TMC is an independent, primarily volunteer organization that relies on ad revenue to cover its operating costs. Please consider whitelisting TMC on your ad blocker or making a Paypal contribution here: paypal.me/SupportTMC

AutoPilot

Discussion in 'Belgium and the Netherlands' started by kbworks, Dec 6, 2014.

Tags:
  1. kbworks

kbworks Member

Zijn er al mensen die de uitvoering hebben met AutoPilot en daar ervaringen over kunnen delen?
    Wat er nu al mogelijk is en of het goed werkt.

2. mbrandt

mbrandt Member

Als 't goed is over 4 dagen :wink:, in ieder geval zit de hardware er in. Ik ben wel benieuwd wat er al in de huidige versie van de software geactiveerd is.

3. dicktump

dicktump Member

Ik heb de hardware en Tech Pakket met Auto Pilot. Eigenlijk werken er op dit moment maar 2 dingen:
    * Lane Departure Warning (dus een waarschuwing -trilling in het stuur- als je over de lijn van jouw rijstrook heen gaat)
    * Herkenning van snelheidsborden, met waarschuwing als je te hard rijdt (in te stellen als waarschuwing op display, of ook als geluidssignaal)

De herkenning van snelheidsborden werkt vrij goed. Hij ziet het o.a. als je wegwerkzaamheden met lagere max.snelheid inrijdt (dus dat kan hij niet uit de navigatiedatabase halen). Een enkele keer mist hij een bord, maar dat is gek genoeg meestal een einde-bord :) De wijziging/waarschuwing in het display zie je in de teller, waar normaal gesproken je range staat en verdwijnt weer na enkele seconden. Verder is de snelheid constant te zien in het navigatiescherm. Ik vind zelf de waarschuwing zo wel handig, want vooral binnen de bebouwde kom rijd ik makkelijk onbedoeld te hard. Een waarschuwing in de vorm van geluid vind ik juist weer irritant, dus voor mij is dit perfect.

De Lane Departure Warning werkt foutloos, maar reageert wel een beetje erg snel soms. Ik rijd hier in Overijssel ook regelmatig over redelijk smalle weggetjes binnendoor en dan gaat hij ook trillen als je even over de lijn heen gaat richting de berm. En dat is toch echt nodig om een tegenligger niet te raken dan. Maar goed, dat kan de software niet weten. Hij trilt overigens niet als je richting aangeeft en je gaat dan in die richting een lijn over. Van mij mag het wel in elke auto komen, dan gaat iedereen weer een stuk meer richting aangeven op de snelweg.

Hopelijk komt Tesla snel met meer features, maar dit is ook al leuk speelgoed!

4. jpet

jpet Jan P.

Ik heb vernomen dat de volgende feature Adaptive Cruise Control zou zijn waarbij ook de radar wordt gebruikt.
    Dit bestaat dan uit het aanpassen van de snelheid aan de voorligger in combinatie met de herkenning van de verkeersborden voor de maximale snelheid.
    In een Amerikaanse thread heb ik 15/12 gelezen als de mogelijke release date. Misschien lanceren ze ACC met de uitlevering van de eerste P85D modellen.
    Het kan dan natuurlijk nog een tijdje duren alvorens het op alle wagens geproduceerd sinds half september (die hebben de hardware) OTA wordt geactiveerd.

5. kbworks

kbworks Member

dank voor de feedback ben benieuwd vanaf volgende week ben ik trotse eigenaar van de model s en ga ik het zelf allemaal ondervinden.

6. HWS

HWS Speedjunkie

Kreeg vandaag een splinternieuwe loaner mee met de AutoPilot hardware. Volgende schermen vielen meteen op.
    Autopilot1.jpeg
    Autopilot2.jpeg

7. Herbie65

Herbie65 Member

Ik hoorde van mijn DS dat dit jaar de ACC nog zou gaan werken.

8. pwillemse78

pwillemse78 Member

oftewel: de groots aangekondigde autopilot komt pas over minimaal een jaar :) mooi als je in blinde paniek je auto hebt verkocht po een D te bestellen...

9. basvk

basvk Active Member

Men weet intussen uit ervaring toch wel dat Tesla de Darische kalender - Wikipedia hanteert?

10. redevries

redevries René de Vries

2,7% langer dan een 'aardse' dag - dat lijkt me wel HEEL erg optimistisch!

11. PaulusdB

PaulusdB Mayor Gnomus Vintage Limb

Nou, 24 maanden in een jaar komt wel dichtbij de werking van Elon's kalender.

12. basvk

basvk Active Member

Yep, 668 martiaanse dagen in een jaar, ipv 365 hier op deze aardkloot...

Share This Page