You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Duh.....dat is dus gewoon een softwarematig gelimiteerde 75'er.... poging om eea meer betaalbaar te maken lijkt me.Staat al op de site van Tesla: een model S60 als basis met optie upgrade naar s75
ze hadden het door dat de instapversie te duur aan het worden was.Staat al op de site van Tesla: een model S60 als basis met optie upgrade naar s75
waarschijnlijk mag je de 60KW dan wel alle dagen vol laden zonder de batterij pijn te doen.
Er zijn twee scenarios:Dat zou zeer interessant zijn. Kan een van onze batterij-experts hier op uitweiden? Zou dit effectief kunnen, of net niet, aangezien je een aantal packs niet zou gebruiken met de 60 limitatie, maar dan wel minder packs volledig oplaadt?
15kWh op reserve hebben kan zeer nuttig zijn, zeker als het OTA plots verkrijgbaar is. Meteen 25% meer range.
Er zijn twee scenarios:
1: Een optie is dat ze het laden beperken tot 80% van de 75kWh = 100% van 60 kWh. Dan is het inderdaad zo dat je zonder negatieve effecten op de batterij tot 100% kan laden. Feitelijk zijn de modules dan dus nooit meer dan 80% vol.
2: Een andere optie is dat ze maar 80% van de modules in het 75 battery pack opladen (12 van de 14?). Die zouden dan wel tot 100% geladen kunnen worden waardoor het nog steeds slecht voor de batterij is.
Er zijn twee scenarios:
1: Een optie is dat ze het laden beperken tot 80% van de 75kWh = 100% van 60 kWh. Dan is het inderdaad zo dat je zonder negatieve effecten op de batterij tot 100% kan laden. Feitelijk zijn de modules dan dus nooit meer dan 80% vol.
2: Een andere optie is dat ze maar 80% van de modules in het 75 battery pack opladen (12 van de 14?). Die zouden dan wel tot 100% geladen kunnen worden waardoor het nog steeds slecht voor de batterij is.
Bij 4% bijtelling is dat niet erg interessant, wat je uitspaart aan btw en bijtelling betaal je vervolgens extra aan Tesla voor de after factory upgrades...Dit brengt ons wel dichter bij het model waar eerder over werd gespeculeerd. De aanschafprijs dichter bij 50K brengen, op basis daarvan eigen bijdrage en na aanschaf uitbreiden. Over de uitbreiding betaal je vervolgens geen eigen bijdrage, Of gaat deze vlieger niet op ?
Dit brengt ons wel dichter bij het model waar eerder over werd gespeculeerd. De aanschafprijs dichter bij 50K brengen, op basis daarvan eigen bijdrage en na aanschaf uitbreiden. Over de uitbreiding betaal je vervolgens geen eigen bijdrage, Of gaat deze vlieger niet op ?
die vlieger gaat op en wordt interessant bij het aftoppen MIA en bijtelling omhoog. dan krijgen we versies als de 20DDit brengt ons wel dichter bij het model waar eerder over werd gespeculeerd. De aanschafprijs dichter bij 50K brengen, op basis daarvan eigen bijdrage en na aanschaf uitbreiden. Over de uitbreiding betaal je vervolgens geen eigen bijdrage, Of gaat deze vlieger niet op ?
die vlieger gaat op en wordt interessant bij het aftoppen MIA en bijtelling omhoog. dan krijgen we versies als de 20D
Nissan past een dergelijke truc al langer toe: door de batterij van de Leaf als huur optie aan te bieden. De catalogusprijs van de auto is dan lager waardoor je minder bijtelling betaalt.Nog een voorbeeld van het zijn van een gamechanger - ook het bijtellingsmodel past er niet bij.
Dat klopt niet helemaal, althans bij de Renault Zoe (accuhuur) is de fiscale catalogusprijs hoger dan de werkelijke catalogusprijs. Omdat de fiscus dan wel de verplichte batterij meerekent.
Dat je met diezelfde redenering dus zou kunnen zeggen dat je over die waarde dan ook MIA aftrek wilt hebben... die vlieger gaat dan helaas weer niet op.
ij 4% bijtelling is dat niet erg interessant, wat je uitspaart aan btw en bijtelling betaal je vervolgens extra aan Tesla voor de after factory upgrades...
Misschien scheelt het een paar honderd euro...