Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

AutoPilot

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb de hardware en Tech Pakket met Auto Pilot. Eigenlijk werken er op dit moment maar 2 dingen:
* Lane Departure Warning (dus een waarschuwing -trilling in het stuur- als je over de lijn van jouw rijstrook heen gaat)
* Herkenning van snelheidsborden, met waarschuwing als je te hard rijdt (in te stellen als waarschuwing op display, of ook als geluidssignaal)

De herkenning van snelheidsborden werkt vrij goed. Hij ziet het o.a. als je wegwerkzaamheden met lagere max.snelheid inrijdt (dus dat kan hij niet uit de navigatiedatabase halen). Een enkele keer mist hij een bord, maar dat is gek genoeg meestal een einde-bord :) De wijziging/waarschuwing in het display zie je in de teller, waar normaal gesproken je range staat en verdwijnt weer na enkele seconden. Verder is de snelheid constant te zien in het navigatiescherm. Ik vind zelf de waarschuwing zo wel handig, want vooral binnen de bebouwde kom rijd ik makkelijk onbedoeld te hard. Een waarschuwing in de vorm van geluid vind ik juist weer irritant, dus voor mij is dit perfect.

De Lane Departure Warning werkt foutloos, maar reageert wel een beetje erg snel soms. Ik rijd hier in Overijssel ook regelmatig over redelijk smalle weggetjes binnendoor en dan gaat hij ook trillen als je even over de lijn heen gaat richting de berm. En dat is toch echt nodig om een tegenligger niet te raken dan. Maar goed, dat kan de software niet weten. Hij trilt overigens niet als je richting aangeeft en je gaat dan in die richting een lijn over. Van mij mag het wel in elke auto komen, dan gaat iedereen weer een stuk meer richting aangeven op de snelweg.

Hopelijk komt Tesla snel met meer features, maar dit is ook al leuk speelgoed!
 
Hopelijk komt Tesla snel met meer features, maar dit is ook al leuk speelgoed!

Ik heb vernomen dat de volgende feature Adaptive Cruise Control zou zijn waarbij ook de radar wordt gebruikt.
Dit bestaat dan uit het aanpassen van de snelheid aan de voorligger in combinatie met de herkenning van de verkeersborden voor de maximale snelheid.
In een Amerikaanse thread heb ik 15/12 gelezen als de mogelijke release date. Misschien lanceren ze ACC met de uitlevering van de eerste P85D modellen.
Het kan dan natuurlijk nog een tijdje duren alvorens het op alle wagens geproduceerd sinds half september (die hebben de hardware) OTA wordt geactiveerd.
 
Kreeg vandaag een splinternieuwe loaner mee met de AutoPilot hardware. Volgende schermen vielen meteen op.
Autopilot1.jpeg

Autopilot2.jpeg