Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
M'n wagen moest toch even naar Tesla (update v8 was vastgelopen en verwarming deed het daarna ook niet meer, brrr.... koud).
Daar werd gelijk even naar het probleem van de coating gekeken en geconcludeerd dat er iets (zoals bijv zonnebrand creme?) in de coating was getrokken.

Het geluk is dus dat de coating zich opgeofferd heeft en de lak zelf nog in orde. De Tesla detailer (gratis, top service weer van Tesla!!) heeft dit verwijderd.

Maar ik dacht altijd dat coating (inderdaad die van Ride en Shine in dit geval zoals 'redevries' suggereerde) juist veel harder zou zijn dan de zwakke Tesla lak zelf?
Dat begin ik eerlijk gezegd wel te betwijfelen....
hmm ja fysieke hardheid en chemische inertheid hebben niet zoveel met elkaar te maken... Blijkbaar reageert die coating maar al te goed met het spullie dat erop is gekomen...
 
hmm ja fysieke hardheid en chemische inertheid hebben niet zoveel met elkaar te maken... Blijkbaar reageert die coating maar al te goed met het spullie dat erop is gekomen...
Ha dat is het dus, vorig jaar puber nichtje van mijn vrouw op visite gehad kennelijk gebruiken die nogal wat smeersels. Kan sindsdien haar vingerafdrukken bij het achterportier zien, niet weg te poetsen, komt volgende week weer:-(
 
Nog een vraag als nieuwe tesla rijder, wat is het verschil tussen typical en rated van je te rijden km? Welke is het meest realistisch?
Ik heb het op Typical staan overigens.
Via de zoekfunctie rechtsboven vind ik dit bericht: https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/1778775/ waarin het uitgelegd wordt. Typical komt het dichtst bij de werkelijkheid, maar ik reken meestal op 20% minder range dan dat.
Dat draadje waar dit bericht instaat bevat een hoop meer informatie over de auto!
 
Krijg net over de post. Delta Lloyd stopt met de Xclusief Verzekeringen. Kunnen we weer op zoek naar een ander. Als ik de brief goed gelezen heb gaat de verzekering over naar Turien & Co Assuradeuren. Iemand al ervaring met dit bedrijf?

Ik ben met mijn BMW's in het verleden altijd verzekerd geweest bij Turien, op aangeven van mijn assurantie tussenpersoon, nooit problemen gehad. Nu dus ook weer met de Tesla. Moet ik ook wel toegeven dat ik de hoogste bonus/malus korting heb opgebouwd in de jaren en dus nu met de Tesla pas ervaring voor wat betreft schades claimen aangezien ik nu recent tweemaal schade heb die door derden is aangebracht.
 
Pssst, raadseltje!

Hij heeft 3 dochters, alledrie met een voornaam die begint met een "A". Hij is getrouwd met een Argentijnse die de moeite van het aanzien zeker waard is. Hij hoeft zich niet af te vragen of hij van Duitsche Bloed is. Heeft een fijne speedboat in Griekse wateren.

En de laatste hint: hij rijdt in een Model X!

Net gehoord van een motoragent terwijl ik 4 uur in de file op een afgesloten A27 stond. Die agent wilde de Falcon Doors wel eens zien en verklapte mij dit geheim dat ik niet door mocht vertellen. Dat heb ik bij deze dus ook niet gedaan!
 
Pssst, raadseltje!

Hij heeft 3 dochters, alledrie met een voornaam die begint met een "A". Hij is getrouwd met een Argentijnse die de moeite van het aanzien zeker waard is. Hij hoeft zich niet af te vragen of hij van Duitsche Bloed is. Heeft een fijne speedboat in Griekse wateren.

En de laatste hint: hij rijdt in een Model X!

Net gehoord van een motoragent terwijl ik 4 uur in de file op een afgesloten A27 stond. Die agent wilde de Falcon Doors wel eens zien en verklapte mij dit geheim dat ik niet door mocht vertellen. Dat heb ik bij deze dus ook niet gedaan!

de oplossing van het raadsel is hier een paar weken geleden al voorbij gekomen;)
 
  • Funny
Reactions: HWS
Pssst, raadseltje!

Hij heeft 3 dochters, alledrie met een voornaam die begint met een "A". Hij is getrouwd met een Argentijnse die de moeite van het aanzien zeker waard is. Hij hoeft zich niet af te vragen of hij van Duitsche Bloed is. Heeft een fijne speedboat in Griekse wateren.

En de laatste hint: hij rijdt in een Model X!

Net gehoord van een motoragent terwijl ik 4 uur in de file op een afgesloten A27 stond. Die agent wilde de Falcon Doors wel eens zien en verklapte mij dit geheim dat ik niet door mocht vertellen. Dat heb ik bij deze dus ook niet gedaan!

En hier wat foto's van de Koninklijke X: Rijdt Koning Willem-Alexander met een Tesla Model X?