Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Beginners vragen

This site may earn commission on affiliate links.
Bij mij stond het in het begin ook aan. Nu uit. Moet dus door een OTA update gereset zijn, wat wel eens vaker met settings gebeurd.
Bij mij in elk geval geen link met OTA update. Eergisteren handmatig weer aangezet en in de vastgelopen avondspits ook gebruik van gemaakt. Vanmorgen stond ie weer gewoon uit.
Enige wat ik me nu kan indenken is dat mijn vrouw gisteren met de X is weggeweest en dat het bij het omschakelen van driver profielen gebeurt? Wel weet ik zeker dat mijn vrouw hem niet heeft uitgezet. Ze weet niet eens dat de optie erop zit :))
 
Ik heb een tweedehands model s op het oog met weinig km's. Zou deze of een andere model s willen aankopen in afwachting van mijn M3. Nu heeft deze bijna alle opties behalve, hou je vast, supercharger. Weet iemand of deze achteraf kan geactiveerd worden en wat dit kost? En is dit dan beperkt laden of onbeperkt gezien de auto van 2015 is?
 
Ik heb een tweedehands model s op het oog met weinig km's. Zou deze of een andere model s willen aankopen in afwachting van mijn M3. Nu heeft deze bijna alle opties behalve, hou je vast, supercharger. Weet iemand of deze achteraf kan geactiveerd worden en wat dit kost? En is dit dan beperkt laden of onbeperkt gezien de auto van 2015 is?

Dat moet dan haast wel een oude MS60 zijn van begin 2015. In die tijd was Supercharging (onbeperkt) nog een aparte optie voor 2000€. Hardwarematig is er geen verschil, Tesla moet dit alsnog kunnen activeren maar ik heb daar nooit een achteraf prijs voor gezien.
 
  • Informative
Reactions: Carl
Dan is er iets mis (geweest) met die auto. Alle P85 modellen waren inclusief SuperCharging.

De SuperCharging functie kan na een ongeval door Tesla uitgeschakeld zijn. Indien adequaat gerepareerd, hercertificeert Tesla de auto tegen beperkte kosten en heractiveert SuperCharging.
 
Dat moet dan haast wel een oude MS60 zijn van begin 2015. In die tijd was Supercharging (onbeperkt) nog een aparte optie voor 2000€. Hardwarematig is er geen verschil, Tesla moet dit alsnog kunnen activeren maar ik heb daar nooit een achteraf prijs voor gezien.
voor de Supercharge optie op de 60kWh was het 2150€ bij mijn reservatie in 2012. Vermits er toen nog geen SuCs waren in Europa heb ik die optie weer laten schrappen en heb deze pas laten actieveren na 1 jaar tesla rijden. ik heb toen ook de 2150€ betaald (normaal was het 500€ meer, maar mits een beetje onderhandelen..aan dezelfde prijs gekregen.;))
 
  • Informative
Reactions: Carl and robertvg
Dan is er iets mis (geweest) met die auto. Alle P85 modellen waren inclusief SuperCharging.

De SuperCharging functie kan na een ongeval door Tesla uitgeschakeld zijn. Indien adequaat gerepareerd, hercertificeert Tesla de auto tegen beperkte kosten en heractiveert SuperCharging.
De 1e keer dat ik ging Superchargen was bij Zevenaar. Lekker wezen opscheppen en blazen met een vriend die in Zutphen woonde. Helemaal enthousiast en als kers op de taart liet ik m zien dat het laden nog gratis was ook. Helaas werkte het op mijn P85 niet. Tesla gebeld maar zij konden het op afstand niet oplossen. Op een sukkeldrafje naar Zutphen gereden, de rest vd middag daar gebleven en ook maar meegegeten zodat de auto uiteindelijk vol genoeg was om weer naar de randstad te rijden. Een jaar later heeft ie er toch nog één gekocht:)
 
Hoi, Ik ben nieuw op het forum, maar ben hier de afgelopen weken een beetje aan het rondneuzen. Dit vanwege het feit dat ik overweeg een Tesla te gaan leasen. Een paar weken gelden een proefrit gemaakt in zowel een Model S als een Model X, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar de X. Echter is de range voor mij een factor en is de X nu eenmaal minder zuinig. Ik woon in de buurt van Arnhem en moet voor mijn werk dagelijks naar de randstad (Den Haag/Zoetermeer, Amsterdam, Rotterdam). Dus zeker zo'n 250 KM per dag. Ik ben benieuwd hoe jullie kijken naar deze afweging.
 
250 kilometer is geen probleem. Het zou mooi zijn als je op locatie in de randstad kan laden als de auto stilstaat. Verder is de auto (met een krachtstroomaansluiting) thuis gemakkelijk 's nachts op te laden. De verwachting is dat er steeds meer superchargers zullen komen. (ook bij Utrecht) en dan is het helemaal geen probleem meer.
 
Hoi, momenteel ben ik ook aan het rondneuzen op het forum. Ook vanwege de overweging om naar een model x over te stappen. Maar nu heb ik een vraag, waarvan ik het antwoord vooralsnog niet kan vinden op het forum.

Bij de 5 zit versie van de model x hebben ze de hoofdsteunen van de tweede zitrij aangepast. Eerst waren ze alle drie even hoog, maar nu zie ik dat de middelste steun lager is geworden. Nu vraag ik mij af of die wel hoog genoeg is om voldoende steun te bieden wat zeker van belang is bij een botsing. Iemand ervaring hiermee?