Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Vision on HW3 cars, better or worse

Tesla Vision on HW3 cars, better or worse

  • Better

  • Worse

  • No difference


Results are only viewable after voting.
This site may earn commission on affiliate links.
We zijn nu ruim een jaar verder met Tesla Vision, dus er moet veel ervaring zijn met Tesla Vision.
Voldoende mensen die de update hebben uitgesteld vanwege het verlies van radar en mogelijk om andere redenen.

Het zou de community helpen als we ervaringen kunnen delen. Kon nog geen algemene thread vinden, in verschillende threads komt het af en toe wel terug en er zijn wat posts toen Tesla Vision net geïmplementeerd wordt.

Denk je dat Vision beter is of niet? Of merk je geen verschil?
Welke verbeteringen merk je en/of welke problemen ben je tegen gekomen?

Let op dit is een thread specifiek voor HW3, mogelijk dat een aparte thread voor HW2.5 gemaakt kan worden. HW4 komt volgens mij al met Tesla Vision.
 
We zijn nu ruim een jaar verder met Tesla Vision, dus er moet veel ervaring zijn met Tesla Vision.
Voldoende mensen die de update hebben uitgesteld vanwege het verlies van radar en mogelijk om andere redenen.

Het zou de community helpen als we ervaringen kunnen delen. Kon nog geen algemene thread vinden, in verschillende threads komt het af en toe wel terug en er zijn wat posts toen Tesla Vision net geïmplementeerd wordt.

Denk je dat Vision beter is of niet? Of merk je geen verschil?
Welke verbeteringen merk je en/of welke problemen ben je tegen gekomen?

Let op dit is een thread specifiek voor HW3, mogelijk dat een aparte thread voor HW2.5 gemaakt kan worden. HW4 komt volgens mij al met Tesla Vision.
Eigenlijk moet je nog onderscheid manen tussen wagens met en zonder parkeersensoren. Ik heb nog sensoren, ik mis de radar niet echt. Alleen nog niet in dichte mist gereden.
 
Er is al een topic over:

Had die ook gevonden, het is een topic met als laatste post februari 2023. We zijn nu al een stuk verder en het lijkt me wel goed als mensen hun mening/ervaring willen delen.

Beter of slechter dan wat? Het is onduidelijk waar je mensen een mening om vraagt.
Goed punt. Tesla vision heeft voornamelijk betrekking tot de autopilot functie, wat in Europa nog beperkt is. Wil het wel aanpassen maar zie geen mogelijkheid om het te veranderen.

Aangezien jij een Model 3 uit 2019 heb zal je HW3 hebben. Wat vind je er zelf van.

Het staat iedereen vrij om te antwoorden en denk dat het wel leuk zou zijn om ervaringen te delen. Mss ook goed om specifieke verbeteringen/verslechteringen in deze thread aan te geven.
 
Last edited:
Neen. Alleen de radar is uitgeschakeld als je er 1 hebt. Ik las dat ze ooit bij service de radar er uit haalden, maar dan juridisch teruggefloten zijn. Ik heb 1 van de eerste zonder radar (juni 2022).
Dat is een goed punt, alweer wat geleerd :). Zal dus op algemene ervaring zijn van de gehele update. Mss dat er idd later een andere poll gemaakt moet worden om de informatie wat specifieker te krijgen.

Van dichte mist ga je mss in de komende tijd wat meer ervaring opdoen. Mss leuk om te delen als je meer informatie heb.
 
Het is om meerdere redenen een verslechtering. Al was het maar omdat je de volgafstand niet meer op 1 kan zetten (wat inhoudt dat heel veel mensen een gat zien waar ze in kunnen piepen, hetgeen onrustiger rijdt) en dat de maximum snelheid verlaagd is naar 140 km/u.

Maar ook: veel vaker geeft het systeem aan dat er te weinig zicht is.

Groot nadeel: verplicht auto wiper en auto high beam. De laatste is tot daaraan toe, maar auto wiper werkt gewoon te slecht en daarom heb ik geld moeten stoppen in sexy buttons om daar een eind aan te kunnen maken. Bizar gewoon.

Voordelen? Ik ken ze niet.
 
