Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Autopilot

This site may earn commission on affiliate links.
Voor de duidelijkheid: als je wilt inhalen met AP2 dan moet de rijbaan zichtbaar zijn waar je naar toe wilt. Anders zal hij niet inhalen. Op het moment dat je richting aangeeft zal hij het verkeer in de betreffende rijbaan tonen. Als er dan een auto rijdt zal hij niet inhalen. Althans zo werkt het bij mij.

Daarnaast heb ik meegemaakt dat AP2 uitweek voor een vrachtauto die bijna in mijn baan kwam. Ook greep het systeem een keer in toen ik zelf een keer te dicht naar de vangrail stuurde. In beide gevallen was het object al heel dicht genaderd, dus niet echt iets om uit te proberen.
Veel veiligheidssysteem zijn blijkbaar al ingebouwd.
 
Da's precies wat ik bedoel. AP1 onderscheidt ook personen, fietsers/motoren, vrachtauto's en personenauto's. Voor AP2 is een fietser ook een auto.
Ik ga er vanuit dat nu AP2 in de richting komt van AP1 dat Tesla ook de andere mogelijkheden van AP1 wel vlot zal implementeren.

Natuurlijk onderscheidt hij het wel. Alleen de weergave op het schermpje maakt het onderscheid niet, net als auto's links en rechts van je. In de netaversie deed hij dat wel maar men heeft het uitgezet. Overigens is dat schermpje niet meer dan een gadget in deze fase. Uiteindelijk verdwijnt het en komt er andere info te staan.
 
Da's precies wat ik bedoel. AP1 onderscheidt ook personen, fietsers/motoren, vrachtauto's en personenauto's. Voor AP2 is een fietser ook een auto.
Ik ga er vanuit dat nu AP2 in de richting komt van AP1 dat Tesla ook de andere mogelijkheden van AP1 wel vlot zal implementeren.

Rendieren worden herkend.;)
Ik kan helaas de foto niet terugvinden, maar ik heb er 1 gezien met AP2 in Xmas Easteregg mode met daadwerkelijk rendieren voor de auto... :D

Overigens lijkt AP2 op dit moment nog wel wat conservatief met het herkennen van rijbanen naast de auto....
Op de weg Tilburg - Vught werd bij mij vorige week consequent geen andere rijbaan gezien, en zodra ik de snelweg op reed (nog steeds dezelfde 2 banen) ineens wel... ik heb de indruk dat op "niet snelwegen" de andere rijbaan bewust niet gezien wordt... maar wellicht was dit toeval en / of wordt dit de komende periode nog aangepast.
 
Kunnen we eigenlijk nog updates/verbeteringen voor AP1 verwachten of is deze ontwikkeling reeds stopgezet?
Die zal zeker doorgaan. Met de hardware voor AP1 is het technisch mogelijk om bijv. verkeerslichten te detecteren. Daarop automatisch reageren behoort tot de mogelijkheden. Uiteraard zal, als AP2 duidelijk verder evolueert dan AP1, het aantal updates voor AP1 langzaam minder worden.
 
  • Informative
Reactions: Rubinho
Rendieren worden herkend.;)
Ik kan helaas de foto niet terugvinden, maar ik heb er 1 gezien met AP2 in Xmas Easteregg mode met daadwerkelijk rendieren voor de auto... :D

Overigens lijkt AP2 op dit moment nog wel wat conservatief met het herkennen van rijbanen naast de auto....
Op de weg Tilburg - Vught werd bij mij vorige week consequent geen andere rijbaan gezien, en zodra ik de snelweg op reed (nog steeds dezelfde 2 banen) ineens wel... ik heb de indruk dat op "niet snelwegen" de andere rijbaan bewust niet gezien wordt... maar wellicht was dit toeval en / of wordt dit de komende periode nog aangepast.

