Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Belgium and the Netherlands (Dutch)

This site may earn commission on affiliate links.
Ik weet niet of deze hier al eens is gepost, ik had hem nog niet eerder gezien.
Martine Eberhard en Marc Tarpenning, oktober 2016, maar 2000 views dus kennelijk nog niet vaak bekeken.
Voor de nieuwe Tesla rijders een goede geschiedenis les, en duidelijk dat Elon echt niet alles zelf heeft bedacht :)
Ook wat leuke uitspraken over V2G etc.
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Je vergeet Oosterhout nog te vermelden maar ik mag hopen dat dat Breda A16 wordt... Dit was al wel bekend.

upload_2017-5-4_17-6-16.png
 
Ik heb een bericht gestuurd naar Widodw en Doug_g
Ik wacht nog steeds op antwoord.
Wat een rare boel is dat hier. Mensen worden gebanned zonder waarschuwing en de moderators zijn niet te bereiken.
Als je info vraagt om betalend lid te worden zijn ze er wel als de kippen bij.
 
Simpele
Ik heb een bericht gestuurd naar Widodw en Doug_g
Ik wacht nog steeds op antwoord.
Wat een rare boel is dat hier. Mensen worden gebanned zonder waarschuwing en de moderators zijn niet te bereiken.
Als je info vraagt om betalend lid te worden zijn ze er wel als de kippen bij.

Simpele oplossing nieuw forum opzetten Belgie / Nederland .. operationeel in paar minuten .. komen verwaarloosbaar.
 
VandeBron begint na de zomer een proef met Smart Charging.
Ze zoeken hiervoor 500 electrische rijders, met name auto's die ze via internet kunnen aansturen.
Wat is er anders dan Jedlix ? Volgens VdB zou Jedlix het laden meer op prijs sturen, VdB heeft meer als doel te voorkomen dat traditionele energiecentrales (gas) bij moeten springen op momenten dat er veel auto's gaan opladen en er minder duurzame energie is.
Evengoed schatten ze in dat een electrische rijder zo'n 250 euro per jaar zou kunnen besparen.

Vandebron TenneT pilot

Hi Robert,

Er zit een groot verschil in; JedLix optimaliseert het laden over de 'goedkoopste' uren gedurende een laadsessie (dat zijn tevens de uren waarin er vaak een groot aanbod duurzame energie is). Hiermee kan je ongeveer 75-100 euro per jaar besparen. Vandebron en TenneT zetten de auto in voor balanshandhaving (stabilisatie van het net) gedurende de laadsessie icm het laden wanneer er veel duurzame energie aanwezig is. Hiermee is (afhankelijk van het aantal km dat men per jaar rijdt -> relatie tot het aantal laadsessies) tussen de 200 en 400 euro mee te verdienen. Kortgezegd, JedLix gaat over besparen door tijdens de goedkope uren te laden en Vandebron over verdienen door actief aansturen obv TenneT's vraag.
 
Ik hoop dat ze in België ook eens beter werk maken van die loaners. Ik ben al drie keer binnen geweest voor enkele herstellingen of onderhoud, en telkens was er geen tesla loaner beschikbaar... (de eerste keer had ik er zelfs een dag verlof voor genomen :()

Zelfde hier. Ondertussen al met een BMW 3 reeks, BMW 5 reeks en Mercedes E klasse gereden. Was altijd blij als ik terug in mijn Tesla kon stappen op het einde van de dag (of na 3 dagen...).

Ik vermoed dat eens dat de Model 3 zijn productie goed op gang is dat dit ook de loaners zullen worden.