Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Blijkbaar is er wel een netto verhoging van de belasting, enkel niet zo drastisch. In plaats van ineens +180% is het nu 5 jaar lang iedere 1 januari +36% tot in 2020 alle EVs op dezelfde manier belast worden als een ICE. De eerste verhoging is gepland voor 1 januari. Kortom, er zal inderdaad ieder eindejaar een markt ontstaan van Denen die nog snel willen profiteren van een goedkopere Tesla. Maar die markt zal wel bij lange na niet zo explosief zijn als die van dit kwartaal. Wie de Tesla dus dit kwartaal niet verkocht heeft aan een Deen is er grotendeels aan voor de moeite.
 
Skatteminister bøjer sig for EU - Tesla får alligevel fuld afgiftsrabat - Politiken.dk

- - - Updated - - -

de uitkomst in DK zou nog wel eens invloed kunnen hebben op de Tesla taks in NL:
"Maandag kondigde de Europese Commissie Belastingen op dat dit maximum wordt beschouwd als een illegale vorm van staatssteun voor goedkopere elektrische auto's die onder het plafond van 800.000 kronen zijn." (via google translate)
Nog 2 jaar tijd wat mij betreft om de Teslataks in Nederland terug te draaien... :smile:
 
Jan, zie de handleiding op bladzijde 125. De vertalingen zijn niet al te best, maar ik heb het in eerste instantie gevonden op het US gedeelte http://www.teslamotorsclub.com/show...e-issues!-Self-fix-by-fuse-pull-re-insertion!

Ook gehad, wist niet van deze (mogelijke) oplossing. Inmiddels nieuwe deurhandel onder garantie uiteraard :)

Dat zou echt geweldig zijn, en eigenlijk ook het meest logisch. De Porscherijders hebben dat ook wel verdiend onderhand.

Volgende stap is samenwerking wat batterijen en drivetrains betreft.

En, als er één schaap over de dam is... En gelijk van het gezeur over de standaard/plug af en als Porsche dan weer bij gaat dragen aan de verdichting van het net is het zuivere win-win.

Ik snap niet waaraan P dit verdiend zou hebben maar betwijfel of ze ook gaan bijdragen in "verdichting" van het netwerk. Ik ken het merk als een einzelgänger die een eigen koers vaart binnen het VW concern

Mijn grootste reden voor twijfel is dat Porche al bij de aankondiging van hun Charger sprak van een heel andere vermogens opbouw, bijvoorbeeld 800 volt tegen de 480 volt van de Tesla Supercharger.

Dat zou mij niet verbazen maar het is allemaal tamtam dus we wachten het wel af.
 
Ik snap niet waaraan P dit verdiend zou hebben maar betwijfel of ze ook gaan bijdragen in "verdichting" van het netwerk. Ik ken het merk als een einzelgänger die een eigen koers vaart binnen het VW concern
En Porsche maakt nog niet eens zo lang deel uit van het VW-concern. En iets langer geleden wilde Porsche juist het VW-concern inlijven... wat niet helemaal gelukt is en het merk Porsche bijna tot de ondergang heeft gebracht... waarna het opeens een prooi van VW kon worden.
 
En Porsche maakt nog niet eens zo lang deel uit van het VW-concern. En iets langer geleden wilde Porsche juist het VW-concern inlijven... wat niet helemaal gelukt is en het merk Porsche bijna tot de ondergang heeft gebracht... waarna het opeens een prooi van VW kon worden.

Als dat verhaal je interesseert moet je ee je maar eens in verdiepen. Is eigenlijk een uit de hand gelopen famievete (waar scenaristen van goede tijden slechte tijden nog van kunnen leren) tussen familie Porsche en Piëch waarbij tot voor Dieselgate Piëch het onderspit moest delven.
Maar door het hele schandaal nu Piëch weer zijn mannetje aan de top heeft weten krigen.

Zou me trouwens niets verbazen als ome Ferdinand vorig jaar het EPA zou getipt hebben over de sjoemelsoftware. Die paar miljard verlies is dan maar collateral damage.
 
Als dat verhaal je interesseert moet je ee je maar eens in verdiepen. Is eigenlijk een uit de hand gelopen famievete (waar scenaristen van goede tijden slechte tijden nog van kunnen leren) tussen familie Porsche en Piëch waarbij tot voor Dieselgate Piëch het onderspit moest delven.
Maar door het hele schandaal nu Piëch weer zijn mannetje aan de top heeft weten krigen.

Zou me trouwens niets verbazen als ome Ferdinand vorig jaar het EPA zou getipt hebben over de sjoemelsoftware. Die paar miljard verlies is dan maar collateral damage.
Zo ver was ik inderdaad niet op de hoogte. Lijkt me inderdaad wel een interessant familieruzietje. Misschien aardig om eens een film over te maken... als er journalisten in slagen om onderste stenen boven te krijgen tenminste... :tongue:
 
Hebben jullie dit ook, de verbruiksgrafiek op de A2 tijdens de trajectcontrole.
Ik reed dus al een tijd 103km/u en zag toch een verbruikspiek van 400wh/km en verspringend scherm.
https://vimeo.com/149562998

Ja, dat heb ik ook. Soms een mooie, vlakke grafiek (ik ga daar 105 km/u :)) en soms bergen en dalen. Dat is dan ook meestal het moment dat er hele vreemde dingen gebeuren in de tripdisplay... Since last Charge en Last trip lopen dat soms ver uit elkaar.
 
Ik zag net in "the polar express" een proto van de hyperloop langskomen:
ImageUploadedByTapatalk1450635820.483487.jpg
ImageUploadedByTapatalk1450635828.566313.jpg