongeveer hetzelfde bedrag gratis geladen had en ik dit niet mee in mijn TCO berekening meegenomen had. Ik voelde mij al veel beter. Toen de uiteindelijke rekening van 2700€ kwam voelde ik mij helemaal goed.
En het genot van de wagen compenseert natuurlijk heel veel.
 
Ik heb 6 jaar en 200000km gereden met mijn MS. 12V batterij is 1 keer vervangen in garantie.
Vervanging kost 150€ als je het bij Tesla laat doen, de helft als je het zelf doet. Dat zal de slinger niet negatief doen overhellen.
€212.19, heb ik hier op de facturen staan. Dat vind ik best veel voor een simpele 12v lood/gel accu. Zeker voor de 3e keer in 4 jaar. Maar goed, er zijn ergere dingen, blijkt nu.

En het genot van de wagen compenseert natuurlijk heel veel.
Tja, dat is het, he? Ik zou ook niet meer anders willen. En als ik voor die 12k weer 300k kan rijden, is het een no-brainer. Maar 12k aan reparaties voor een auto van 10 jaar met 300k op de teller zouden vele 'normale' mensen niet eens overwegen, want het blijft een risico.
 
  • Like
Reactions: ACE_B
€212.19, heb ik hier op de facturen staan. Dat vind ik best veel voor een simpele 12v lood/gel accu. Zeker voor de 3e keer in 4 jaar. Maar goed, er zijn ergere dingen, blijkt nu.


Tja, dat is het, he? Ik zou ook niet meer anders willen. En als ik voor die 12k weer 300k kan rijden, is het een no-brainer. Maar 12k aan reparaties voor een auto van 10 jaar met 300k op de teller zouden vele 'normale' mensen niet eens overwegen, want het blijft een risico.
Was er niet onlangs een duitser met een Model S die al meer dan 1.000.000 kms heeft gereden en ook een paar keer de batter van zijn Model S heeft laten vervangen?
 
Is dat geen ‘old auto’ denken?
Maar ik pleit schuldig. Ik heb mij die beslissing bespaard door vorig jaar na 6 jaar en 200000km over te stappen naar een MY.
Tja, dat is het misschien ook wel.

Maar het is ook wel wat ’emotioneels’; Mijn trouwe autootje heeft een paar uur met push-messages om hulp geroepen. Ik kon hem niet helpen, en na een paar uur werd het stil…

De eerdere reparatie van mijn accu moet in het voorjaar van 2014 geweest zijn. Ik heb toen 6 maanden met een nieuwe leenaccu rondgereden, die ze daarna met mijn gerepareerde eigen accu terug hebben geruild. Dat duurde zo lang omdat mijn eigen accu in de VS gerepareerd moest worden. Ik geloof dat de pyro fuse was afgegaan, maar meer details heb ik niet.
 
Update

Ik was er niet bij toen de auto is opgeladen, maar volgens mijn vrouw heeft hij vanochtend op eigen kracht onze oprit verlaten. De 12V accu was leeg en de auto ging niet eens meer open. Maar omdat er geen ruimte was om de autoambulance recht voor de auto te krijgen, heeft de chauffeur een start-hulp op twee punten achter de nose-cone gezet. Daarmee ging niet alleen de auto weer open, maar kon hij hem ook achteruit mijn oprit af krijgen. Omdat hij daarbij de start-hulp weer verwijderd had, moest hij dat een tweede keer doen om de auto recht achter de ambulance te krijgen.

Ik geloof dat hij hem wel met de lier de ambulance op getrokken is. Maar vanmiddag was hij dus niet helemaal dood. Hoop doet leven…
 
Beetje de basics van Tesla pechverhelping: 12V accu gaat snel leeg als ie niet geladen kan worden door het HV pakket, en dan heb je bij de S en X inderdaad 12V nodig om de deuren open te krijgen.

Ook als HV pakket wel nog in orde is maar 12V accu naar de zak, zie je dat je extern 12V moet aansluiten om 'm levend te krijgen.
 
Zou dit bij Mercedes, Audi en BMW ook zo gaan?
Tsja, bij Audi kreeg ik een a5 die me drie keer liet staan en waar bij 110k km de motor gereviseerd moest worden. Hij verbruikte 1l olie per 1000km en de leasemaatschappij heeft mijn tankpas geblokkeerd op verdenking van fraude (teveel olie in korte tijd).

