Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
ja herken ik, de medepassagiers worden er zelfs misselijk van, in de file moet dan de AP er af.
Inderdaad ik tik hem er gelijk af zodra ik stil sta in de file en hij begint met jojo-en. Erg spijtig want met AP1 op de MS heb ik in 3 jaar en 50dkm nooit problemen gehad met filerijden. Wat filerijden betreft vind ik AP1 toch nog steeds beter dan de huidige versie van AP3, kan ook komen door het gebrek van de radar nu met AP3 (vision only) maar dat is slechts een aanname want ik heb nooit met de software gereden waar de radar nog actief was.

Allicht kan een M3 rijder van het eerste uur dit bevestigen of ontkrachten?
 
Inderdaad ik tik hem er gelijk af zodra ik stil sta in de file en hij begint met jojo-en. Erg spijtig want met AP1 op de MS heb ik in 3 jaar en 50dkm nooit problemen gehad met filerijden. Wat filerijden betreft vind ik AP1 toch nog steeds beter dan de huidige versie van AP3, kan ook komen door het gebrek van de radar nu met AP3 (vision only) maar dat is slechts een aanname want ik heb nooit met de software gereden waar de radar nog actief was.

Allicht kan een M3 rijder van het eerste uur dit bevestigen of ontkrachten?
Vision only kwam pas in 2022 dus van het eerste uur hoef je niet te zijn. Die van mij heeft ook nog radar, die nu natuurlijk niets meer doet, maar op radar was het ook al irritant. Dat is eigenlijk de reden dat ik hem in chill mode heb gezet om het iets dragelijker te maken.
 
  • Informative
Reactions: Gtech
Vision only kwam pas in 2022 dus van het eerste uur hoef je niet te zijn. Die van mij heeft ook nog radar, die nu natuurlijk niets meer doet, maar op radar was het ook al irritant. Dat is eigenlijk de reden dat ik hem in chill mode heb gezet om het iets dragelijker te maken.
Op AP1 was het inderdaad veel aangenamer in de file en responsiever daarbuiten (vb als een tragere voorligger het vak verlaat).
Ik vind nog steeds mijn huidige AP, wat de naam van de versie ook moge zijn (eerst geleverde zonder radar in juni 2022), niet significant beter.
Vroeger was alles beter 😉
 
  • Funny
  • Love
Reactions: Hbrink and BMW740iL
Op AP1 was het inderdaad veel aangenamer in de file en responsiever daarbuiten (vb als een tragere voorligger het vak verlaat).
Ik vind nog steeds mijn huidige AP, wat de naam van de versie ook moge zijn (eerst geleverde zonder radar in juni 2022), niet significant beter.
Vroeger was alles beter 😉
Iemand eigenlijk een idee hoe je dit bij Tesla kenbaar kan maken? Het zou toch niet zo ingewikkeld moeten zijn om dit op te lossen, gewoon het vermogen iets minder hard laten oplopen bij wegrijden net als het juist iets harder laten oplopen bij hogere snelheden.
 
  • Like
Reactions: BMW740iL
Iemand eigenlijk een idee hoe je dit bij Tesla kenbaar kan maken? Het zou toch niet zo ingewikkeld moeten zijn om dit op te lossen, gewoon het vermogen iets minder hard laten oplopen bij wegrijden net als het juist iets harder laten oplopen bij hogere snelheden.
‘Onze’ AP staat al jaren on hold qua ontwikkelingen. Behalve voor veiligheidsissues en aanpassingen aan de wet en aan de realiteit (vision only omdat de radars bevoorradingsproblemen kennen of van higerhand niet meer nodig geacht worden). Alle effort gaat naar FSD single stack zoals die in de US draait en in de aanpassing ervan voor Europa.
 
  • Like
Reactions: Hbrink
‘Onze’ AP staat al jaren on hold qua ontwikkelingen. Behalve voor veiligheidsissues en aanpassingen aan de wet en aan de realiteit (vision only omdat de radars bevoorradingsproblemen kennen of van higerhand niet meer nodig geacht worden). Alle effort gaat naar FSD single stack zoals die in de US draait en in de aanpassing ervan voor Europa.
Je zou toch zeggen dat de aanpassing die Jaapje voorstelt ook voor FSD van belang kan zijn.
Dus blijft de vraag staan: hoe zou je Tesla onze briljante oplossingen kunnen doorgeven om zo samen een nog briljantere auto te rijden?
 
Allicht kan een M3 rijder van het eerste uur dit bevestigen of ontkrachten?
Niet van het eerste uur, maar ik reed vanaf eind 2019 een M3. Van te hard optrekken en (dus) ook weer moeten afremmen in files waar af en toe stapvoets verder wordt gereden, was geen sprake van toen radar nog gebruikt werd. Overigens wil dat niet zeggen dat dit gedrag komt door het wegvallen van de radar zeg ik erbij. In de file gisteren leek het ietsje minder te zijn na de laatste update, maar dat kan ook zijn geweest omdat de file niet aan de juiste parameters voldeed. De tijd zal het leren. Meivakantie is bijna voorbij dus nog meer files in het vooruitzicht, yeey..
 
  • Informative
Reactions: Gtech
Niet van het eerste uur, maar ik reed vanaf eind 2019 een M3. Van te hard optrekken en (dus) ook weer moeten afremmen in files waar af en toe stapvoets verder wordt gereden, was geen sprake van toen radar nog gebruikt werd. Overigens wil dat niet zeggen dat dit gedrag komt door het wegvallen van de radar zeg ik erbij. In de file gisteren leek het ietsje minder te zijn na de laatste update, maar dat kan ook zijn geweest omdat de file niet aan de juiste parameters voldeed. De tijd zal het leren. Meivakantie is bijna voorbij dus nog meer files in het vooruitzicht, yeey..
Ik weet wel zeker dat hij het op de radar ook al op deze manier deed. 2021.32.21 is bij mij op 3 oktober 2021 geïnstalleerd en dat is de versie die zeker nog met radar werkte en het moment waarop ik de auto op chill heb gezet toen ik vanuit Duitsland terugkwam en in een file belandde. (daarvoor kan ik het niet met zekerheid zeggen qua gedrag en software versies). Het harde optrekken was dusdanig irritant dat ik de autopilot maar uitschakelde.
Als het daarvoor met een software versie wel goed ging dan zou het toch weer verbeterd moeten kunnen worden zou je zeggen ;)
 
  • Informative
Reactions: NielsA
Je zou toch zeggen dat de aanpassing die Jaapje voorstelt ook voor FSD van belang kan zijn.
Dus blijft de vraag staan: hoe zou je Tesla onze briljante oplossingen kunnen doorgeven om zo samen een nog briljantere auto te rijden?
Misschien doet het probleem zich in de FSD versie niet voor. En dan bedoel ik de echt ‘full’ Amerikaanse versie, waar de auto zelf van A naar B rijdt. Geen idee hoe we die moeten benoemen. Dit is de versie die we hier nog niet kennen, maar nu beloofd wordt voor begin 2024 omdat Europa ondertussen de regels aangepast heeft.
Dit wordt de versie van de toekomst. Daarom gaat zr geen effort meer in onze versie.