Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Band loopt langzaam leeg

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi allemaal,

Ik ben heerlijk met mijn gezin op vakantie in Italië aan het Como meer. Helaas loopt mijn rechter achterband langzaam leeg. Het is wel steeds minder langzaam lijkt het.
Het viel mij erg tegen dat Tesla aangeeft dat er in deze regio (Tremezzo) geen Tesla service is.

Een plaatselijke garage wilde best de band oppompen, de auto op een krik zetten en de band controleren. Ze hebben voor de rest geen enkele ervaring met Tesla’s. Maar ik kon me herinneren dat je daar speciale rubber “jackpads” voor nodig had. Nu lijkt dat volgens YouTube ook de enige manier te zijn. Die heeft die beste man natuurlijk niet. We durfden het beide daarom niet zo goed aan. We hebben de band opgepompt tot 3.0 bar maar deze was een dag later al weer 2.4 bar.

Voor ik morgenvroeg iedere garage af ga met zo’n 2.1 bar in de band, hebben jullie wellicht goede hints, tips wat ik kan doen? Is het mogelijk om zonder jackpads een Tesla model 3 op een kruk te zetten?
 
zonder pads zijn ook video's van en een krik onder de ophangingspunten wordt ook heel vaak gedaan bij auto's (geen idee of je erbij kunt).
 
Tesla is ook allang niet de enige auto welke op de goede drukpunten omhoog moet. Mijn garage heeft zo’n lift met armen met van die ronde schijven eraan, gaan ook geen pucks op en al jaren zonder issues. Het is zoals in het laatste artikel, gewoon correct plaatsen.
 
zonder pads zijn ook video's van en een krik onder de ophangingspunten wordt ook heel vaak gedaan bij auto's (geen idee of je erbij kunt).
Kon er perfect bij! Dank je voor de uitgebreide info.
 
Tesla is ook allang niet de enige auto welke op de goede drukpunten omhoog moet. Mijn garage heeft zo’n lift met armen met van die ronde schijven eraan, gaan ook geen pucks op en al jaren zonder issues. Het is zoals in het laatste artikel, gewoon correct plaatsen.
Zojuist een garage die nog enigszins in de buurt ligt en die reclame maakt met het feit dat ze elektrische auto’s doen. Daar zou het goed moeten gaan. Morgenvroeg maar eens heen rijden.
 
Hoi allemaal,

Ik ben heerlijk met mijn gezin op vakantie in Italië aan het Como meer. Helaas loopt mijn rechter achterband langzaam leeg. Het is wel steeds minder langzaam lijkt het.
Het viel mij erg tegen dat Tesla aangeeft dat er in deze regio (Tremezzo) geen Tesla service is.

Een plaatselijke garage wilde best de band oppompen, de auto op een krik zetten en de band controleren. Ze hebben voor de rest geen enkele ervaring met Tesla’s. Maar ik kon me herinneren dat je daar speciale rubber “jackpads” voor nodig had. Nu lijkt dat volgens YouTube ook de enige manier te zijn. Die heeft die beste man natuurlijk niet. We durfden het beide daarom niet zo goed aan. We hebben de band opgepompt tot 3.0 bar maar deze was een dag later al weer 2.4 bar.

Voor ik morgenvroeg iedere garage af ga met zo’n 2.1 bar in de band, hebben jullie wellicht goede hints, tips wat ik kan doen? Is het mogelijk om zonder jackpads een Tesla model 3 op een kruk te zetten?


Model 3 en Y kan je prima opkrikken zonder jack pads zo lang je maar de juiste plekken gebruikt. Deze krikpunten zijn gewoon vlak.

S en X zou ik persoonlijk wel met pads doen.

3:

GUID-71FB1F13-D884-49D3-B5E4-EADC5CDA11D0-online-en-US.png
 
Jackpads zijn handig maar niet nodig.
Ik doe het al 7 jaar zonder. (15 seizoenswissels) + 2 keer lekke band vervangen = 19 wissels.
Meestal doe ik het zelf, maar bij vervanging van versleten band, gebeurt het in de bandencentrale. Die gebruiken ook geen pads, maar een platform dat onder de ganse boden gaat en naar boven komt. De gewichtsverdeling is dan zo groot dat er geen schade is.
Met een krik kan je die op dezelde plaats zetten als waar de pads moeten komen. Mijn krik heeft een dikke rubberen pad zodat er geen schade is aan de carrosserie.
 
Model 3 en Y kan je prima opkrikken zonder jack pads zo lang je maar de juiste plekken gebruikt. Deze krikpunten zijn gewoon vlak.

S en X zou ik persoonlijk wel met pads doen.

3:

View attachment 961015
Dit plaatje stond ook in de handleiding, maar door alle filmpjes begon ik toch te twijfelen. De monteur was de Italiaanse versie aan het kijken en was er vrij zeker van dat deze een grotere rubberen cirkel had dan het krik punt.
 
Best zeepsopje over je band gieten. De luchtbellen zullen het gat verraden. Inderdaad, als het iets is zoals op de foto van @RobsEV, lost een prop het probleem op.
Ik heb sedert 3 jaar zelf zo’n setje en al 4 lekken zo hersteld op verschillende wagens. Ze blijven ermee rijden tot de band versleten is.
 
Best zeepsopje over je band gieten. De luchtbellen zullen het gat verraden. Inderdaad, als het iets is zoals op de foto van @RobsEV, lost een prop het probleem op.
Ik heb sedert 3 jaar zelf zo’n setje en al 4 lekken zo hersteld op verschillende wagens. Ze blijven ermee rijden tot de band versleten is.
Als de wang aan de binnenzijde beschadigd is dan is een prop geen veilige oplossing. Op zijn best een noodoplossing als er geen band beschikbaar is.
 
  • Like
Reactions: Phil V