Xfrank
Well-Known Member
Zie dat dit mijn 2.500e post is. Is dit goed of slecht?
ik heb je net een blikje bij gegeven:wink:
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zie dat dit mijn 2.500e post is. Is dit goed of slecht?
Hoe snel kan je opladen bij een openbaar oplaad punt? Vandaag was ik mijn tijdelijke Ampera electrisch leeg (range is waardeloos), dus ik dacht ik ga lunchen bij het wegrestaurant langs de A4, La Place. Meerdere oplaadpunten. Beetje mail afhandelen, belletjes, dus een krap uurtje later weer in de Ampera. Slechts 10 km range getankt!! Is dat echt anders bij een Telsa MS (dualader) of moet ik dan echt een Tesla Supercharger zoeken? Hier word ik toch niet echt vrolijk van.
Daarna was ik op Schiphol, zie ik uit mij ooghoek de bekende Telsa Superchargers. Maar.... achter een slagboom, alleen voor taxi's???
Gewoon lekker wat slow chatten tussendoor... Als je 5x een post van een regel toevoegt bij andere draadjes op het forum voor elke zinnige post die je schrijft dan kom je er wel :-DIk heb slechts ruim 500 posts in twee jaar tijd... dan kan ik pas over 8 jaar zeggen dat ik 2500 posts heb. Ik vraag me werkelijk af waar jullie multi-posters het vandaan halen. En dan zijn veel je posts nog zinnig ook, die zijn bij mij op één hand te tellen :smile:
Heb je een zogenaamde ChaDeMo adapter, dan kun je met max 50Kw laden, wat grofweg overeen komt met 250Km/u.
Ik zag die adapter op de site van de kabelleverancier, maar normaal gezien heb ik die in NL niet nodig toch? Of heb ik die bij de supercharger nodig?
Even uitgaan dat de Tesla een duo-charger heeft :
Laden aan een 10Kw publiek station geeft grofweg 50km/h aan lading erbij.
Laden aan een 20Kw publek station geeft drofweg 100km/h aan lading erbij.
Let op ! de km/h is geen snelheidsaanduiding maar het aantal km dat je per uur erbij doet laden.
Heb je een zogenaamde ChaDeMo adapter, dan kun je met max 50Kw laden, wat grofweg overeen komt met 250Km/u.
De superchargers van Tesla laden met maximaal 600Km/h. Je zult merken dat de laadsnelheid varieert bij de Supercharger. Hier is een hele wetenschap achter.
Houdt het je gewoon makkelijk en reken erop dat bij 0% laden, je 40minuten nodig hebt om tot 90% lading te gaan.
Alle andere auto's laden niet zo snel.
Bij Hybride wagen (Ampera, Prius, Volvo V60, etc) is er een laadmogelijkheid, echter ligt hier niet de focus op. Laden gaat ook zeer traag.
en om het wat lastiger te maken: 10Kw is eigenlijk 11kW en 20Kw is 22kW #eenhedenpolitie
de meeste laadpalen geven dit af met 3x16A of 3x32A behalve die in onze straat die niet verder komt dan 3x13A en derhalve niet verder komt dan 40km range laden per uur.
en om het wat lastiger te maken: 10Kw is eigenlijk 11kW en 20Kw is 22kW #eenhedenpolitie
de meeste laadpalen geven dit af met 3x16A of 3x32A behalve die in onze straat die niet verder komt dan 3x13A en derhalve niet verder komt dan 40km range laden per uur.
Dat had ik inderdaad gelezen, maar 2 verkopers in een SeC hadden gezegd dat de adaptieve cruise control ook standaard is.
Maar de 3de zei dan dat het bij de autopilot hoort.
En zo helpt Tesla weer eens mee aan een wereld die iets meer in verwarring is.
Ik heb 'm in NL al vaak gebruikt. Maar ik zal de uitzondering wel weer zijn. :tongue:De ChaDemo adapter heb je alleen voor de "andere" snellaadstations van het type ChaDemo nodig. In Nederland staan er ook wel een paar maar de SuCs zijn veel handiger. In sommige landen zou hij van pas kunnen komen. Tot op heden hebt ik het voor mij nog niet kunnen rechtvaardigen. En met het alsmaar groter wordende SuC netwerk, vandaag weer eentje in Frankrijk erbij, wordt het nut van zo'n adapter ook steeds minder.
(Alle tips, info en aanbevelingen over Noorwegen zijn meer dan welkom) :smile:
Ik heb 'm in NL al vaak gebruikt. Maar ik zal de uitzondering wel weer zijn. :tongue: