Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
vanaf huidige productie lijn komen alle tesla's met 'Full Self-Driving Hardware'. zeg maar AP generatie 2

- Op de productielijn krijgen alle modellen deze hardware ingebouwd. Om tijdens aflevering -of- later geactiveerd worden op de auto's.
- In de desingstudio wordt Enhanced Autopilot als optie aangeboden (AP gen 2)
- daarnaast is er de extra optie Full Self-Driving Capability
- Hardware is veel uitgebreider en kan sneller verwerken dan wat tot nog gedaan en kon.
 
Meisjes en Jongens,

Geen idee hoe jullie in de wedstrijd zitten maar dit is wel de tweede keer dat ik me een beetje gepakt voel als early adaptor. Eerst een MS Signature in september 2013 en vervolgens kwam de hele sharade aan toeters en bellen die voor mijn MS niet meer mogelijk waren.

Net een maandje een MX Signature ingereden en nu komt Elon weer met een major update die mijn bak onmiddellijk tot "classic" reduceert.

Ik baal daar een beetje van. Ik begrijp dat ontwikkeling doorgaat en dat niet iedere auto de nieuwste snufjes kan hebben. Maar dit voelt niet lekker. Althans niet voor mij.
 
Meisjes en Jongens,

Geen idee hoe jullie in de wedstrijd zitten maar dit is wel de tweede keer dat ik me een beetje gepakt voel als early adaptor. Eerst een MS Signature in september 2013 en vervolgens kwam de hele sharade aan toeters en bellen die voor mijn MS niet meer mogelijk waren.

Net een maandje een MX Signature ingereden en nu komt Elon weer met een major update die mijn bak onmiddellijk tot "classic" reduceert.

Ik baal daar een beetje van. Ik begrijp dat ontwikkeling doorgaat en dat niet iedere auto de nieuwste snufjes kan hebben. Maar dit voelt niet lekker. Althans niet voor mij.
Ik kan me jouw gevoel heel goed indenken. Het blijft natuurlijk altijd zo gaan, ze moeten een kantelpunt kiezen en dan vallen er per definitie 'slachtoffers'. Tesla zou dit soort aankondigingen moeten doen als er bijv. al een paar weken wordt geproduceerd. Maar ook dat helpt klanten die een lange levertijd naar de andere kant van de wereld hebben niet. Tesla kan natuurlijk ook niet hebben dat er al klanten met Autopilot 2 rondrijden als er nog geen aankondiging is geweest.
Maar zuur blijft het.
 
Tja, hetzelfde heb je met een nieuwe iphone. Je weet vooraf dat je in een jaar een verouderd model hebt. Dat blijf je hebben.
En een strakke release cycle is voor deze fase van het bedrijf wellicht te beperkend. (plus dat het natuurlijk de sales verslechterd richting het einde van de lifecycle)
Met dat verschil dat je een jaar van tevoren weet wanneer die nieuwe iPhone, inclusief alle specs, komt. Tesla is wat dat betreft 100% onvoorspelbaar, Apple 100% voorspelbaar.
 
Wordt de "gradatie" nu "classic", "oldie" en "new"?

Hoe dan ook het is een stap voorwaarts in een on-going proces. Ik rekende net uit dat een stap van "oldie" naar new in dezelfde uitvoering een investering vergt van 33k + afschrijving huidige 90D…
Eerste maar eens zien of dat het waard is en wanneer het feest gaat beginnen. Immers de AP werd pas na +1 jaar "aangezet"
 
Meisjes en Jongens,

Geen idee hoe jullie in de wedstrijd zitten maar dit is wel de tweede keer dat ik me een beetje gepakt voel als early adaptor. Eerst een MS Signature in september 2013 en vervolgens kwam de hele sharade aan toeters en bellen die voor mijn MS niet meer mogelijk waren.

Net een maandje een MX Signature ingereden en nu komt Elon weer met een major update die mijn bak onmiddellijk tot "classic" reduceert.

Ik baal daar een beetje van. Ik begrijp dat ontwikkeling doorgaat en dat niet iedere auto de nieuwste snufjes kan hebben. Maar dit voelt niet lekker. Althans niet voor mij.
Beste Wiebe,

Tsja, het is zuur. Je kunt je nieuwe (oude) tesla natuurlijk inruilen, maar dat is - ik spreek helaas uit ervaring - vrij kostbaar.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er dit keer met de X ook niet zo mee zit. Autopilot 2.0 is leuk, op het moment dat het werkt. En dat duurt nog wel even. Sterker nog, pas tegen het eind van dit jaar kan 2.0 wat 1.0 nu al kan.

Tegen de tijd dat autonoom rijden daadwerkelijk een feit is, dan zal het wel gaan kriebelen. Dat was - in ieder geval bij mij - bij autopilot 1.0 ook zo. Pas toen de autopilot functies aan werden gezet ging het kriebelen (en kwam de p90dl met de oude neus...).

