You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
En daarmee zit je op battery swap-achtige prijzen :wink: Maar die duren 90 seconden, niet 4 uur..Met deze prijsstelling zullen ze mij nooit bij FastNed vinden. Ik bel liever de Tesla service als ik onverhoopt stil kom te staan.
Even je Tesla volladen kom je al bijna op EUR 50,- uit.
Je kan zeggen van die prijsstelling wat je wilt, maar toen ik dit een paar maanden geleden las dacht ik nog: "Een tientje? Nou, dan moet je iedere week wel ERG veel tijd bij een FastNed station doorbrengen!". Maar dat valt dus reuze mee, daar zit je zó aan :biggrin:Zie hier een korte opmerking over het businessmodel:
Hoe zit het met de groei van elektrische auto’s? Gaat dat wel hard genoeg voor jullie?
“Het doel van de Nederlandse overheid is om in 2020 200.000 elektrische auto’s te hebben rondrijden in Nederland. Als die elke week voor een tientje bij ons tanken, dan hebben we een omzet van 100 miljoen euro per jaar. Daar zit een marge van 70 tot 80% op, dus reken maar uit.”
...er maar op dat de overheid dat gaat afromen.
Klopt, maar daar zijn margebeperkende maatregen zoals energie- en milieuheffingen, accijnzen en BTW voor uitgevonden.Ik denk het niet. Marge is nog geen winst. Ik denk dat FastNed nog jaren verlies zal maken. Bedrijven kunnen vele jaren hun investeringen zodanig afstemmen dat zij nauwelijks of geen winstbelasting betalen.
Wauw, dat zijn wel hele harde woorden.Better Place - in de Nederlandse versie.
Wat zou het bestaansrecht van tankstations (shell, bp, q8, etc) zijn als euro 95 voor een derde van de prijs (of zelfs maar net zo duur) uit een kraantje in je garage kwam?
Inderdaad
Maar wel 9 liter per uur, dan.
ik haal toch echt maar 75 à 80 km met 9 liter euro 95.
Dan ga je er vanuit dat ELKE EV altijd elke avond thuis kan laden.Wat zou het bestaansrecht van tankstations (shell, bp, q8, etc) zijn als euro 95 voor een derde van de prijs (of zelfs maar net zo duur) uit een kraantje in je garage kwam?
Je doet het voorkomen alsof dit zo veel is, dat het onhaalbaar wordt....
Met 200.000 EV's op de weg op termijn hebben we in Nederland dus minimaal 100.000 laadpalen nodig met elk 2 aansluitingen...
Klopt. Ik kijk alleen naar een straat en denk: "Gaan we hier ooit allemaal paaltjes zien staan?"Je doet het voorkomen alsof dit zo veel is, dat het onhaalbaar wordt.
We hebben het echter over nog jaaaren van nu.
Het hoeft inderdaad niet morgen, maar ik vraag me echt af hoe happig gemeents er op zijn om overal maar laadpalen te plaatsen.En het is weinig. Er worden per jaar ongeveer 200.000 kinderen geboren in Nederland. Dus als gemeente, rijk of bank (of FastNed broertje) voor elk geboren kind een al dan niet publieke paal plaatst, dan zijn we over een half jaar al klaar. Of als je zowel home als destination een exclusieve paal wilt, zijn we er nog steeds over een jaar al.
Ik weet niets van hoe die infrastructuur er bij ligt, maar naast, eraan vast of geintegreerd in elke straatlantaarn twee laadpunten is een veelvoud van die 100.000 benodigde.