Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch): FastNed Charging

This site may earn commission on affiliate links.
Er wordt wat wisselend gereageerd maar in de kern van de zaak is het natuurlijk prachtig van Fastned dat ze dit doen. In afwachting van de echte Tesla aansluiting zorgen ze er voor dat wij, als Teslarijders daar welkom zijn en behoorlijk snel kunnen laden als dat nodig is. Iedereen maakt voor zichzelf uit of dat nodig is maar binnen de huidige mogelijkheden is dit het beste dat ze kunnen doen. Dat mag best gezegd worden.

Klopt, natuurlijk is het prachtig!

Ze hebben m.i. denk ik gewoon iets te lang gewacht met de bekendmaking na de eerdere teaser. Dat heeft ongetwijfeld een (goede) reden maar verwachtingen lopen dan (te) hoog op door de vele speculaties die alle tijd krijgen om te ontwikkelen ("zouden ze SuC compatible worden??").
En dan kan zo'n nieuwsbericht een beetje tegenvallen voor sommigen onder ons, heel begrijpelijk.
 
Even een praktische vraag:
Waar kan ik zien welke Fastned stations al van ChaDeMo adapter zijn voorzien?

Om mijn eigen vraag te beantwoorden.
Op deze pagina staat een lijst met de betreffende stations: Plaatsing Tesla CHAdeMO adapters Fastned support
Hopelijk worden snel alle stations van CHAdeMO adapter voorzien of komt de beschikbaarheid in de app erbij te staan. Anders is het nog even zoeken en puzzelen waar te laden.
 
Je kan er hele hoge verwachtingen van hebben die niet zijn uitgekomen, dat is dan jammer maar het blijft een positief idee wat ook echt tot stand komt!
Zelfs voor bezitters van een Chademo adapter. Of zij die nooit Fastned nodig gaan hebben. Immers, er zijn ineens weer 100 laadpunten bij langs de snelweg met in elk geval halfsnelle laders, en dat, lieve mensen, is weer een mooi argument om twijfelaars te overtuigen. Om over de enorme brede belangstelling voor de model 3 maar te zwijgen. We gaan serieus de goede kant uit!

Inderdaad, andere rijders kunnen nu snel overtuigd worden.

Met de App heb je ook binnen 2 min een account, kan zelfs nog wanneer je er staat voor het eerst.

Ik blijf Fastned gewoon fijn vinden. Ik kan zorgeloos rond rijden en wel zien waar ik ga laden. Niet altijd hoeven plannen is best fijn vind ik.

Zonder plannen rond rijden geeft mij vrijheid. Als ik NU zin heb in een cola kan ik bij de eerste Fastned stoppen en laden ipv nog moeten wachten tot de Supercharger.

Nee, die vrijheid spreekt mij erg aan en denk anderen ook. De kWh prijs kan mij (nogmaals) weinig boeien. Het overgrote deel laad ik thuis voor 15 cent.
 
Om mijn eigen vraag te beantwoorden.
Op deze pagina staat een lijst met de betreffende stations: Plaatsing Tesla CHAdeMO adapters Fastned support
Hopelijk worden snel alle stations van CHAdeMO adapter voorzien of komt de beschikbaarheid in de app erbij te staan. Anders is het nog even zoeken en puzzelen waar te laden.


O, dat zijn er pas twee :eek:. Dan inderdaad hopen dat ze snel allemaal voorzien worden van een CHAdeMO ...
 
Inderdaad, andere rijders kunnen nu snel overtuigd worden.

Met de App heb je ook binnen 2 min een account, kan zelfs nog wanneer je er staat voor het eerst.

Ik blijf Fastned gewoon fijn vinden. Ik kan zorgeloos rond rijden en wel zien waar ik ga laden. Niet altijd hoeven plannen is best fijn vind ik.

Zonder plannen rond rijden geeft mij vrijheid. Als ik NU zin heb in een cola kan ik bij de eerste Fastned stoppen en laden ipv nog moeten wachten tot de Supercharger.

Nee, die vrijheid spreekt mij erg aan en denk anderen ook. De kWh prijs kan mij (nogmaals) weinig boeien. Het overgrote deel laad ik thuis voor 15 cent.
Precies zo zie ik het ook. Nu FastNed alle stations van een ChaDeMo adapter gaat voorzien wordt het ook voor Tesla rijders interessanter.
Ik heb gisteren een account aangemaakt.
 
Voer voor alle criticasters: Bart Lubbers’ Fastned doet het met Tesla | Quote

De familie Lubbers heeft wat met Elon Musk.

Terwijl zijn vader (vertolkt door Huub Stapel) furore maakt in de dramaserie Land van Lubbers, is Bart Lubbers met Fastned daadwerkelijk bezig het land te veroveren. Samen met zakenpartner Michiel Langezaal bouwt hij snellaadstations voor elektrische auto’s langs ’s heeren wegen. In januari opende het 50e station. En nu kunnen Tesla-rijders ook bij Lubbers terecht.
Alle bestaande stations krijgen een adapter waarmee Tesla’s opgeladen kunnen worden. Prettig, want Tesla-baas Elon Musk heeft in Nederland nog maar 7 zogenaamde ‘superchargers’ neergezet. ‘Tesla rijders krijgen er in één klap 50 snellaadstations bij. Ze hoeven niet meer om te rijden om snel te kunnen laden, dus dat scheelt tijd en gedoe’, aldus Langezaal.

