Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Even gebruik maken van de ervaringen van forum leden.

Vanavond staande gehouden aan het einde van de A2 richting Amsterdam. Had CC keurig op 134 staan, maar even niet opgelet toen toegestane snelheid naar 100 ging. Jullie raden het al, staande gehouden.

Vrienden van de politie gaven aan lang achter mij te hebben gereden. Er vanaf gegaan (bij a9 geloof ik) en vanaf parallel baan geconstateerd dat ik even op 150 piekte bij Abcoude. Maar gelukkig met correctie werd dat maar 145 dus geen invordering...

Was stomverbaasd. Ik had inderdaad te laat CC uitgezet, maar die 150 kon ik niet plaatsen. Ook Energy grafiek toonde een flat line dus steady rond 130. Heb ik ook laten zien aan agenten toen die mijn verklaring vroegen. En aangegeven dat ik logs bij Tesla zou opvragen als bewijs.

Heren namen ineens snel afscheid, nogmaals met opmerking dat ik geluk had met geen invordering en verder van officier zou horen. Achteraf was ik te verbaasd om toen nog om videobeelden te vragen.

Iemand hier ervaring met gegevens opvragen bij Tesla? Zouden toch exact moeten kunnen uitlezen waar ik hoe hard heb gereden? Ontken niet dat ik 30 te hard reed, maar 50 snap ik echt niet.

je kan het uiteraard voor laten komen. Laat de processtukken eerst opsturen, daar staat precies in hoe en waarmee ze dit hebben geconstateerd (ervaringsdeskundigheid) Ben wel benieuw of Tesla die logs aan jou verstrekt.
 
Last edited:
Misschien stellen ze hun schatting van je snelheid nog wat bij naar de werkelijkheid, maar jouw eventuele gegevens en meningen zijn in de rechtszaal helaas waardeloos tegenover de uitingen van de verbalisanten.
In het jargon heet dit 'een LAFje doen'. Leugen + Ambtenaar = Feit.
 
  • Like
Reactions: Keezje
Even gebruik maken van de ervaringen van forum leden.

Vanavond staande gehouden aan het einde van de A2 richting Amsterdam. Had CC keurig op 134 staan, maar even niet opgelet toen toegestane snelheid naar 100 ging. Jullie raden het al, staande gehouden.

Vrienden van de politie gaven aan lang achter mij te hebben gereden. Er vanaf gegaan (bij a9 geloof ik) en vanaf parallel baan geconstateerd dat ik even op 150 piekte bij Abcoude. Maar gelukkig met correctie werd dat maar 145 dus geen invordering...

Was stomverbaasd. Ik had inderdaad te laat CC uitgezet, maar die 150 kon ik niet plaatsen. Ook Energy grafiek toonde een flat line dus steady rond 130. Heb ik ook laten zien aan agenten toen die mijn verklaring vroegen. En aangegeven dat ik logs bij Tesla zou opvragen als bewijs.

Heren namen ineens snel afscheid, nogmaals met opmerking dat ik geluk had met geen invordering en verder van officier zou horen. Achteraf was ik te verbaasd om toen nog om videobeelden te vragen.

Iemand hier ervaring met gegevens opvragen bij Tesla? Zouden toch exact moeten kunnen uitlezen waar ik hoe hard heb gereden? Ontken niet dat ik 30 te hard reed, maar 50 snap ik echt niet.
Tesla heeft mij verteld alleen na een gerechtelijk bevel gegevens vrij te geven, ook als de eigenaar van de wagen. Ingestelde en gereden snelheden worden dus niet zomaar vrijgegeven. "Gelukkig" ook niet naar de politie zonder gerechtelijk bevel.
 
Even gebruik maken van de ervaringen van forum leden.

