Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Hallo allemaal! Terug van een korte vakantie waardoor m'n 2014 P85 Model S een tijdje stil stond. Helaas kon ik niet meer wegrijden, een parkeerrem ontgrendeld niet meer en hij geeft waarschuwing: "Parkeerrem niet ingeschakeld".

Heb het direct gemeld in de app en een afspraak over 3 weken :)confused:) bij de SC Utrecht met een kosten raming van €1.152,42 (2x rear Brake caliper assembly vervangen). Ik heb gevraagd hoe dat werkt want ik kan mijn auto daar niet naar toe rijden nu. Tesla reageert ''De sleepdienst kunt u zelf regelen via uw eigen verzekering" Geen info over wanneer en waar de auto moet staan dan, dus ik zal ze zo is bellen. Ik zie op youtube mensen zo'n wiel en caliper losschroeven in 20min. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat een service monteur de rem wel handmatig los kon komen schroeven maar blijkbaar is dat te gemakkelijk gedacht?

Lijkt mij niet dat mijn verzekering dit dekt, betreft gewoon een defect en ik wil ook niet maandelijks (nog) meer gaan betalen. Is geen wereldramp maar niet echt handig allemaal. Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Ik veronderstel dat je met een 10 jaar oude wagen een optie bij de verzekering hebt genomen voor pechverhelping ? Of dit via ANWB (NL)/VAB (BE) aangeschaft hebt ?

Dan wordt jouw wagen naar het dichtstbijzijnde SUC getakeld.
 
Hallo allemaal! Terug van een korte vakantie waardoor m'n 2014 P85 Model S een tijdje stil stond. Helaas kon ik niet meer wegrijden, een parkeerrem ontgrendeld niet meer en hij geeft waarschuwing: "Parkeerrem niet ingeschakeld".

Heb het direct gemeld in de app en een afspraak over 3 weken :)confused:) bij de SC Utrecht met een kosten raming van €1.152,42 (2x rear Brake caliper assembly vervangen). Ik heb gevraagd hoe dat werkt want ik kan mijn auto daar niet naar toe rijden nu. Tesla reageert ''De sleepdienst kunt u zelf regelen via uw eigen verzekering" Geen info over wanneer en waar de auto moet staan dan, dus ik zal ze zo is bellen. Ik zie op youtube mensen zo'n wiel en caliper losschroeven in 20min. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat een service monteur de rem wel handmatig los kon komen schroeven maar blijkbaar is dat te gemakkelijk gedacht?

Lijkt mij niet dat mijn verzekering dit dekt, betreft gewoon een defect en ik wil ook niet maandelijks (nog) meer gaan betalen. Is geen wereldramp maar niet echt handig allemaal. Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Ik veronderstel dat je met een 10 jaar oude wagen een optie bij de verzekering hebt genomen voor pechverhelping ? Of dit via ANWB (NL)/VAB (BE) aangeschaft hebt ?

Dan wordt jouw wagen naar het dichtstbijzijnde SUC getakeld.
Victor Insurance Allrisk maar die hebben al zoveel geblunderd dat ik hen liever niet inschakel. Mijn vrouw heeft een wegenwacht abonnement, ik zag net dat ik via een partner abbo ook lid kan worden voor €12 per jaar. Ik denk dat ik dat ga doen en hen dan ga inschakelen.
 
  • Like
Reactions: Paco
Tesla reageert ''De sleepdienst kunt u zelf regelen via uw eigen verzekering"
Bij mij was het 6 jaar geleden nog: “wij kunnen slepen, maar als het geen garantiegeval blijkt te zijn, zal het je veel geld kosten. Je kan misschien beter zelf een sleepdienst inschakelen”.
Ik heb dan inderdaad mijn bijstandsverzekering ingeschakeld.
 
Hallo allemaal! Terug van een korte vakantie waardoor m'n 2014 P85 Model S een tijdje stil stond. Helaas kon ik niet meer wegrijden, een parkeerrem ontgrendeld niet meer en hij geeft waarschuwing: "Parkeerrem niet ingeschakeld".

Heb het direct gemeld in de app en een afspraak over 3 weken :)confused:) bij de SC Utrecht met een kosten raming van €1.152,42 (2x rear Brake caliper assembly vervangen). Ik heb gevraagd hoe dat werkt want ik kan mijn auto daar niet naar toe rijden nu. Tesla reageert ''De sleepdienst kunt u zelf regelen via uw eigen verzekering" Geen info over wanneer en waar de auto moet staan dan, dus ik zal ze zo is bellen. Ik zie op youtube mensen zo'n wiel en caliper losschroeven in 20min. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat een service monteur de rem wel handmatig los kon komen schroeven maar blijkbaar is dat te gemakkelijk gedacht?

Lijkt mij niet dat mijn verzekering dit dekt, betreft gewoon een defect en ik wil ook niet maandelijks (nog) meer gaan betalen. Is geen wereldramp maar niet echt handig allemaal. Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Je kunt zo'n remklauw bij elke garage wel gangbaar laten maken, misschien een garage dichtbij zodat het vervoer wat minder een probleem is? Maar ja als het niet meer rolt moet er toch een flatbed komen. Misschien Tesla vragen of het bij je thuis gedaan kan worden?