De dienstverlening voor Tesla moet Fastned helpen sneller rendabel te worden. De verwachting is dat de eerste laadstations halverwege 2017 break-even zullen draaien. Tot die tijd moet er geput worden uit de inleg van investeerders: Fastned heeft er inmiddels duizend, en ook de familie Lubbers zelf heeft er flink wat cash tegenaan gegooid. Zo leende Ruud Lubbers’ financieringsmaatschappij Breesaap €10 miljoen aan de laadpalentoko en stopte zoonlief er al €5 miljoen eigen geld in. Opsteker is dat Fastned voorlopig door kan bouwen: op 201 locaties in het land mag door hen een laadstation worden geplaatst (en dat is even slikken voor sommige pomphouders).
 
Weet iemand of er al plannen zijn voor een CCS adapter? Dat lijkt me nuttig als Fastned straks naar 100kw gaat. Chademo blijft immers gelimiteerd tot 50kw.

Ik zou zo graag willen dat ondernemers succesvol zijn (ben daar zelf actief in betrokken),
maar FastNed heeft 2 dingen niet begrepen:
1 Zolang laden meer dan 15 minuten duurt ga je laden wanneer je je auto NIET NODIG hebt (kapper, vergadering, slapen, sex, etc). Dáár wil je dus oplaadpunten, NIET HALVERWEGE.
2 Prijs is een differentiator. En ja FastNed is on the WRONG SIDE OF THE EQUATION.

Dus vergeet de adapters, laat ze eerst hun propositie op orde krijgen.
Dan praten we verder.
 
Weet iemand of er al plannen zijn voor een CCS adapter? Dat lijkt me nuttig als Fastned straks naar 100kw gaat. Chademo blijft immers gelimiteerd tot 50kw.

Op tablet even lastig zoeken, is een topic over op dit forum. Vanuit Tesla nog geen beweging die kant op. Zou idd wel top zijn aangezien CCS naar 250A gaat. Dat is 100kW.

Ik zou zo graag willen dat ondernemers succesvol zijn (ben daar zelf actief in betrokken),
maar FastNed heeft 2 dingen niet begrepen:
1 Zolang laden meer dan 15 minuten duurt ga je laden wanneer je je auto NIET NODIG hebt (kapper, vergadering, slapen, sex, etc). Dáár wil je dus oplaadpunten, NIET HALVERWEGE.

De SuperChargers laden wel binnen 15 min je auto vol en staat nooit halverwege de rit?

Ik vind de Fastned locaties juist beter dan die van de SuperChargers.

Wat ik eerder al aan haalde, het is niet door Fastned zijn toedoen dat je er met nu maximaal 50kW kan laden. Tesla kiest er voor SuperCharging niet open te stellen voor andere fabrikanten zoals ABB. Daardoor kan niemand anders een lader maken die een Model S zo snel kan laden.
 
Zolang laden meer dan 15 minuten duurt ga je laden wanneer je je auto NIET NODIG hebt (.. sex, etc). Dáár wil je dus oplaadpunten,

Onder het motto: op dit forum helpen we elkaar...
In Amsterdam - twee plekken op loopafstand....de meesten staan overigens volgens mij binnen 15 minuten weer buiten.....

Schermafbeelding 2016-03-03 om 20.27.40.png
 
Fastned gaat er vanaf 1 April (indien het geen 1 April grap is natuurlijk) Renault Zoe klanten bij krijgen. The New Motion gaat het tarief voor AC snelladen van €0,25 per kWh naar €0,50 per minuut verhogen.

Ik heb aan hand van de factuur van januari berekent dat ik dan tot €0,92 per kWh betaalt zou hebben. Fastned wordt steeds goedkoper.

De reden voor de verhoging zou zijn dat er auto's aan de snelladers zouden hangen die veel minder dan 43kW zouden laden en dus de laders onnodig lang bezetten zonder dat dit tot veel omzet leidt. Er zullen momenten zijn dat het zich niet laat vermeiden om bij TNM te laden, maar nu is zelfs Mister Green nog goedkoper.

Mochten er mensen zijn hun Model S wel eens 22 kW AC laden aan een snellader van TNM dan kost dat dus vanaf 1 april €1,36 per kWh.
 
Weet iemand of er al plannen zijn voor een CCS adapter? Dat lijkt me nuttig als Fastned straks naar 100kw gaat. Chademo blijft immers gelimiteerd tot 50kw.

Tegen die tijd, dat duurt nog wel even omdat het de eerste twee jaar nog zinloos is om css op te schalen want er zijn geen auto's voor, zullen we ook Tesla stekkers zien met hogere vermogens bij Fastned.
 
Tja... als het echt waar is jagen ze natuurlijk alle AC-ladende auto's weg. Zelfs de Zoe's die 43kW kunnen laden, als die 15 minuten laden bij 43kW krijgen ze 10kWh voor 7,5 euro en dat is 3 maal zo duur als nu. Alle langzamer ladende auto's op AC (alle andere dus) gaan nog veel meer betalen dan. Als het echt waar is... lijkt het mij een ondoordachte actie.

Fastned gaat er vanaf 1 April (indien het geen 1 April grap is natuurlijk) Renault Zoe klanten bij krijgen. The New Motion gaat het tarief voor AC snelladen van €0,25 per kWh naar €0,50 per minuut verhogen.

Ik heb aan hand van de factuur van januari berekent dat ik dan tot €0,92 per kWh betaalt zou hebben. Fastned wordt steeds goedkoper.

De reden voor de verhoging zou zijn dat er auto's aan de snelladers zouden hangen die veel minder dan 43kW zouden laden en dus de laders onnodig lang bezetten zonder dat dit tot veel omzet leidt. Er zullen momenten zijn dat het zich niet laat vermeiden om bij TNM te laden, maar nu is zelfs Mister Green nog goedkoper.

Mochten er mensen zijn hun Model S wel eens 22 kW AC laden aan een snellader van TNM dan kost dat dus vanaf 1 april €1,36 per kWh.