Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Precies. Je hebt zelf een fout gemaakt Wiebe. Viel me gisteren al op. De hier gestarte discussie zette je opeens voort in het ' charging infrastructure' draadje (die stond toevallig even bovenaan in het rijtje ipv het algemene draadje). Daar staan ze nog steeds. Er is dus niets verwijderd.

Dit is mij zojuist ook overkomen terwijl ik in het goede draadje heb gereageerd. Ik vond het zo gek dat mijn reactie niet direct getoond werd, dus ik kijk waar ik zojuist heb gereageerd, blijkt dat een heel ander draadje te zijn dan die ik open had staan...
 
  • Like
Reactions: Wiebe
Die Kim Liebregts heeft nu niet bepaald de opleiding of ervaring om de eindverantwoordelijke van de Benelux te zijn.

No comment...
En de hele toko wordt geleidt door iemand die iets deed met online stadsgidsjes...
Nou dan doet ze het absoluut niet slecht gezien alle positieve reacties over de Tesla service hier op het forum. Haar vorige werkgever heeft haar duidelijk niet genoeg uitdaging gegeven...

Zo, iemand omlaag trekken in een publiek forum is zo makkelijk, maar let wel dat alles wat je over een ander zegt laat zien wie je zelf bent...
 
  • Like
Reactions: vdvoorde
vandaag de American Beauty op bezoek gehad. het was een leuk weerzien:)
20160604_105838.jpg 20160604_105818.jpg
 
FD schrijft dat het iets genuanceerder ligt. Het zou niet over een verbod op ICE gaan, maar om een doelstelling dat alle nieuwe auto's emissieloos zijn vanaf 2025. En volgens politieke woordvoerders uit Noorwegen is de verwachting dat alle auto's dat sowieso zijn tegen die tijd.

Ik kan me nog geen emissieloze benzine- of dieselmotor voorstellen. Iets met een opvang- en leegmechanisme...?
 
Dit is mij zojuist ook overkomen terwijl ik in het goede draadje heb gereageerd. Ik vond het zo gek dat mijn reactie niet direct getoond werd, dus ik kijk waar ik zojuist heb gereageerd, blijkt dat een heel ander draadje te zijn dan die ik open had staan...

Dank voor het wijzen op het topic waarin ik dus kennelijk gereageerd heb; een topic dat me totaal niet interesseert en waar ik niet in kijk. Misschien iets met dikke vingers en een iPad? Maar goed, ik ben allang blij dat er niet met een scherp mes gemodereerd wordt!
 
Nou dan doet ze het absoluut niet slecht gezien alle positieve reacties over de Tesla service hier op het forum. Haar vorige werkgever heeft haar duidelijk niet genoeg uitdaging gegeven...

Zo, iemand omlaag trekken in een publiek forum is zo makkelijk, maar let wel dat alles wat je over een ander zegt laat zien wie je zelf bent...

Dacht juist een positieve opmerking gemaakt te hebben door ironisch aan te geven dat wat iemand vroeger gedaan heeft niet zo heel veel zegt. (en het ook wel grappig is dat Elon vroeger 'iets' deed in digitale stadsgidsjes)
Verder ken ik de hele Kim niet en heb ik ook geen enkele mening over haar.
 
Hij is binnen! De VIN75. Maar ja. Wel de verkeerde kleur rood, dus daar moeten we nog wat aan doen.
Wat ook nog een vraagteken is, is hoe ik er mee ga rijden want de batterij ligt nog in de VS.

Vanwege nieuwe regels mogen zelfs lege geheel afgeplakte Lion batterijen boven een bepaalde capaciteit niet meer in een passagiersvliegtuig vervoerd worden :(.
Had ik eerder naar moeten kijken. Voor 'gemak' de grotere batterij besteld. Had ik de reguliere genomen was hij klein genoeg geweest om toch mee te kunnen nemen. Bummer!

Anyway, dat lossen we nog wel op. Denk dat ik hem toch eerst uit elkaar ga schroeven voor een re-paint.
Over garantie hoef ik me geen zorgen te maken. Zit een dikke flyer bij die er op wijst dat de garantie direct vervalt als hij buiten de VS gebruikt wordt. :)

Eerste indruk: een echte Tesla. Build quality is ruk en er zitten her en der krassen op de lak (kan ook de TSA geweest zijn).
Ga er toch wel fun mee hebben gok ik (ik zei het al: een echte Tesla).
 

Attachments

  • VIN75.jpg
    VIN75.jpg
    688.2 KB · Views: 38
Ik speel met het idee om een Tesla Roadster te kopen. Maar veel zijn er niet te vinden en buiten het feit dat ik er eens een heerlijk weekend mee doorgebracht heb en ik denk dat ik een "2.5" moet kopen weet ik niet goed waar ik op moet letten.

Zijn er hier in de "aanbieding" of weet iemand wat de valkuilen zijn? Een zoektocht op Roadster Kopen (op dit forum) bracht niet direct veel op.

Ik heb een 2.5, ik denk dat de km stand i.c.m. de capaciteit van de accu toch wel een van de belangrijkste dingen is. De capaciteit (CAC) is via een service menu of via een OVMS module uit te lezen.
Verder is het wel fijn als je weet wat er aan onderhoud/reparatie/verbeteringen aan is gedaan. Is bv ooit de accu of een deel (sheet) vervangen?
Hou er verder rekening mee dat de roadster maar op een fase kan laden. Wel max 70A, maar daar heb je in de praktijk niet heel veel aan.

Verder is het een geweldig leuke auto, en als het even kan, blijf ik er nog heel lang in rijden..
 
  • Like
Reactions: Alain13
Even gebruik maken van de ervaringen van forum leden.

Vanavond staande gehouden aan het einde van de A2 richting Amsterdam. Had CC keurig op 134 staan, maar even niet opgelet toen toegestane snelheid naar 100 ging. Jullie raden het al, staande gehouden.

Vrienden van de politie gaven aan lang achter mij te hebben gereden. Er vanaf gegaan (bij a9 geloof ik) en vanaf parallel baan geconstateerd dat ik even op 150 piekte bij Abcoude. Maar gelukkig met correctie werd dat maar 145 dus geen invordering...

Was stomverbaasd. Ik had inderdaad te laat CC uitgezet, maar die 150 kon ik niet plaatsen. Ook Energy grafiek toonde een flat line dus steady rond 130. Heb ik ook laten zien aan agenten toen die mijn verklaring vroegen. En aangegeven dat ik logs bij Tesla zou opvragen als bewijs.

Heren namen ineens snel afscheid, nogmaals met opmerking dat ik geluk had met geen invordering en verder van officier zou horen. Achteraf was ik te verbaasd om toen nog om videobeelden te vragen.

Iemand hier ervaring met gegevens opvragen bij Tesla? Zouden toch exact moeten kunnen uitlezen waar ik hoe hard heb gereden? Ontken niet dat ik 30 te hard reed, maar 50 snap ik echt niet.