Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Ik had ergens gelezen dat je gewoon je gordel moet aanhouden. Had je deze nog om?
Ik had ergens gelezen dat je gewoon je gordel moet aanhouden. Had je deze nog om?
geen idee of ik die aanhad maar ik denk niet.
Bij gelegenheid eens testen.

Mss toch eens overwegen om een Kenzo, Modesta, Opticoat of "een andere ???" behandeling te geven zodat het poetswerk wat makkelijker wordt...
 
Onlangs voor de eerste keer door een wasstraat en halfweg werd de parkeerrem geactiveerd. :eek: :confused:
Dat is de Tesla die protesteert tegen mishandeling in de krasstraat ('tot hier en niet verder') ;)
Oplossing is gewoon 2 emmers pakken met een washmitt :D

Hier een Kenzo coating bdw. Ik ben in de wasbox niet meer tijd kwijt dan in een wasstraat. Neem dan wel mijn eigen emmer, washmitt en shampoo mee.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: vdvoorde
Dit weekend 3x gebruikgemaakt van de Suc (Amsterdam, Zwolle en Eindhoven). Ik merkte dat de stekker erg heet was geworden na een kwartierte laden. Ik kon hem nog met m'n handen aanraken maar veel scheelde dat niet. Ook de kabel voelde warm aan. Kan me niet herinneren dat me dit eerder zo opviel.

In Zwolle begon er tijdens het laden een vliegtuig op te stijgen zo leek wel. Een brommend geluid dat langzaam in toerental toenam en steeds hoger werd. Ook vielen de schermen een paar keer weg met de bekende klik.


Iemand enig idee?
 
Dit weekend 3x gebruikgemaakt van de Suc (Amsterdam, Zwolle en Eindhoven). Ik merkte dat de stekker erg heet was geworden na een kwartierte laden. Ik kon hem nog met m'n handen aanraken maar veel scheelde dat niet. Ook de kabel voelde warm aan. Kan me niet herinneren dat me dit eerder zo opviel.

In Zwolle begon er tijdens het laden een vliegtuig op te stijgen zo leek wel. Een brommend geluid dat langzaam in toerental toenam en steeds hoger werd. Ook vielen de schermen een paar keer weg met de bekende klik.

Iemand enig idee?
Amsterdam, Zwolle, Eindhoven...net een rijtje plaatsnamen dat ik vandaag niet graag hoor. Het had nog erger gekund, gelukkig is er geen SuC in Doetinchem.

Dat blazen is normaal. De rest herken ik zeker niet en lijkt me inderdaad een telefoontje naar een Service Center waard.
 
Is het niet zo dat de schermen zich na verloop van tijd uitschakelen als de Tesla inderdaad stil staat en niet gebruikt wordt, ondanks dat hij aan de SuC hangt? Ik heb dat volgens mij ook na verloop van tijd ook, en dat had ik voorheen ook met de BMW als ik een tijd stil stond met de BMW. Vandaar niet als "probleem" ervaren en gedacht dat dat zo hoorde.
 
Is het niet zo dat de schermen zich na verloop van tijd uitschakelen als de Tesla inderdaad stil staat en niet gebruikt wordt, ondanks dat hij aan de SuC hangt? Ik heb dat volgens mij ook na verloop van tijd ook, en dat had ik voorheen ook met de BMW als ik een tijd stil stond met de BMW. Vandaar niet als "probleem" ervaren en gedacht dat dat zo hoorde.

Ik weet niet of dit hetzelfde is maar het is inderdaad zo dat als je aan het laden bent de schermen uit gaan. Nu weet ik alleen dat dit was als ik, terwijl hij laadt, op de passagiersstoel ging zitten omdat daar meer ruimte is voor een notebook.
Na korte tijd stopte de muziek en werden de schermen zwart. Een tikje tegen het scherm zet ze dan weer aan en dan blijven ze ook aan.
 
Heb het idee dat ik een complete thuis studie moet doen op basis van elektra techniek

om het (laad)technisch allemaal te kunnen blijven volgen hier. (o_Oo_O)


Lees nu een week of 2 lekker mee,,,,maar ben er nog niet hoor heb ik het idee.

Vooral die afkortingen,...haha.

Zou er niet een mooi lijstje moeten komen (zijn we goed in hier, merk ik al) wat je als nieuwe rijder

moet gaan halen....soort van "Need to haves" in kofferbak :D

Starterspakket

1. Stekkertje x (mocht je naar Y gaan oid)
2. Stekkertje y (in verband met ehh)
3. Serkkertje Z (niet te vergeten, in case of,....)
 
