Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
  • In de Tesla app, druk op de menu optie rechts boven.
  • Klik op je profiel naam
  • Klik op notifications
  • Klik op vehicle
Daar kan je van alles instellen.
Zeker, dat weet ik. Maar niet waar het hier om gaat: notificaties over de connectivity van je phone key. Of ik moet iets over het hoofd zien.
 

Attachments

  • Screenshot_20240413_161357_Tesla.jpg
    Screenshot_20240413_161357_Tesla.jpg
    78.1 KB · Views: 6
Zoals @Jobbeke zegt, lijkt dit voor de Highland niet te werken. Ik heb het net getest en kan bevestigen dat je hiermee geluidssignaal aan/af zet m.b.t. snelheidsoverschrijding.

Ik zie momenteel enkel de mogelijkheid via scrollwiel snelheid manueel te verhogen, of via acceleratie-pedaal naar gewenste snelheid en scrol naar boven op rechtse scroller van zodra je gewenste snelheid bereikt hebt.
Misschien het geluid eerst via de menu uit zetten? Ik gok maar hoor.
 
Zou mij niet verbazen, maar dan moet Tesla ook maar de optie geven dat de wagen in AP automatisch versnelt, want vertragen doet ie wel gewoon vanzelf.
Versnellen ook hoor, als je de AP aan laat als hij van 70 naar 50 vertraagd is een bebouwde kom, gaat hij vanzelf weer versnellen als je er uit komt. Tenminste
  • Als je er ondertussen niet zelf aan geweest bent
  • Als hij correct detecteert dat de bebouwde kom zone voorbij is (wat bij mij meer niet gebeurt dan wel)
 
  • Like
Reactions: JuanF1 and Hbrink
Das met de Y/3 niet met de highland
Raar. Want puur software dit. Had niet verwacht dat er verschillende versies zouden zijn voor zaken die niet door verschillende hardware getriggerd zijn.
Wellicht wel door de wettelijke verplichting van het geluidssignaal dan.
De designer zocht een manier om het gemakkelijk te maken om het geluid te omzeilen en vergat even dat dit onhandig zou zijn voor de wagens zonder stalks waarop het van toepassing is.
 
@MikerG_MC , het ziet niet in de Tesla app. Filmpje gemaakt, misschien maakt dit het duidelijker.
Enorm bedankt dat je de moeite nam voor screenrecording! Maar jij laat zien (is dat wel Android trouwens??) wat ik ook in post 9495 liet zien. En daar lijkt het alsof je ALLE meldingen ineens beïnvloed. En dat is wat ik niet wil. Ik wil graag meldingen over laden en deuren zien, alleen die (voor dit toestel nieuwe) nutteloze meldingen over sleutel verbonden of niet, wil ik niet zien.
 
Heeft Tesla een soort van ideeënbus of een plaats waar we wensen neer kunnen leggen?
Ik wil graag op mijn afrekening van de superchargers de kilometerstand zien en eventueel ook de laad percentages.
Of Tesla dit heeft weet ik niet maar ik gebruik Teslamate en dan kan je alles, behalve de prijs, opvolgen.


Teslamate.png


De laadcurve zien.
Teslamate curve.png


En nog veel meer. Het is gratis en genereert geen sluipverbruik. Ik heb dit thuis op een Raspberry Pi 4 draaien.
 
gaan we proberen!
Ik heb het gevonden. Het lukte niet door op de omgewenste melding te klikken en dan de settings te veranderen. Ik kon daar alleen ALLE Tesla meldingen uit zetten of de badge counter aan/uitzetten of de vibratie regelen.
Hoe het wel gelukt is/lijkt: toestel settings>zoeken op historie meldingen>dan kom je bij geavanceerde instellingen van de meldingen, dan zie je je laatste meldingen>klik op de laatste ongewenste Tesla connected melding, en dan krijg je de optie om ongewenste 'Telefoonsleutel' meldingen uit te zetten.