AlexT
Member
+1Jazekers! Daarna een leuke discussie gehad met Alex en Paul over langzaamladen (slow is the new fast!). Praat ik je morgen wel even over bij...
/10char
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
+1Jazekers! Daarna een leuke discussie gehad met Alex en Paul over langzaamladen (slow is the new fast!). Praat ik je morgen wel even over bij...
Was zeker leuk. Maar de bijeenkomst van de founding fathers van SlowNed (c) in het TMC topic over FastNiet vermelden toont in ieder geval lef!Jazekers! Daarna een leuke discussie gehad met Alex en Paul over langzaamladen (slow is the new fast!). Praat ik je morgen wel even over bij...
Vanmiddag dan toch ook maar eens gaan proberen te laden bij FastNed (Haps), hoewel de stations voor mij aardig uit de route liggen. Geprobeerd om het laden te starten op 22kW, maar dat lukte niet. Na drie keer proberen toch maar naar FastNed gebeld. Hele lieve juffrouw aan de lijn die mij gezellig tutoyeerde, totdat ik zei dat ik een Tesla had, waarna ze me netjes utoyeerde... Ze kon me helaas niet helpen. Op haar verzoek ingegaan op de optie om samen met ABB het laadproces te doorlopen.
Zeker een half uur met ABB aan de lijn gehangen om het laden proberen te starten. Auto herkende het station en het station herkende de auto, maar het laden wilde maar niet starten. Volgens de man van ABB was dit wel vaker het geval met Tesla's (niet alle!) en ook hij kon mij helaas niet verder helpen. Resultaat: na een uur gebeld te hebben 0 kW geladen. ABB gaf wel nog aan dat dit een oud type lader was waarvan de monitoring opties nog niet optimaal zijn. Vanaf volgende week worden er nieuwe laders geplaast die men beter kan uitlezen (en aansturen).
Nog wel even een fotootje gemaakt en via de FastNed app doorgegeven dat de laadplek schoon was (leuke optie!).
View attachment 50910
Gelukkig had ik nog ruim voldoende energie in mijn accu om in Oosterhout te komen!
View attachment 50911
Blijf toch raar. Ik heb al 3x succesvol geladen met 26A en 32A bij FastNed. Ging bij mij zonder problemen.Jean hebben we werkbaar contact bij ABB? Ik stond laatst bij ABB zelf voor de deur nabij Zurich. Prachtige slanke type 2 paal. Maar daar wilde het ook niet.
Zou aardig zijn om eens met een paar ABB engineers serieus naar dit issue te kijken. Als ze het serieus aanpakken zou ik daar wel wat tijd in willen stoppen.
Destijds was dat met 5.8 en laatst nog met 5.9.@Widodh welke versie (buildnr) heb jij precies? Ik vermoed een verschil.
Ik heb een single charger en heb ook al twee keer succesvol kunnen laden, een keer Palmpol en een keer Vundelaar. Wat ik wel doe (tip ergens hier op het forum) is alle stappen op het menuutje op de laadpaal doorlopen _ZONDER_ de stekker nog op de Tesla aan te sluiten. Dan, als de lader aangeeft dat het laden gestart is, druk ik de stekker in de Tesla.Destijds was dat met 5.8 en laatst nog met 5.9.
Ik ben helaas niet al te vaak in de buurt van FastNed laders, dus ik kan het nu ook even niet testen.
Klopt! Dat is precies wat ik doe.Ik heb een single charger en heb ook al twee keer succesvol kunnen laden, een keer Palmpol en een keer Vundelaar. Wat ik wel doe (tip ergens hier op het forum) is alle stappen op het menuutje op de laadpaal doorlopen _ZONDER_ de stekker nog op de Tesla aan te sluiten. Dan, als de lader aangeeft dat het laden gestart is, druk ik de stekker in de Tesla.
Update: dat was trouwens wel toen ze nog gratis waren.
+1!Morgen gaat FastNed dus naar de beurs! Ik weet dat genoeg van jullie het totaal niet zien zitten, maar ik ga mijn certificaten morgen aankopen.
Hoe langer ik er over na denk, hoe mooier het zou zijn als ze met VW/Audi/BMW een deal sluiten voor lifetime gratis laden voor iedereen die bij hen een e-auto koopt.
Daar sluit ik me helemaal bij aan. Natuurlijk zou het wel leuk zijn als we met onze Teslas ook welkom zijn om er zo heel af en toe wat noodstroom te tappen.Hoe langer ik er over na denk, hoe mooier het zou zijn als ze met VW/Audi/BMW een deal sluiten voor lifetime gratis laden voor iedereen die bij hen een e-auto koopt.
Energy storage container
Geïntegreerde zonnepanelen op locatie zullen de elektriciteit opwekken voor het opladen van de batterijen op de laadstations. Door het opslaan van deze zonnestroom gaat er dus geen zonne-energie verloren en kunnen wij de stroom weer goedkoper aan u aanbieden. Waar de batterijen niet aan de behoefte kunnen voorzien zal er op het net terug gevallen worden. De energy storage container zal dienen als een buffer voor energieopslag om hiermee de dure piek belasting te verlagen, het zogenaamde ‘peak shaving’. Deze smart-grid oplossing kan ook gebruikt worden om de balans op het energienetwerk te versterken.
De app voor IOS en Android bedoel je ;-) Kom ik weer met Windows Phone. Eens kijken welke developer het op zijn heupen krijgt en een eigen Windows Phone app maakt.Ook direct die App eens testen.
De app voor IOS en Android bedoel je ;-) Kom ik weer met Windows Phone. Eens kijken welke developer het op zijn heupen krijgt en een eigen Windows Phone app maakt.
Mijn grootste twijfel is of ze voldoende reserves hebben of verzamelen om de komende 5 a 10 jaar te overleven. De risico's zijn groot, net als de kansen. Waarschijnlijk ga ik een deel van mijn reservering gebruiken want het lijkt me zo wie zo fantastisch om dit avontuur te volgen en bij ieder station te denken, die is voor een klein stukje van mij.