Vanavond staande gehouden aan het einde van de A2 richting Amsterdam. Had CC keurig op 134 staan, maar even niet opgelet toen toegestane snelheid naar 100 ging. Jullie raden het al, staande gehouden

Aangezien je het hebt over 130 en daarna 100 even de vraag waar en hoe laat dit was.
Als dit in het stuk was tussen Vinkeveen en Amsterdam dan kun je er misschien nog een heel stuk mee weg komen.
Borden zijn daar vorige week aangepast en het lijkt er nu op dat je er na 19:00 ook gewoon 130 mag.

Zie ook: Vrijdag 130 op groter deel A2 | RTV Utrecht
 
Aangezien je het hebt over 130 en daarna 100 even de vraag waar en hoe laat dit was.
Als dit in het stuk was tussen Vinkeveen en Amsterdam dan kun je er misschien nog een heel stuk mee weg komen.
Borden zijn daar vorige week aangepast en het lijkt er nu op dat je er na 19:00 ook gewoon 130 mag.

Zie ook: Vrijdag 130 op groter deel A2 | RTV Utrecht

Ah, vandaar. Dat grote bord was voor mij altijd teken om CC op 100 te zetten. Nu schrok ik stuk verderop en was al even bang dat ik op dat stuk gewoon te hard doorgekacheld was. Slim (of sneaky) dat ze nu verderop dus controleren waar je dus wel van 130 naar 100 moet afremmen.
 
Welke data krijg je met deze service? Er was toch ook een andere manier, waarbij je de logging op een eigen server kon vastleggen?
Gewoon voor elke tijdseenheid aan welke snelheid je aan het rijden bent en waar (gps)
En ook 0-100KM/u tijd (acceleratie) van je sprintjes aan de lichten :D

5K0gDGe.png

kRPWok2.png

qE2RCxW.png
 
Grote vraag is of dat natuurlijk rechtsgeldig (genoeg) is. De meeste software vermeldt namelijk in de disclaimers dat ze daartoe niet geschikt zijn, zelfs niet om aan te tonen dat er een verschil in hoogte/snelheid/etc. van meer dan 30km tussen zit.
Maar er is vast jurisprudentie over en anders is het een interssante vraag voor Arnoud Engelfriet, ICT-jurist, blogger, octrooigemachtigde en auteur van Ius mentis
 
  • Informative
Reactions: CO2CLEAN
Misschien stellen ze hun schatting van je snelheid nog wat bij naar de werkelijkheid, maar jouw eventuele gegevens en meningen zijn in de rechtszaal helaas waardeloos tegenover de uitingen van de verbalisanten.
In het jargon heet dit 'een LAFje doen'. Leugen + Ambtenaar = Feit.
Ook meegemaakt, en tot voor de balie laten komen, hoewel wetende dat het geen zin zou hebben, toch met de wens de ambtenaar nog een keer te zien. Hij kwam te laat aankakken, ik stond alweer buiten. Evenzogoed gewoon moeten betalen.

Wat me extra stoorde, is dat ik uit het midden van een treintje werd gepikt van minstens vijf auto's die na middernacht de ring Rotterdam probeerden vlotjes te ronden. Het ging op ongeveer 130 km/u en gewoon allemaal goed aansluiten omdat het zo goed reed. Werd staande gehouden wegens bumperkleven en kreeg 154 km/u als verwijt.

Ik vermoed dat ik aan de beurt was omdat ik BMW reed.

Ben later Tesla gaan rijden, maar dat helpt dus niet? :mad:
 
Aangezien je het hebt over 130 en daarna 100 even de vraag waar en hoe laat dit was.
Als dit in het stuk was tussen Vinkeveen en Amsterdam dan kun je er misschien nog een heel stuk mee weg komen.
Borden zijn daar vorige week aangepast en het lijkt er nu op dat je er na 19:00 ook gewoon 130 mag.

Zie ook: Vrijdag 130 op groter deel A2 | RTV Utrecht
net te laat voor mij: ik kreeg vandaag een bekeuring van 163 euro binnen omdat ik na afloop van de E-rally (in mijn bmw loaner) keurig 120 reed op dat stuk. Na 20.00 uur is dat toegestaan, maar net niet op het hele traject....