You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kan iemand deze meneer gaan vertellen dat je m niet hoeft vast te houden, als bij een benzinepomp..?
Er wordt wat wisselend gereageerd maar in de kern van de zaak is het natuurlijk prachtig van Fastned dat ze dit doen. In afwachting van de echte Tesla aansluiting zorgen ze er voor dat wij, als Teslarijders daar welkom zijn en behoorlijk snel kunnen laden als dat nodig is. Iedereen maakt voor zichzelf uit of dat nodig is maar binnen de huidige mogelijkheden is dit het beste dat ze kunnen doen. Dat mag best gezegd worden.
Kan iemand m vertellen dat t sneller gaat als ie de adapter ook gebruikt
Even een praktische vraag:
Waar kan ik zien welke Fastned stations al van ChaDeMo adapter zijn voorzien?
Je kan er hele hoge verwachtingen van hebben die niet zijn uitgekomen, dat is dan jammer maar het blijft een positief idee wat ook echt tot stand komt!
Zelfs voor bezitters van een Chademo adapter. Of zij die nooit Fastned nodig gaan hebben. Immers, er zijn ineens weer 100 laadpunten bij langs de snelweg met in elk geval halfsnelle laders, en dat, lieve mensen, is weer een mooi argument om twijfelaars te overtuigen. Om over de enorme brede belangstelling voor de model 3 maar te zwijgen. We gaan serieus de goede kant uit!
Om mijn eigen vraag te beantwoorden.
Op deze pagina staat een lijst met de betreffende stations: Plaatsing Tesla CHAdeMO adapters Fastned support
Hopelijk worden snel alle stations van CHAdeMO adapter voorzien of komt de beschikbaarheid in de app erbij te staan. Anders is het nog even zoeken en puzzelen waar te laden.
Precies zo zie ik het ook. Nu FastNed alle stations van een ChaDeMo adapter gaat voorzien wordt het ook voor Tesla rijders interessanter.Inderdaad, andere rijders kunnen nu snel overtuigd worden.
Met de App heb je ook binnen 2 min een account, kan zelfs nog wanneer je er staat voor het eerst.
Ik blijf Fastned gewoon fijn vinden. Ik kan zorgeloos rond rijden en wel zien waar ik ga laden. Niet altijd hoeven plannen is best fijn vind ik.
Zonder plannen rond rijden geeft mij vrijheid. Als ik NU zin heb in een cola kan ik bij de eerste Fastned stoppen en laden ipv nog moeten wachten tot de Supercharger.
Nee, die vrijheid spreekt mij erg aan en denk anderen ook. De kWh prijs kan mij (nogmaals) weinig boeien. Het overgrote deel laad ik thuis voor 15 cent.
De familie Lubbers heeft wat met Elon Musk.
Terwijl zijn vader (vertolkt door Huub Stapel) furore maakt in de dramaserie Land van Lubbers, is Bart Lubbers met Fastned daadwerkelijk bezig het land te veroveren. Samen met zakenpartner Michiel Langezaal bouwt hij snellaadstations voor elektrische auto’s langs ’s heeren wegen. In januari opende het 50e station. En nu kunnen Tesla-rijders ook bij Lubbers terecht.
Alle bestaande stations krijgen een adapter waarmee Tesla’s opgeladen kunnen worden. Prettig, want Tesla-baas Elon Musk heeft in Nederland nog maar 7 zogenaamde ‘superchargers’ neergezet. ‘Tesla rijders krijgen er in één klap 50 snellaadstations bij. Ze hoeven niet meer om te rijden om snel te kunnen laden, dus dat scheelt tijd en gedoe’, aldus Langezaal.
De dienstverlening voor Tesla moet Fastned helpen sneller rendabel te worden. De verwachting is dat de eerste laadstations halverwege 2017 break-even zullen draaien. Tot die tijd moet er geput worden uit de inleg van investeerders: Fastned heeft er inmiddels duizend, en ook de familie Lubbers zelf heeft er flink wat cash tegenaan gegooid. Zo leende Ruud Lubbers’ financieringsmaatschappij Breesaap €10 miljoen aan de laadpalentoko en stopte zoonlief er al €5 miljoen eigen geld in. Opsteker is dat Fastned voorlopig door kan bouwen: op 201 locaties in het land mag door hen een laadstation worden geplaatst (en dat is even slikken voor sommige pomphouders).
Weet iemand of er al plannen zijn voor een CCS adapter? Dat lijkt me nuttig als Fastned straks naar 100kw gaat. Chademo blijft immers gelimiteerd tot 50kw.
Voer voor alle criticasters: Bart Lubbers’ Fastned doet het met Tesla | Quote
Weet iemand of er al plannen zijn voor een CCS adapter? Dat lijkt me nuttig als Fastned straks naar 100kw gaat. Chademo blijft immers gelimiteerd tot 50kw.
Ik zou zo graag willen dat ondernemers succesvol zijn (ben daar zelf actief in betrokken),
maar FastNed heeft 2 dingen niet begrepen:
1 Zolang laden meer dan 15 minuten duurt ga je laden wanneer je je auto NIET NODIG hebt (kapper, vergadering, slapen, sex, etc). Dáár wil je dus oplaadpunten, NIET HALVERWEGE.
Zolang laden meer dan 15 minuten duurt ga je laden wanneer je je auto NIET NODIG hebt (.. sex, etc). Dáár wil je dus oplaadpunten,
Weet iemand of er al plannen zijn voor een CCS adapter? Dat lijkt me nuttig als Fastned straks naar 100kw gaat. Chademo blijft immers gelimiteerd tot 50kw.
Fastned gaat er vanaf 1 April (indien het geen 1 April grap is natuurlijk) Renault Zoe klanten bij krijgen. The New Motion gaat het tarief voor AC snelladen van €0,25 per kWh naar €0,50 per minuut verhogen.
Ik heb aan hand van de factuur van januari berekent dat ik dan tot €0,92 per kWh betaalt zou hebben. Fastned wordt steeds goedkoper.
De reden voor de verhoging zou zijn dat er auto's aan de snelladers zouden hangen die veel minder dan 43kW zouden laden en dus de laders onnodig lang bezetten zonder dat dit tot veel omzet leidt. Er zullen momenten zijn dat het zich niet laat vermeiden om bij TNM te laden, maar nu is zelfs Mister Green nog goedkoper.
Mochten er mensen zijn hun Model S wel eens 22 kW AC laden aan een snellader van TNM dan kost dat dus vanaf 1 april €1,36 per kWh.