  • Like
Reactions: To3ornotto3?
Het is om meerdere redenen een verslechtering. Al was het maar omdat je de volgafstand niet meer op 1 kan zetten (wat inhoudt dat heel veel mensen een gat zien waar ze in kunnen piepen, hetgeen onrustiger rijdt) en dat de maximum snelheid verlaagd is naar 140 km/u.

Maar ook: veel vaker geeft het systeem aan dat er te weinig zicht is.

Groot nadeel: verplicht auto wiper en auto high beam. De laatste is tot daaraan toe, maar auto wiper werkt gewoon te slecht en daarom heb ik geld moeten stoppen in sexy buttons om daar een eind aan te kunnen maken. Bizar gewoon.

Voordelen? Ik ken ze niet.
Persoonlijk ben ik best tevreden met Tesla Vision.
Volgafstand 1 of 2 is maar een getal, uiteindelijk gaat het om de afstand. Persoonlijk denk ik dat op de snelweg volgafstand 3 of 4 voldoende en veilig genoeg is. Als er dan toch iemand tussen piept, dan ben je een seconde later op plaats van bestemming.

Auto high beam werkt op zich prima deze kun je overigens eenvoudig uitzetten door de stalk één keer naar voren te duwen.
Auto wiper werkt bij heel veel mensen gewoon goed, al kan ik mij wel voorstellen dat als ze niet goed werken die heel irritant is. In dat geval zou ik regelmatig een service request indienen….
 
Persoonlijk ben ik best tevreden met Tesla Vision.
Volgafstand 1 of 2 is maar een getal, uiteindelijk gaat het om de afstand. Persoonlijk denk ik dat op de snelweg volgafstand 3 of 4 voldoende en veilig genoeg is. Als er dan toch iemand tussen piept, dan ben je een seconde later op plaats van bestemming.

Auto high beam werkt op zich prima deze kun je overigens eenvoudig uitzetten door de stalk één keer naar voren te duwen.
Auto wiper werkt bij heel veel mensen gewoon goed, al kan ik mij wel voorstellen dat als ze niet goed werken die heel irritant is. In dat geval zou ik regelmatig een service request indienen….
Ze zouden de volgafstand snelheid afhankelijk moeten maken. Volgafstand 2 of hoger bij langzaam rijdend verkeer nodigt uit tot invoegen en de Tesla die best wel fors afremt bij mij. Op hoge snelheden (80+) heb ik het vaak ook op 3 - 6 staan afhankelijk van drukte.

Vindt het nog steeds raar dat Tesla Auto wiper niet werkt. Dit werkt perfect op bijna alle auto's die ik heb gereden, behalve op de Tesla. Heb dezelfde problemen met Vision.

Dank voor de feedback @Devils son @Mars2020 . Helpt zeker om een beeld te krijgen van de variabiliteit in de functies.
 
Persoonlijk ben ik best tevreden met Tesla Vision.
Volgafstand 1 of 2 is maar een getal, uiteindelijk gaat het om de afstand. Persoonlijk denk ik dat op de snelweg volgafstand 3 of 4 voldoende en veilig genoeg is. Als er dan toch iemand tussen piept, dan ben je een seconde later op plaats van bestemming.

Auto high beam werkt op zich prima deze kun je overigens eenvoudig uitzetten door de stalk één keer naar voren te duwen.
Auto wiper werkt bij heel veel mensen gewoon goed, al kan ik mij wel voorstellen dat als ze niet goed werken die heel irritant is. In dat geval zou ik regelmatig een service request indienen….
De afstand is dan ook groter bij 2 ipv 1… ;)

Dat ertussen piepen gaat niet om tijdsverlies, maar dat het onrustig rijdt.

Verder sla je nog wat argumenten over. En ook jij kan mij niets positiefs melden over vision.

Net als met de parkeersensoren is het wat mij betreft een miskleun.
 
De afstand is dan ook groter bij 2 ipv 1… ;)

Dat ertussen piepen gaat niet om tijdsverlies, maar dat het onrustig rijdt.

Verder sla je nog wat argumenten over. En ook jij kan mij niets positiefs melden over vision.

Net als met de parkeersensoren is het wat mij betreft een miskleun.
Korte volgafstand is vanuit jezelf beredeneerd op het moment dat je al links rijd, maar je moet het breder zien.
Hoe onrustig zou je het vinden als je zelf op de rechterbaan rijd en je wilt naar de baan naast je. Als iedereen dicht op elkaar rijd blijf je dan zelf kilometers lang rechts achter de vrachtwagens rijden, of zoek je zelf ook een gaatje? Over het algemeen zie je dat iedereen zich ertussen drukt ook al is het gat (te) klein.
Als de volgafstand wat groter is geeft dat iedereen wat meer ruimte en naar mijn idee minder verkeer dat zich ertussen drukt.