Tesla pushes "Santa Mode" easter egg that's voice-activated, "Ho Ho Ho"
Een andere definitie van de moose test ;)
 
Die zal zeker doorgaan. Met de hardware voor AP1 is het technisch mogelijk om bijv. verkeerslichten te detecteren. Daarop automatisch reageren behoort tot de mogelijkheden. Uiteraard zal, als AP2 duidelijk verder evolueert dan AP1, het aantal updates voor AP1 langzaam minder worden.

Wat ik eigenlijk vooral nog wens is automatisch inhalen op de autostrade.
Kan misschien wel mogelijk zijn, aangezien de software nu ook reeds controleert of hij kan inhalen wanneer je de pinker aanzet.
 
  • Like
Reactions: Petje1977
Wat ik eigenlijk vooral nog wens is automatisch inhalen op de autostrade.
Kan misschien wel mogelijk zijn, aangezien de software nu ook reeds controleert of hij kan inhalen wanneer je de pinker aanzet.
Ik vrees dat je dat moet vergeten. De ultrasoon dodehoek sensoren hebben een bereik van een meter of vijf. Alleen auto's die heel langzaam van linksachter inhalen worden tijdig door het systeem 'gezien'. Snellere inhalers worden veel te laat gezien en zullen als gekken moeten remmen om een botsing met de inhalende Tesla te voorkomen.
Zelf denk ik dat een systeem inhalers op meer dan 100 meter afstand zal moeten detecteren om veilige inhaalmanoeuvres te realiseren.
 
  • Informative
Reactions: Rubinho
Ik vrees dat je dat moet vergeten. De ultrasoon dodehoek sensoren hebben een bereik van een meter of vijf. Alleen auto's die heel langzaam van linksachter inhalen worden tijdig door het systeem 'gezien'. Snellere inhalers worden veel te laat gezien en zullen als gekken moeten remmen om een botsing met de inhalende Tesla te voorkomen.
Zelf denk ik dat een systeem inhalers op meer dan 100 meter afstand zal moeten detecteren om veilige inhaalmanoeuvres te realiseren.
Hier hebben ze het toch over andere detecteerbare afstanden, OK, van op hun eigen website wel, maar bon: Autopilot

Ik blijf er in ieder op hopen dat er met al dat rekenkundig vermogen, sensoren en camera's toch mogelijkheden zullen komen op dat vlak...
 
Hier hebben ze het toch over andere detecteerbare afstanden, OK, van op hun eigen website wel, maar bon: Autopilot

Ik blijf er in ieder op hopen dat er met al dat rekenkundig vermogen, sensoren en camera's toch mogelijkheden zullen komen op dat vlak...

Is het meteen duidelijk dat dat zelfstandig inhalen nog wel even gaat duren; momenteel heeft Tesla nog niet eens de camera's in de b-pillars in gebruik genomen. De naar achteren gerichte camera's komen pas daarna.
 
Hier hebben ze het toch over andere detecteerbare afstanden, OK, van op hun eigen website wel, maar bon: Autopilot

Ik blijf er in ieder op hopen dat er met al dat rekenkundig vermogen, sensoren en camera's toch mogelijkheden zullen komen op dat vlak...

Niet relevant vrees ik... .
Je refereert naar de huidige website over AP2, de vraag kwam van een AP1 gebruiker... . ;)
 
  • Like
Reactions: Petje1977
Dit is geen serieuze snelheidsovertreding in een woonwijk, maar een max. snelheid FREEZE op de A10 gisteravond. De max. snelheid bleef gedurende de hele rit (incl. 10 km op de A10) op 30 km/uur staan. Bij het inschakelen van AP (10.4) op de A10 had ik dit niet in de gaten. Gelukkig kon ik het opvangen door het e-pedaal weer snel in te trappen. Echter voor mijn passagier en achterkomend verkeer even een schrikmoment. Heeft iemand eerder zo'n FREEZE meegemaakt en/of weet iemand hoe je dit probleem tijdens de rit kunt oplossen ? Ik heb dit middels [voice command: "REPORT"] aan Tesla gemeld. Vanochtend werkte AP weer probleemloos.

Schermafbeelding 2018-03-30 om 08.47.58.png