Dus: geniet van je X en bekijk ergens rond 2019 of autonoom rijden een reden is om de X in te ruilen!
 
Meisjes en Jongens,

Geen idee hoe jullie in de wedstrijd zitten maar dit is wel de tweede keer dat ik me een beetje gepakt voel als early adaptor. Eerst een MS Signature in september 2013 en vervolgens kwam de hele sharade aan toeters en bellen die voor mijn MS niet meer mogelijk waren.

Net een maandje een MX Signature ingereden en nu komt Elon weer met een major update die mijn bak onmiddellijk tot "classic" reduceert.

Ik baal daar een beetje van. Ik begrijp dat ontwikkeling doorgaat en dat niet iedere auto de nieuwste snufjes kan hebben. Maar dit voelt niet lekker. Althans niet voor mij.

Ik zit in het zelfde schuitje - net als velen. Ik had echt net mijn p85 toen Autopilot kwam. Snel en duur overgestapt naar p85d. (Ken je dat verhaal nog over het vermogen van deze auto). Nu lang gewacht op de X en zo ongeveer direct na levering weer een mega substantiële update.

Ik realiseer me dat Tesla veel zaken anders doet -en dat is mooi- maar dit voelt voor mezelf niet lekker. Ik ben alleen bang dat het de nieuwe (onvoorspelbare) realiteit is.... En dat ik zelf gewoon blij moet blijven met de X (ben ik) of weer financieel bloeden... Ik hoop alleen dat Tesla inruilers enigzins tegemoetkomt. Maar ook daar weten we denk ik beter... Maar goed, wel heel knap al met al. (Al denk ik ook dat het nog heel lang duurt voor de auto in NL volledig alleen kan en mag rijden).
 
De laatste week kan ik niet van mijn oprit af geraken zonder dat de tesla zelf stopt en in "P" schakelt.

Hier hetzelfde probleem, zowel vooruit als achteruit, bij het (heel) langzaam uitparkeren schiet de auto spontaan in "P".
De gordel is dan nog niet om en het lijkt inderdaad alsof de auto denkt dat ie zijn bestuurder kwijt is.
Vervelend, zeker bij het uit kleine parkeervakken priegelen.

@Frank, heb je dit nog steeds en ben je er inmiddels gewend aan geraakt, of heb je toch een oplossing gevonden?
 
Meisjes en Jongens,

Geen idee hoe jullie in de wedstrijd zitten maar dit is wel de tweede keer dat ik me een beetje gepakt voel als early adaptor. Eerst een MS Signature in september 2013 en vervolgens kwam de hele sharade aan toeters en bellen die voor mijn MS niet meer mogelijk waren.

Net een maandje een MX Signature ingereden en nu komt Elon weer met een major update die mijn bak onmiddellijk tot "classic" reduceert.

Ik baal daar een beetje van. Ik begrijp dat ontwikkeling doorgaat en dat niet iedere auto de nieuwste snufjes kan hebben. Maar dit voelt niet lekker. Althans niet voor mij.
Inmiddels heb ik dat zure gevoel niet meer. Vroeger met pc's upgraden, waarbij ik elke 3 jaar het beste van het beste aangeschafte, baalde ik als een stekker als de volgende dag/week/maand een nieuwe CPU/RAM/GPU/Chipset werd aangekondigd. Daarvan heb ik inmiddels geleerd om niet te wachten met aanschaf, omdat er altijd wel weer een nieuwe upgrade op de loer ligt en tevreden te zijn met de keuze die ik maakte.

Ik ben nog steeds tevreden met de beslissing die ik gemaakt heb met de informatie die ik op het moment van bestellen voorhanden had. En dat is de enige afweging die je kunt maken. Voor mij pakte dat extra gunstig uit i.v.m. oude prijsboek met de nose cone besteld en toch een refresh geleverd krijgen. Een ieder die een S/X besteld heeft en nu medegedeeld krijgt dat hij de nieuwe hardware krijgt, gun ik het van harte.
 
Hier hetzelfde probleem, zowel vooruit als achteruit, bij het (heel) langzaam uitparkeren schiet de auto spontaan in "P".
De gordel is dan nog niet om en het lijkt inderdaad alsof de auto denkt dat ie zijn bestuurder kwijt is.
Vervelend, zeker bij het uit kleine parkeervakken priegelen.

@Frank, heb je dit nog steeds en ben je er inmiddels gewend aan geraakt, of heb je toch een oplossing gevonden?
Ik heb dit nog, maar niet altijd. ook zowel vooruit als achteruit. De enige oplossing is de gordel aan doen.;)
 
  • Informative
Reactions: sweep