Het positieve aan vision is dat je niemand meer hoort klagen over de phantom brakes. Als iets eenmaal goed werkt hoor je daar blijkbaar ineens niemand meer over.
 
  • Like
Reactions: Krisja
De afstand is dan ook groter bij 2 ipv 1… ;)

Dat ertussen piepen gaat niet om tijdsverlies, maar dat het onrustig rijdt.

Verder sla je nog wat argumenten over. En ook jij kan mij niets positiefs melden over vision.

Net als met de parkeersensoren is het wat mij betreft een miskleun.

Ik heb ook enkel vision (geen sensoren meer). Dat beperkt ook andere functionaliteiten op mijn auto (geen automatische voordeuren, geen summon en geen autopark). Tuurlijk baal ik daar ook van. Mijn 'oude' S kon veel meer dan mijn nieuwe X. Dat voelt tegenstrijdig.
Van de andere kant is Tesla een vooruitstrevend bedrijf wat ook al heel veel heeft bereikt. Wij zijn nu de dupe van een overgangsfase naar Vision.
Iets positiefs is daarom nu nog niet te melden. Maar als het straks beter is ingeleerd en dus goed functioneert loopt Tesla weer vooruit op de competitie.
Dus ik praat niets goed en stoor me er ook dagelijks aan, maar een miskleun vind ik net te negatief klinken. Noem het 'work in progress' waar je (veel) geduld voor moet hebben ;)
 
  • Like
Reactions: Hbrink and Mars2020
Korte volgafstand is vanuit jezelf beredeneerd op het moment dat je al links rijd, maar je moet het breder zien.
Hoe onrustig zou je het vinden als je zelf op de rechterbaan rijd en je wilt naar de baan naast je. Als iedereen dicht op elkaar rijd blijf je dan zelf kilometers lang rechts achter de vrachtwagens rijden, of zoek je zelf ook een gaatje? Over het algemeen zie je dat iedereen zich ertussen drukt ook al is het gat (te) klein.
Als de volgafstand wat groter is geeft dat iedereen wat meer ruimte en naar mijn idee minder verkeer dat zich ertussen drukt.

Het positieve aan vision is dat je niemand meer hoort klagen over de phantom brakes. Als iets eenmaal goed werkt hoor je daar blijkbaar ineens niemand meer over.
Phantom brakes waren al veel eerder opgelost. Nog steeds klagen sommigen erover trouwens, maar met de MY2021 waren ze voor mij al voorbij.
 
Ik heb ook enkel vision (geen sensoren meer). Dat beperkt ook andere functionaliteiten op mijn auto (geen automatische voordeuren, geen summon en geen autopark). Tuurlijk baal ik daar ook van. Mijn 'oude' S kon veel meer dan mijn nieuwe X. Dat voelt tegenstrijdig.
Van de andere kant is Tesla een vooruitstrevend bedrijf wat ook al heel veel heeft bereikt. Wij zijn nu de dupe van een overgangsfase naar Vision.
Iets positiefs is daarom nu nog niet te melden. Maar als het straks beter is ingeleerd en dus goed functioneert loopt Tesla weer vooruit op de competitie.
Dus ik praat niets goed en stoor me er ook dagelijks aan, maar een miskleun vind ik net te negatief klinken. Noem het 'work in progress' waar je (veel) geduld voor moet hebben ;)

Ik neem mijn woorden terug als daar aanleiding toe is. ;)
 
  • Like
Reactions: mfmvdsande
Ze zouden de volgafstand snelheid afhankelijk moeten maken.
Dat is toch zo. Bij regen houdt hij meer afstand, bij hogere snelheid ook.
Op secundaire wegen aan lagere snelheid vind ik stand 2 vaak gevaarlijk dicht. Maar relatief gezien (tov snelheid en remafstand) is het aan 120 km/u, met grotere afstand misschien even gevaarlijk, maar percipieren we het niet als dusdanig.
 
  • Like
Reactions: Mars2020 and Krisja