Bij Mercedes moet je hopen dat je überhaupt een auto krijgt. Een EQS van 116k besteld die doodleuk door Mercedes wordt geannuleerd, sorry we gaan hem niet meer maken…

BMW geen ervaring mee.

Prijs je gelukkig met een Tesla ook al is de organisatie (nog) niet perfect.

Nu happy met een model Y Perfomence (met piepende en krakende ruitenwissers).
 
Tsja, bij Audi kreeg ik een a5 die me drie keer liet staan en waar bij 110k km de motor gereviseerd moest worden. Hij verbruikte 1l olie per 1000km en de leasemaatschappij heeft mijn tankpas geblokkeerd op verdenking van fraude (teveel olie in korte tijd).

Bij Mercedes moet je hopen dat je überhaupt een auto krijgt. Een EQS van 116k besteld die doodleuk door Mercedes wordt geannuleerd, sorry we gaan hem niet meer maken…
Dat is de wet van behoud van ellende, zullen we dan maar denken.

Prijs je gelukkig met een Tesla ook al is de organisatie (nog) niet perfect.
Ik begin te denken dat 'nog' geen voorbehoud meer is. Toen de eerste grote batch Model-S'en in 2013 verkocht werd, dachten we dat. Ik denk dat we nu, 10 jaar later, moeten concluderen dat dit het is. En misschien is het overal hetzelfde en is dit markt-conform.

Ondertussen weet ik nog steeds niets en verschuiven de goal posts. Maandag kon service niet beloven dat er "binnen 3 dagen naar gekeken kon worden". Toen ik gisteren naar de status vroeg hadden ze het al over dat ze er "begin volgende week" pas naar kunnen kijken.

Maar goed, ondertussen ben ik over de schrik heen, heb ik berusting gevonden en wacht ik het gewoon af. Ik hoop alleen dat ze niet mijn accu een week in diep-ontladen staat laten staan verpieteren.
 
Het probleem is dat zo’n auto die onverwacht binnenkomt bij een service centre achteraan in de rij komt, alle bestaande afspraken gaan logischerwijze voor, dus een week wachten klinkt niet raar, zo gaat het bij iedere dealer, ook door personeelsgebrek is er gewoon geen ruimte voor onverwachte zaken. (Uitzonderingen daargelaten, en anekdotisch bewijs is geen bewijs,ok?)
 
Het probleem is dat zo’n auto die onverwacht binnenkomt bij een service centre achteraan in de rij komt, alle bestaande afspraken gaan logischerwijze voor, dus een week wachten klinkt niet raar, zo gaat het bij iedere dealer, ook door personeelsgebrek is er gewoon geen ruimte voor onverwachte zaken. (Uitzonderingen daargelaten, en anekdotisch bewijs is geen bewijs,ok?)
Niet volledig akkoord. Tesla heeft zo veel wagens per SeC dat, op basis van de historiek, zelfs pannes redelijk correct statistisch in te plannen zijn.
Ze moeten op basis van die historiek gaten vrij laten in hun kalender voor onvoorziene pannes. En mochten er dan toch geen onvoorziene pannes zijn, dan is er altijd werk aan eigen wagens, toonzaal herinrichten, werkplaats opruimen, voorbereidend werk bij wagens die op onderdelen wachten (alvast demonteren)…
Natuurlijk kan er nog steeds door samenloop van omstandigheden eens een bottleneck ontstaan. Statistiek werkt ook maar met gemiddelden en standaard afwijkingen. Maar, ook weer statistisch gezien, moet je na een overload periode weer een kalmere periode hebben, anders klopt je gemiddelde niet.
En als je altijd op alles moet voorzien zijn wordt het te duur.
Ik denk dat je hier pech hebt om in het kwaartaaleinde terecht te komen.
 
  • Like
Reactions: Rutgere
Het probleem is dat zo’n auto die onverwacht binnenkomt bij een service centre achteraan in de rij komt, alle bestaande afspraken gaan logischerwijze voor, dus een week wachten klinkt niet raar, zo gaat het bij iedere dealer, ook door personeelsgebrek is er gewoon geen ruimte voor onverwachte zaken. (Uitzonderingen daargelaten, en anekdotisch bewijs is geen bewijs,ok?)
N=1 weliswaar, maar toen mijn drive unit kapot was is de auto vanuit DE voor de deur gekwakt in Amsterdam-ZO. Binnen enkele dagen een refurbished DU geïnstalleerd en kon hem ophalen. Top service.