Starterspakket

1. je Tesla UMC (gratis bij de wagen)

2. Type 2 laadkabel : om op de meeste openbare laadpalen in de europa te kunnen laden
aan te kopen bij Tesla, Laadkabelwinkel.NL (let op de extentie ! NL !) of als je echt wil ook elders.

optioneel :

3. een verlengsnoer 2,5mm² (met Nederlandse stekker !, randaarding dus - géén aardingspen) : om bij neuter-problemen de draden om te wisselen; werkt enkel indien de een neuter aanwezig is.

4. een third-party lader; bvb de Fivari-lader of JuiceBooster : om op huis-tuin-keuken stopcontacten te kunnen laden indien er géén neuter aanwezig is. (België; Noorwegen, ook handig in bepaalde delen van Frankrijk).
Werkt ook prima op de rode of de blauwe CEE-stopcontacten.

5. een CHAdeMO-adapter : om sneller te kunnen laden aan openbare CHAdeMO laadpalen; "wereldwijd"

6. een type 3C laadkabel, als je veel naar Frankrijk reist en ook daar wil laden aan openbare palen.


Kijk ook eens bij Tesla Club Belgium om een idee te krijgen van laadsnelheden
 
Last edited:
Dat is de Tesla die protesteert tegen mishandeling in de krasstraat ('tot hier en niet verder') ;)
Oplossing is gewoon 2 emmers pakken met een washmitt :D

Hier een Kenzo coating bdw. Ik ben in de wasbox niet meer tijd kwijt dan in een wasstraat. Neem dan wel mijn eigen emmer, washmitt en shampoo mee.
Ik heb ook Kenzo coating en spuit de MS altijd altijd eerst schoon op120 Bar met de hogedruk reiniger, dan was ik hem met het twee emmer systeem.
Doch ik was nu nauwelijks meer, en als ik was gaat het in de helft van de tijd.
Na 8 maanden geen krasjes te zien.
Hij blinkt uitstekend.
Op m'n vorige MS was het elke twee weken zwoegen en ondanks het twee emmer systeem kreeg ik na een paar maanden toch swirls.
 
Ik ram hem gewoon door de wasstraat zo'n 1 a 2x per maand. Denk ook een voordeel van wit want je ziet swirls e.d. echt niet. Alleen als je met je neus erop staat dan zal je wat krasjes zien. Geen idee eigenlijk, want het boeit me niet :rolleyes:

Maar m'n auto glimt inderdaad nooit zoals die van jullie :(
 
Ik ram hem gewoon door de wasstraat zo'n 1 a 2x per maand. Denk ook een voordeel van wit want je ziet swirls e.d. echt niet. Alleen als je met je neus erop staat dan zal je wat krasjes zien. Geen idee eigenlijk, want het boeit me niet :rolleyes:

Maar m'n auto glimt inderdaad nooit zoals die van jullie :(
Ik hou nu eenmaal van de wat warmere kleuren zoals rood.
Jammer dat de mijne nog net de oude neus kreeg, door de Kenzo coating hou ik toch het nieuw gevoel langer vast.
Maar ik snap het wel, jij kiest voor meer gemak, ik voor meer werk.
Had ik nooit met auto's tot ik overstapte naar Tesla.
 
Gisteren mijn 75D opgehaald - zo blij als een kind !

Ik zat vanochtend te stoeien met de DAB+ radio functie: hoe zoek ik zenders op ? zie alleen keuze voor 5a 5b.... etc.

Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, vraag het daarom even aan de experts :)
 
Nog een beginnersvraagje: iemand parkeerlicht gevonden? Richtingaanwijzer gebruiken, zoals bij andere merken, werkt hier niet.
Stond gisterenavond op een donkere plek geparkeerd, net na een bocht en dan leek me een parkeerlicht links wel handig.

@TheSpank DAB gebruik ik niet, omdat deze te vaak verspringt. Durf je zo ook niet te zeggen hoe je zenders opzoekt. Kan je wel aanraden TuneIn te gebruiken. Dat scheelt je flink wat frustraties.
 
  • Like
Reactions: TheSpank
Gisteren mijn 75D opgehaald - zo blij als een kind !

Ik zat vanochtend te stoeien met de DAB+ radio functie: hoe zoek ik zenders op ? zie alleen keuze voor 5a 5b.... etc.
Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, vraag het daarom even aan de experts :)

Heb ook even moeten zoeken in de DAB. Ik geloof dat je bij 12A de Belgische zenders hebt indien je die zou zoeken ;-)
 
  • Like
Reactions: TheSpank