Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Ik heb nog iets ontdekt wat ik niet in releasenotes terugvind. Hij haalt de max snelheid niet alleen van wat hij ziet maar ook uit de kaart(en). Dat merkte ik op de Bundesstrassen. Als je een dorp inrijdt geeft hij vanzelf 50 aan en als je er uit gaat 100 zonder borden gezien te hebben.

Hangt er vanaf of het in de kaarten gekend is of niet.
Vroeger (vorige softwareversie) zag je op de googlekaart de snelheid als de google deze kende. Dat hebben ze eruit gehaald, en dat vind ik eigenlijk wel jammer.
 
fb8ef0916108e292a952bd7f0fa70141.jpg


Hier heeft hij moeite mee. Doet af en toe net alsof hij er tussendoor wil rijden, maar dat is niet netjes[emoji275]

Klopt, heb ik ook gemerkt in de file. Voor de rest... Man man man, hoe kunnen mensen nog zonder Autopilot.
 
Gisterenavond, na het werk, reed ik in het donker naar huis op een binnendoor weg.

Westerkanaaldijk.JPG


Het was donker maar de TACC/Auto Pilot ziet zelf de fietsers, remt dan netjes af en houdt afstand. Ze worden op je scherm als een auto weergegeven en je moet echt "ingrijpen" om de fietser in de halen want ander blijft hij er netjes achter. Blijft toch een aparte ervaring dat de Tesla dat ziet en ook netjes reageert.
 
Is wachten op de nieuwe sensoren van MobilEye.
Dan kan hij onderscheid maken tussen fietsers, wandelaars, auto's etc.
En dan wil iedereen toch weer de nieuwste generatie Tesla Model S.
Net als bij computers die een nieuw kunstje kunnen.
Never ending story.:rolleyes:
 
Ja, en NVIDIA heeft dat begrepen. Die kondigen een supercomputer aan voor gebruik in de auto. Volvo is de Launching Customer. Maar ook Audi, Daimler, BMW en Ford zijn van de partij

Dit is echt heel spectaculaire techniek. Processor kaartje met de rekenkracht van 150 Macbooks, en gespecialiseerd in Deep Learning processing.. Heavy stuff!

Tesla zal echt zijn best moeten doen om bij te blijven. Laten deze week volgt overigens de aankondiging van Mercedes op het gebied van autonoom rijden.

Nvidia announces ‘supercomputerâ€[emoji769] for self-driving cars at CES 2016 | The Verge

Naschrift. Ik verwacht veel vragen van aandeelhouders bij de shareholder meeting begin februari. Elon zal met een goed verhaal moeten komen.
 
Ja, en NVIDIA heeft dat begrepen. Die kondigen een supercomputer aan voor gebruik in de auto. Volvo is de Launching Customer. Maar ook Audi, Daimler, BMW en Ford zijn van de partij
Dit is echt heel spectaculaire techniek. Processor kaartje met de rekenkracht van 150 Macbooks, en gespecialiseerd in Deep Learning processing.. Heavy stuff!
Tesla zal echt zijn best moeten doen om bij te blijven. Laten deze week volgt overigens de aankondiging van Mercedes op het gebied van autonoom rijden.
Nvidia announces ‘supercomputerâ€[emoji769] for self-driving cars at CES 2016 | The Verge
Naschrift. Ik verwacht veel vragen van aandeelhouders bij de shareholder meeting begin februari. Elon zal met een goed verhaal moeten komen.

Veel rekenkracht is natuurlijk mooi, maar de manier zoals Tesla het nu doet, het verzamelen van massieve hoeveelheden data, maakt dat minder noodzakelijk.
Duizenden Model S auto's die over openbare wegen rijden, maken het mogelijk om de optimale positie op de weg tot op de centimeter nauwkeurig te bepalen.
Tot op dit moment is alleen Tesla in staat om tienduizenden simpele gebruikers een heel goed werkende autopilot in de dagelijkse praktijk te laten gebruiken. Daar kunnen merken als Audi, BMW en Mercedes nog een puntje aan zuigen. Al die soms al honderd jaar bestaande merken kunnen nog steeds niet wat een nieuwkomer als Tesla gewoon uitrolt.
Tot nu toe heeft alleen Elon echt iets neergezet op dit punt, de anderen moeten het met een verhaal doen. Niet Elon moet met een goed verhaal komen, de anderen zijn nu aan zet.
 
Ik dacht toch echt dat de auto van Google op GPS en niet GPRS signalen reed :tongue:

GPRS is ook geen plaatsbepalingssysteem maar een "uitbereiding" op het bestaande GSM -netwerk voor het ontvangen en versturen van data (internettoegang) met beperkte bandbreedte. GPS is daadwerkelijk een plaatsbepalingssysteem via satelliet waar GPRS over land gaat. Volgens mij is het een tikfout, wel een kwalijke vind ik dan van een instantie zoals het RDW.
 
Interessante presentatie van Mobileye op de Consumer Electronics deze week:

Professor Amnon Shashua CES2016 PressConference - YouTube

Een aantal interessante highlights:

Mobileye systeem levert 10kb data per km t.o. Google: 1-2 Gb/km...

Full Vision vanaf 2017 mbv EyeQ4 maar ook mbv 3 x EyeQ3, in eerste instantie met gedeeltelijke functionaliteit maar de hardware zou genoeg moeten zijn voor volledige autonomie, "there is one production coming sooner then 2018 running on 3xEyeQ3". Ik vermoed dat we dan een Autopilot 2.0 hebben :)

Ook interessante beelden van de Holistic Path Planning in de Tesla.

Plaatsbepaling tot op 10cm nauwkeurig (een Local Positioning System ipv een GPS) dmv herkenning van landmarks. Des te groter de vloot aan wagens die hiermee rondrijden, des te beter het systeem zal werken -> grotere autofabrikanten zijn in het voordeel.
 
Last edited:
Ik heb zojuist de gehele presentatie van Mobileye bekeken en is zeker interessant. Het Tesla-gedeelte is natuurlijk altijd leuk, maar ook de rest van de presentatie geeft erg veel informatie over hoe dit soort systemen werken. En ergens gaat de ontwikkeling ook wel bizar snel. Bijna alles gebeurt eigenlijk in dit decennium, want vijf jaar geleden reden er nog (vrijwel) geen auto's rond met dit soort techniek, terwijl er inmiddels al heel veel auto's gebruik van maken (waarbij Tesla het natuurlijk wel heel ver heeft doorontwikkeld met de Auto Pilot). En over 5 jaar zijn we alweer heel veel verder en is de huidige Auto Pilot technologisch alweer ruim ingehaald.
 
iemand al ervaring met "handsfree" rijden en hoe onze Polizei daar op reageert als je op je telefoon een mailtje beantwoord?

ben sowieso wel benieuwd naar jullie bevindingen met de autopilot. Ik moet nog 6 weken wachten voordat ik er achter ga komen

was voor mij één van de belangrijkste USP's om voor de Tesla te gaan