Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Tesla Vision on HW3 cars, better or worse

Tesla Vision on HW3 cars, better or worse

  • Better

  • Worse

  • No difference


Results are only viewable after voting.
This site may earn commission on affiliate links.
Fietsers op een fietspad en zelfs op een afgescheiden fietspad geven soms toch nog reden tot vertragen. Niet de plotse phantom breaks waarbij je tot op 5cm van je ruitenwisser kwam, maar wel vertragingen tot (als je hem/haar laat doen) dezelfde snelheid als de fietser.
 
Fietsers op een fietspad en zelfs op een afgescheiden fietspad geven soms toch nog reden tot vertragen. Niet de plotse phantom breaks waarbij je tot op 5cm van je ruitenwisser kwam, maar wel vertragingen tot (als je hem/haar laat doen) dezelfde snelheid als de fietser.
Klopt. Daarom hou ik altijd mijn rechtervoet klaar boven de wattpedaal om te overrulen.
 
Hoort dit niet in het topic "Wegmisbruikers"?
met slipstreamen bedoel ik zeker niet bumperkleven, maar met standje 2 is er wel wat afstand met de voorligger waardoor je van dit concept geen voordeel haalt. Zoals eerder geschreven, en dat vindt ik persoonlijk ook, is de huidige afstand bij stand 2 op de snelweg relatief groot waardoor dit het toelaat voor andere bestuurders om zich er snel even tussen te drukken. Hierdoor is het minder comfortabel rijden op AP.
Het is zo dat ik op jaarbasis ongeveer 42k km doe, waarvan het overgrote deel (60%) op de autosnelweg. Ik heb al gemerkt dat een beetje in het zog van iemand kunnen rijden algauw 10 à 15% in verbruik kan schillen. Na 13 maand zit ik nu op gemiddelde van 174Wh/km, wat ik ook niet zo slecht is, denk ik.
 
Zoals eerder geschreven, en dat vindt ik persoonlijk ook, is de huidige afstand bij stand 2 op de snelweg relatief groot waardoor dit het toelaat voor andere bestuurders om zich er snel even tussen te drukken. Hierdoor is het minder comfortabel rijden op AP.
Probeer eens een tijdje stand 4. Dat vind ik een stuk comfortabeler rijden. Auto’s proppen zich er sowieso tussen. Op stand 4 rem je niet steeds af voor zo‘n figuur. En dat geeft comfort.
 
Hier weinig problemen met Vision, al is mijn Y nog wel uitgerust met parkeersensoren. Een slechtwerkende PDC zou mij hoogstwaarschijnlijk wel serieus irriteren. Auto wipers en auto high beam werken prima en na het uitschakelen van de radar - net als Mars2020 - eigenlijk geen last meer van phantom brakes gehad.