Accu's kunnen het issue met piekbelasting inderdaad mooi oplossen, door ze rustig vol te druppelen en dan in 1x de accu snel leeg te laten stromen naar de auto als die aangekoppeld wordt (er moet wel wat elektronica bij om te zorgen dat de stationaire accu leeg wordt getrokken ipv dat ze allebei halfvol geraken, maar goed).
Ik kan me zelfs voorstellen dat zo'n accu mooi een plaatsje onder de klinkers van de parkeerplaats kan vinden... (uh oh, inductief laden?)
Wordt wel een dure laadpaal dan, maar goed wie weet kosten accu's straks nog maar een fractie van de prijs van nu, en afgezet tegen de kosten van netverzwaring kan het er misschien wel uit.
Ik kan me zelfs voorstellen dat zo'n accu mooi een plaatsje onder de klinkers van de parkeerplaats kan vinden... (uh oh, inductief laden?)
Wordt wel een dure laadpaal dan, maar goed wie weet kosten accu's straks nog maar een fractie van de prijs van nu, en afgezet tegen de kosten van netverzwaring kan het er misschien wel uit.