Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch): FastNed Charging

This site may earn commission on affiliate links.
Kleine correctie: de stand per vandaag is dat inmiddels 27 van de 50 stations zijn voorzien van de adapter. :)

Inderdaad!
Vanochtend nog geüpdatet en vanmiddag alweer twee (Arnhem en Klarenbeek) erbij gekomen. :)

image.jpeg
 
Om een beeld te krijgen waar op dit moment de CHAdeMO adapters beschikbaar zijn, heb ik deze even op een kaart gezet (op daglievemensen.nl onder 'links'): Tesla | Links

Ik zal de data zo nu en dan updaten totdat de adapters overal hangen. :)
Mooi Merijn! Het zou wel goed zijn om je overzicht niet te beperken tot FN stations. Ik weet niet hoeveel alternatieven er zijn, maar Allego heeft (en had al eerder) dezelfde oplossing langs de A13, tankstation Ruyven (achter het station, recht voor BurgerKing/Hajé).
 
De kaart kan worden bijgewerkt. Geffen bij Oss langs de A59 heeft ook een adapter. Ik sta er nu te laden.

Oh, excuses, die was al veel eerder voorzien van adapter maar stond nog niet goed op de kaart.
In de lijst met stations heeft Fastned Geffense Barriere (zonder accent) staan in de lijst met adapters Geffense Barrière (met accent). Deze werd daardoor niet goed herkend. :D
 
Mooi Merijn! Het zou wel goed zijn om je overzicht niet te beperken tot FN stations. Ik weet niet hoeveel alternatieven er zijn, maar Allego heeft (en had al eerder) dezelfde oplossing langs de A13, tankstation Ruyven (achter het station, recht voor BurgerKing/Hajé).

Wie heeft een overzicht van andere CHAdeMO laders die voorzien zijn van een Tesla adapter? Als het er meer zijn dan alleen bovengenoemde kan ik de kaart inderdaad uitbreiden daarmee. :)
 
  • Like
Reactions: Keezje
IMG_3734.JPG


Vanmorgen voor het eerst bij FastNed geladen bij het station aan de westkant van de snelweg bij de Beemster. Inloggen met de app duurde vrij lang. Toen ik me realiseerde dat er ook vrij Wifi is verliep de inlog snel. Het laden ging met 198 km/u.
Al met al een prettige ervaring.
 
Ik denk dat Tesla, door hardop mee te gaan denken op de CCS campus een erg goede zet doet. Wie weet komen we dan toch nog toch iets dat acceptabel is en niet zo lomp. Per slot van rekening is de Tesla plug ook een CCS plug :) En wat als er over een week een bestelling ligt van tienduizenden auto's in Europa. David tegen Goliath? Leuke ontwikkeling.
 
Ik denk dat Tesla, door hardop mee te gaan denken op de CCS campus een erg goede zet doet. Wie weet komen we dan toch nog toch iets dat acceptabel is en niet zo lomp. Per slot van rekening is de Tesla plug ook een CCS plug :) En wat als er over een week een bestelling ligt van tienduizenden auto's in Europa. David tegen Goliath? Leuke ontwikkeling.
Het grappige is dat wij alleen die lompe stekker zien en daardoor misschien negatief over CCS oordelen, maar het gaat natuurlijk om het communicatieprotocol, dat is velen malen belangrijker.