You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Zou mooi zijn als dit in de toekomst automatisch zou kunnen boven een gekozen snelheid.
De Citroen SM uit 1970 had het al... en de meeste grote Citroens tot en met de XM V6 type 1 (bij de type 2 hebben ze conventionele stuurbekrachtiging gebruikt).Je bedoelt... adaptieve besturing?
Even op gegoogled:
"Na onder andere Audi, BMW en Infiniti komt nu ook Ford met adaptieve besturing"
Artikel uit 2014....
En ik meen dat ik al zoiets had op mijn W204 uit 2008 ... maar weet niet meer hoe ze dat toen noemden...
Nu is dat elektrisch allemaal veel simpeler te realiseren, en volgens mij regelt de Tesla de stuurdruk al op basis van snelheid, ik vind 'm bij inparkeren en rustig rijden veel lichter sturen dan op hoge snelheid.
Vraagje, ik vind zo snel hier geen post over in de NL forums:
Mijn deur hendel rechtsachter zit vast, hij gaat niet meer vanzelf naar binnen, en ik kan hem ook niet handmatig naar binnen duwen. Verder naar buiten trekken om de deur te openen gaat ook niet. De deur zit verder wel op slot dus het is geen acuut probleem.
Het is kennelijk wel even werk om te herstellen want ik moest er een afspraak voor maken bij het SeC, ik neem aan dat ze het mechanisme gaan vervangen.
Maar ik lees in de US forums dat tijdelijk de zekeringen van de deurhendels eruit halen mogelijk ook werkt, heeft iemand hier ervaring mee?
Vraagje, ik vind zo snel hier geen post over in de NL forums:
Mijn deur hendel rechtsachter zit vast, hij gaat niet meer vanzelf naar binnen, en ik kan hem ook niet handmatig naar binnen duwen. Verder naar buiten trekken om de deur te openen gaat ook niet. De deur zit verder wel op slot dus het is geen acuut probleem.
Het is kennelijk wel even werk om te herstellen want ik moest er een afspraak voor maken bij het SeC, ik neem aan dat ze het mechanisme gaan vervangen.
Maar ik lees in de US forums dat tijdelijk de zekeringen van de deurhendels eruit halen mogelijk ook werkt, heeft iemand hier ervaring mee?
Vraagje, ik vind zo snel hier geen post over in de NL forums:
Mijn deur hendel rechtsachter zit vast, hij gaat niet meer vanzelf naar binnen, en ik kan hem ook niet handmatig naar binnen duwen. Verder naar buiten trekken om de deur te openen gaat ook niet. De deur zit verder wel op slot dus het is geen acuut probleem.
Het is kennelijk wel even werk om te herstellen want ik moest er een afspraak voor maken bij het SeC, ik neem aan dat ze het mechanisme gaan vervangen.
Maar ik lees in de US forums dat tijdelijk de zekeringen van de deurhendels eruit halen mogelijk ook werkt, heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb dit probleem bij mij kunnen oplossen door even de zekering er uit te trekken. Hiermee wordt de deur gereset. Succes!
Hoe weet je welke zekering je moet hebben?
De Citroen SM uit 1970 had het al... en de meeste grote Citroens tot en met de XM V6 type 1 (bij de type 2 hebben ze conventionele stuurbekrachtiging gebruikt). .
In het verleden heb ik denk ik ongeveer 400.000km gereden in Citroens XM V6 op LPG met DIRAVI-besturing. Behalve dat was het bij de laatste 2 versies ook nog een Activa, dus die nam de bochten zonder over te hellen, wat inhield dat je bochten kon nemen met dezelfde snelheid als Porsches. Enorm van genoten altijd, bijna... evenveel als nu met de Tesla. Die Activa's hadden trouwens dat DIRAVI-systeem inderdaad niet meer als ik me goed herinner...Als ex Citroen SM eigenaar kan ik dat alleen maar bevestigen. Bovendien was de stuurberkrachtiging DIRAVI (Direction a Rappel Asservi). Als je je stuur los laat komt het stuur terug in de uitgangspositie (rechtuit).
...en deed dat dus ook bij stilstand (want terug naar het midden doet elke auto tijdens het rijden). Daardoor kon Citroën een caster (of was het camber? Enfin het achterover hellen van het wiel) van 0 graden aanhouden, uniek.Als ex Citroen SM eigenaar kan ik dat alleen maar bevestigen. Bovendien was de stuurberkrachtiging DIRAVI (Direction a Rappel Asservi). Als je je stuur los laat komt het stuur terug in de uitgangspositie (rechtuit).
Vraagje, ik vind zo snel hier geen post over in de NL forums:
Mijn deur hendel rechtsachter zit vast, hij gaat niet meer vanzelf naar binnen, en ik kan hem ook niet handmatig naar binnen duwen. Verder naar buiten trekken om de deur te openen gaat ook niet. De deur zit verder wel op slot dus het is geen acuut probleem.
Het is kennelijk wel even werk om te herstellen want ik moest er een afspraak voor maken bij het SeC, ik neem aan dat ze het mechanisme gaan vervangen.
Maar ik lees in de US forums dat tijdelijk de zekeringen van de deurhendels eruit halen mogelijk ook werkt, heeft iemand hier ervaring mee?
Hoe weet je welke zekering je moet hebben?
Zomaar een zinnetje uit de krant van vandaag. Gelukkig kun je het nog op meer manieren opvatten, maar toch.... Daar gaan we weer.
View attachment 104336
Vanochtend gehoord van een insider (en nu het bekend is dat Porsche de superchargers gaat gebruiken) dat Porsche gebruik gaat maken van het supercharger netwerk van Tesla?!?
Ik hoop dat het waar is want dan is het waarschijnlijk dat de Tesla Technology echt een standaard wordt.
Vanochtend gehoord van een insider (en nu het bekend is dat Porsche de superchargers gaat gebruiken) dat Porsche gebruik gaat maken van het supercharger netwerk van Tesla?!?
Ik hoop dat het waar is want dan is het waarschijnlijk dat de Tesla Technology echt een standaard wordt.