Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch): FastNed Charging

This site may earn commission on affiliate links.
Als ik de prospectus snel doorlees dan zie ik dat er 12,210,800 aandelen zijn die per stuk voor 10 euro aan de man worden gebracht. Ik begrijp niet veel van beleggen maar betekent dat dat de marktwaarde van fastned op zo'n 122 miljoen is bepaald?
 
Als ik de prospectus snel doorlees dan zie ik dat er 12,210,800 aandelen zijn die per stuk voor 10 euro aan de man worden gebracht. Ik begrijp niet veel van beleggen maar betekent dat dat de marktwaarde van fastned op zo'n 122 miljoen is bepaald?

waar gaat het opgehaalde geld naar toe ?
vangen de eerste investeerders een deel hiervan ? of wordt het voor de volle 100% geïnvesteerd in de uitbouw ?
 
Vandaag ook maar eens geladen bij Fastned bij Pampol. Alles werkte goed in combinatie met de app. Enige wat tegenviel was het uitzicht. Zat er een half uurtje en viel mij op dat ongeveer 10 man moest pissen in de struiken. Dat krijg aan het einde van het service punt. Een stopte zelfs onder de overkapping dacht misschien dat het een nieuw concept was van 2theloo was. Smerig hoor. Bij vertrek moest ik 0 euri afrekenen dus het businessmodel werkt nog niet helemaal.
 
Net de email binnen gehad voor omzetten van de reservering maar er moet nog wat aan de site geknutseld worden. Je moet een account aanmaken bij NPEX daar worden ze verhandeld maar in de laatste stap komt deze foutmelding. Ik hoop terdege dat de rest van de techniek achter FastNed wat stabieler en beter opgezet is....

Capture_NPEX_Inschrijving.JPG
 
Vandaag ook maar eens geladen bij Fastned bij Pampol. Alles werkte goed in combinatie met de app. Enige wat tegenviel was het uitzicht. Zat er een half uurtje en viel mij op dat ongeveer 10 man moest pissen in de struiken. Dat krijg aan het einde van het service punt. Een stopte zelfs onder de overkapping dacht misschien dat het een nieuw concept was van 2theloo was. Smerig hoor. Bij vertrek moest ik 0 euri afrekenen dus het businessmodel werkt nog niet helemaal.
Dat is wel balen ja. Parkeerplaatsen zijn soms zó ranzig. Ook snap ik dat soort mensen niet....

Net de email binnen gehad voor omzetten van de reservering maar er moet nog wat aan de site geknutseld worden. Je moet een account aanmaken bij NPEX daar worden ze verhandeld maar in de laatste stap komt deze foutmelding. Ik hoop terdege dat de rest van de techniek achter FastNed wat stabieler en beter opgezet is....
Hier geen probleem! Ik heb zojuist een account gemaakt en certificaten gekocht.

Moet ik nu per post een KVK uitreksel e.d. gaan sturen. Welkom in 2014....
 
Last edited:
Gisteren succesvol zo'n 20 min met 22kW geladen bij Bornheim langs de A28. De 43kW AC met vaste kabel gepakt.

Vandaag bij De Panjaard getest, dat werkte heel slecht.

Tesla, ABB en FastNed gaan hier samen naar kijken en gebruiken mijn logs om dit verder uit te zoeken.
 
Het laden startte, bouwde op naar 32A / 22kW, dan stopte de S er ineens mee.

Vervolgens startte de S weer, bouwde op en dan ging het weer fout.

Dat tot 3 maal toe in ~5 min en dan stopte het laadstation er mee.

Schijnt met het voltage tussen de nul en aarde te zijn wat niet 0V is.

Ale, here we go again. Hopelijk vinden ze snel een duurzame oplossing.
 
Ale, here we go again. Hopelijk vinden ze snel een duurzame oplossing.

Ik hoop dat ze het snel vinden. Voltage schijnt <5V te zijn.

Ik denk niet dat Tesla mee hoeft te kijken, want ik had maandag hetzelfde met de Roadster. Heen 1 uurtje bij Lageveen aan de 43kW even 80 km erbij en terug bij de Panjerd wel 1 uur kunnen laden maar installatie stopte en startte wel 10 keer gedurende dat uurtje.

Meld dit even bij FastNed, die info kunnen ze wel gebruiken.

Welke adapter heb je trouwens voor de 60A laden bij FastNed!? Foto?
 
Welke adapter heb je trouwens voor de 60A laden bij FastNed!? Foto?

P_20140714_111014.jpg



Ik heb bij HC Sharp een TeslaRoadster kabel 63A naar Mennekes type 2 gekocht (€ 700) en kan dus laden op alle Mennekes aansluitingen van 16-63A.
Voor aanpassing stekker moest ik er 14 mm afzagen, dus vergrendeling is weg, maar past wel aan de vaste kabel nu.
Gevaarlijk is het niet want bij ongewenst verbreken, verbreken eerst de signaalpennen en dus niet de hoofdstroom van 63A.

Voor detailinfo over het verzagen zie topic http://www.teslamotorsclub.com/show...rsion-Tesla-Adapter-to-Mennekes-socket/page21

P_20140714_202123.jpg
 
View attachment 54986


Ik heb bij HC Sharp een TeslaRoadster kabel 63A naar Mennekes type 2 gekocht (€ 700) en kan dus laden op alle Mennekes aansluitingen van 16-63A.
Voor aanpassing stekker moest ik er 14 mm afzagen, dus vergrendeling is weg, maar past wel aan de vaste kabel nu.
Gevaarlijk is het niet want bij ongewenst verbreken, verbreken eerst de signaalpennen en dus niet de hoofdstroom van 63A.
Hihi, dat komt mij ook bekend voor... vorig jaar met een Roadster de volle 70A kunnen laden, ook met een kabel van Sharp, waar ik een rode CEE-63A-stekker aan gezet heb met een extern gegenereerd stuursignaal. Werkte perfect en zelfs bij 70A werd er helemaal niets warm. De kabel heb ik trouwens nog.
 
Ik heb een factuur van Fastned ontvangen à € 100,- ex. BTW terwijl ik een Fastned account heb aangemaakt voor betalen per KWh :eek:

Meer mensen met dit probleem?

Uiteraard heb ik ze een mail gestuurd met het verzoek dit direct te corrigeren. Blijkbaar hebben ze hun systemen nog niet helemaal op orde.
 
Ik heb een factuur van Fastned ontvangen à € 100,- ex. BTW terwijl ik een Fastned account heb aangemaakt voor betalen per KWh :eek:

Meer mensen met dit probleem?

Uiteraard heb ik ze een mail gestuurd met het verzoek dit direct te corrigeren. Blijkbaar hebben ze hun systemen nog niet helemaal op orde.

Met pas 10 actieve stations v.d. 201 lijkt het mij ook niet dat €100 realistisch is.